| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Firmowa strona WWW > Jak funkcjonuje firmowa strona internetowa kreująca wizerunek

Jak funkcjonuje firmowa strona internetowa kreująca wizerunek

Dane teleadresowe, pozyskiwanie adresów e-mail, a także komentarze – to podstawowe elementy dbające o uczynienie strony interaktywna i przynoszącą korzyści marketingowe. Jak o te składniki zadbać?

Strona powinna zawierać w widocznym miejscu dane teleadresowe (brak takich danych pozbawia jakiegokolwiek zaufania ze strony odbiorcy) wraz z adresem e-mail lub formularzem zapytań, by odbiorca bez problemu mógł wysłać wiadomość do podmiotu, nawet w środku nocy, bez konieczności korzystania z telefonu. Warto też podać na stronie podlinkowane numery firmowych komunikatorów np. Gadu-Gadu czy Skype. Dzięki temu tworzymy wizerunek firmy dostępnej.

Polecam również maksymalnie przybliżyć swoją osobę lub firmę ciekawym opisem — nie od dziś wiadomo, że ufamy innym tym bardziej, im więcej informacji o nich mamy. Ufamy również ludziom takim jak my, dlatego warto, pisząc o sobie, eksponować cechy, które najbardziej docenią odbiorcy strony.

Polecamy: serwis Leasing

Jeśli jednym z elementów działalności strony będzie pozyskiwanie adresów e-mail, należy w widocznym miejscu zamieścić „politykę prywatności”, w której znajdzie się opis, co właściciel zamierza robić z pozyskiwanymi adresami e-mail i na co godzą się internauci, udostępniając je. Jeśli strona WWW ma za zadanie sprzedawać produkty lub usługi, należy w widocznym miejscu informować o sposobie realizacji gwarancji — by kreować lepszy e-wizerunek, wielu właścicieli stron oferuje również gwarancję zwrotu pieniędzy, gdy klient nie będzie zadowolony z zakupionego produktu (przykładowo, serwis www.zlotemysli.pl wprowadził po raz pierwszy w Polsce gwarancję zwrotu pieniędzy za e-book, jeśli ten nie spełni oczekiwań klienta — nowość polegała na tym, że właściciel serwisu zwracał dwukrotność sumy, jaką kosztował e-book).

Polecamy: Jak założyć własną firmę

O ile tylko to możliwe, należy zadbać, by na stronie pojawiały się komentarze zadowolonych klientów7 (na stronach polityków — opinie wyborców), jak również rekomendacje innych firm. Podmioty stron internetowych, nawet podające dane teleadresowe, wciąż nie mają takiego kredytu zaufania, jak pracownicy w siedzibie firmy osadzonej w rzeczywistości, dlatego należy na każdym kroku podkreślać swoją wiarygodność i popierać ją opiniami zadowolonych klientów; trzeba pokazywać, że firma osadzona jest też w rzeczywistości.

Artykuł jest fragmentem książki E-wizerunek. Internet jako narzędzie kreowania image'u w biznesie autorstwa Michała Łebkowskiego. Wydawnictwo Onepress.pl

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Hanna Bartkowiak

Konsultant/Zespół Doradców Unijnych SmartConsulting S.K.A.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »