| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Firmowa strona WWW > Jak funkcjonuje firmowa strona internetowa kreująca wizerunek

Jak funkcjonuje firmowa strona internetowa kreująca wizerunek

Dane teleadresowe, pozyskiwanie adresów e-mail, a także komentarze – to podstawowe elementy dbające o uczynienie strony interaktywna i przynoszącą korzyści marketingowe. Jak o te składniki zadbać?

Strona powinna zawierać w widocznym miejscu dane teleadresowe (brak takich danych pozbawia jakiegokolwiek zaufania ze strony odbiorcy) wraz z adresem e-mail lub formularzem zapytań, by odbiorca bez problemu mógł wysłać wiadomość do podmiotu, nawet w środku nocy, bez konieczności korzystania z telefonu. Warto też podać na stronie podlinkowane numery firmowych komunikatorów np. Gadu-Gadu czy Skype. Dzięki temu tworzymy wizerunek firmy dostępnej.

Polecam również maksymalnie przybliżyć swoją osobę lub firmę ciekawym opisem — nie od dziś wiadomo, że ufamy innym tym bardziej, im więcej informacji o nich mamy. Ufamy również ludziom takim jak my, dlatego warto, pisząc o sobie, eksponować cechy, które najbardziej docenią odbiorcy strony.

Polecamy: serwis Leasing

Jeśli jednym z elementów działalności strony będzie pozyskiwanie adresów e-mail, należy w widocznym miejscu zamieścić „politykę prywatności”, w której znajdzie się opis, co właściciel zamierza robić z pozyskiwanymi adresami e-mail i na co godzą się internauci, udostępniając je. Jeśli strona WWW ma za zadanie sprzedawać produkty lub usługi, należy w widocznym miejscu informować o sposobie realizacji gwarancji — by kreować lepszy e-wizerunek, wielu właścicieli stron oferuje również gwarancję zwrotu pieniędzy, gdy klient nie będzie zadowolony z zakupionego produktu (przykładowo, serwis www.zlotemysli.pl wprowadził po raz pierwszy w Polsce gwarancję zwrotu pieniędzy za e-book, jeśli ten nie spełni oczekiwań klienta — nowość polegała na tym, że właściciel serwisu zwracał dwukrotność sumy, jaką kosztował e-book).

Polecamy: Jak założyć własną firmę

O ile tylko to możliwe, należy zadbać, by na stronie pojawiały się komentarze zadowolonych klientów7 (na stronach polityków — opinie wyborców), jak również rekomendacje innych firm. Podmioty stron internetowych, nawet podające dane teleadresowe, wciąż nie mają takiego kredytu zaufania, jak pracownicy w siedzibie firmy osadzonej w rzeczywistości, dlatego należy na każdym kroku podkreślać swoją wiarygodność i popierać ją opiniami zadowolonych klientów; trzeba pokazywać, że firma osadzona jest też w rzeczywistości.

Artykuł jest fragmentem książki E-wizerunek. Internet jako narzędzie kreowania image'u w biznesie autorstwa Michała Łebkowskiego. Wydawnictwo Onepress.pl

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Agata Kowalska

Radca Prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »