REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie etapy składają się na tworzenie strony firmowej

Etapy tworzenia strony firmowej
Etapy tworzenia strony firmowej

REKLAMA

REKLAMA

Praca nad kreowaniem wizerunku firmy w internecie sprowadza się nie tylko do zlecanej działalności reklamowej, ale również obejmuje tworzenie własnej strony internetowej.

Wprowadzenie

Zacznijmy do podstaw. Każdy nowy projekt internetowy jest procesem, na który składają się kolejne etapy:
a) Określenie celu.
b) Opracowanie strategii osiągnięcia celu.
c) Wskazanie grupy docelowej oraz troska o bieżącego klienta (internautę).
d) Zaplanowanie funkcjonalności serwisu i wybór technologii.
e) Projektowanie struktury strony internetowej lub e-usługi.
f) Prototypowanie.
g) Przygotowanie projektu graficznego.
h) Uzupełnienie strony treścią.
i) Testowanie strony i korekta zauważonych błędów.
j) Uruchomienie strony internetowej lub e-usługi.
k) Promocja strony w internecie.
l) Dalsza praca nad ulepszaniem i wzbogacaniem zawartości strony WWW.

REKLAMA

Polecamy: serwis E-firma

Cele przyświecające projektom internetowym

Na ogół przez cel w e-biznesie rozumiemy przewidywane korzyści, jakie strona WWW
lub e-usługa ma przynieść w przyszłości jej właścicielom. Susan M. Weinschenk, autorka
książki Neuro Web Design: What Makes Them Click?, od początku jasno stawia sprawę: większość serwisów internetowych powstaje z myślą o osiągnięciu określonego
celu — przekonaniu użytkowników do rejestracji, złożenia zamówienia, zostawienia
swoich danych kontaktowych, wzięcia udziału w tworzeniu treści, konkursie,
programie lojalnościowym.

Pani Zosiu, musimy mieć stronę…

Wiele firm wie o swoich stronach bardzo mało (co zmniejsza ich zyski i utrudnia dalszy
rozwój) i nie ma zdefiniowanych konkretnych celów swojej działalności w internecie.
Wynika to z popularnego przekonania, że wystarczy po prostu mieć stronę. W przypadku gdy chcesz, aby Twój serwis stanowił tylko bezcelowy dodatek do działalności, być odpowiedzią na zachciankę szefa albo stać się ozdobnikiem na ulotkach, wystarczy Ci zapewne prosta internetowa wizytówka z logo, ofertą i danymi adresowymi. W każdej innej sytuacji warto wiedzieć, po co ma istnieć dana strona i co się chce dzięki niej osiągnąć.

Polecamy: Jak dbać o wizerunek firmy w internecie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Na szczęście liczba firm, które po prostu chce mieć stronę WWW, jest z każdym rokiem
mniejsza, zwiększa się natomiast grupa tych, którzy mają świadomość celu istnienia strony, odczuwają konieczność przebudowy już istniejącej witryny czy potrzebę stworzenia nowego serwisu lub e-usługi.

Myślę, że ten trend będzie się rozwijał, co — jak sądzę — jest związane również z coraz skuteczniejszym i bardziej profesjonalnym podejściem firm (agencji interaktywnych) do klientów. Istota rzeczy dotyczy bowiem już nie tylko samego wyglądu witryny, ale tez funkcjonalności, użyteczności i celów, jakie strona internetowa musi realizować.

Autor: Paweł Frankowski. Artykuł jest fragmentem książki Firmowa strona WWW. Idee, strategia, realizacja.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA