REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak przygotować się do kampanii linków sponsorowanych

Zbigniew Nowicki
Członek Zarządu Sembox Sp. z o.o.
 Sembox
Agencja search engine marketing
Linki sponsorowane - jak się przygotować do kampanii
Linki sponsorowane - jak się przygotować do kampanii
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Firma, która decyduje się na realizację kampanii linków sponsorowanych, aby wypromować swoje produkty i usługi za pośrednictwem wyszukiwarek Google, Onet, Netsprint, w celu osiągnięcia jak najwyższych korzyści, winna poprzedzić działania reklamowe, krótkim przygotowaniem założeń kampanii (nawet wówczas gdy całość obsługi jest przekazywana docelowo do agencji reklamowej).

Etapy przygotowań

1. Wyznaczenie celu jaki firma chce osiągnąć:

REKLAMA

  • Promocja posiadanych produktów i usług.
  • Wyróżnienie rozpoczynającej się akcji promocyjnej.
  • Budowa wizerunku i marki firmy w sieci.

2. Określenie, jaki skutek ma przynieść kampania w wyszukiwarkach:

  • Zwiększyć ilość zapytań telefonicznych na temat produktów i usług.
  • Zwiększyć liczbę zapytań za pomocą formularza umieszczonego na stronie np. na temat promowanego produktu, lub w przypadku sklepów on-line - wzrost ilości sprzedawanych produktów
  • Zwiększyć liczbę odwiedzających stronę użytkowników.

3. Określenie zakresu kampanii w wyszukiwarkach:

  • Wybór w jakich wyszukiwarkach ma być prowadzona kampania:

- Google, Netsprint, Onet

  • Rekomendowany udział to:

- Google (80%), Netsprint (10%), Onet (10%)

Dalszy ciąg materiału pod wideo

4. Zaplanowanie terminu startu kampanii i okresu jej trwania

  • Cenną informacją dla firmy, jest sprawdzenie trendów popularności produktów / usług przez nią oferowanych lub też bazowanie na podstawie cyklu sprzedaży produktów.
  •  Firma może zrobić to sama lub poprosić o to obsługującą ją agencję. Na podstawie tych informacji, warto zaplanować kampanię na tyle wcześnie by wyprzedzała ona pik popularności produktów / usług.

5. Określenie skali promocji (lokalna czy ogólnopolska kampania):

Zobacz także: Marketing w wyszukiwarkach – jak może pomóc wypromować firmę w internecie

  • Zdecydowanie czy kampania ma mieć zakres lokalny, np. dla danego województwa lub miasta, w którym działa firma. Dotyczy to przypadku, gdy specyfika usługi jest dostępna wyłącznie w siedzibie firmy np. Salon Urody.
  • Wybór kilku województw lub miast, ze względu na ich potencjał sprzedażowy, określony na podstawie dotychczasowych doświadczeń firmy, w postaci największej liczby wystawionych faktur w danym regionie np. województwo mazowieckie i wielkopolskie.
  • W przypadku oferty dostępnej na terenie całego kraju, realizacja kampanii ogólnopolskiej.

6. Określenie godzin prezentowania reklamy:

  • Wybór godzin prezentowania reklamy, ze względu na specyfikę produktu / usługi np. w godzinach najwyższej aktywności potencjalnych Klientów – godziny pracy od 7:00 do 18:00.
  • Prowadzenie kampanii całodobowo, w związku z tym, że produkt / usługa mogą zainteresować użytkowników zarówno w trakcie pracy, jak i podczas czasu wolnego.

7. Zdefiniowanie listy słów kluczowych, które najlepiej określają firmę i oferowanych przez nią produktów / usług:

  • Zanim firma zgłosi zapytanie do agencji o realizację kampanii linków sponsorowanych i jej obsługę, warto wcześniej zastanowić się nad własną propozycją słów kluczowych, którymi chcielibyśmy by w wyszukiwarce była wyróżniona nasza firma.
  • Tego rodzaju lista słów stanowiła będzie punkt wyjścia i podpowiedź dla stworzenia bazy dla kolejnych określeń oraz związanych z nimi fraz, np. firma zajmująca się sprzedażą bagażników samochodowych, słowa kluczowe: łańcuchy śniegowe, łańcuchy śnieżne, interpack, bagażniki.

8. Wybór stron docelowych kampanii:

Zobacz także: Jak przygotować należycie stronę do kampanii w wyszukiwarkach

  • Podczas przygotowywania słów kluczowych dla kampanii warto również pamiętać o wyborze stron, które dla danych słów kluczowych będą się otwierać użytkownikowi po kliknięciu w reklamę.

9. Darmowy kupon na zakup przestrzeni reklamowej w wyszukiwarce Google:

  • Warto pamiętać również o tym, że dla firm które po raz pierwszy decydują się na przeprowadzenie kampanii reklamowej w wyszukiwarce, może być dostępny kupon Google AdWords na zakup przestrzeni reklamowej – zawsze warto zapytać o niego swoją agencję
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA