| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Wiadomości > Kto zarobi na prawach do nazw polskich obiektów sportowych?

Kto zarobi na prawach do nazw polskich obiektów sportowych?

Nawet 76 milionów złotych (19 milionów euro) rocznie - tyle może wynieść wartość praw do nazw polskich obiektów sportowych w 2012 roku. Jednocześnie wartość ich sprzedaży może osiągnąć 34 miliony złotych (8,5 miliona euro) rocznie.

Obecnie (według stanu na grudzień 2010 roku) wartość naming rights jest minimalnie niższa (o około 8 milionów złotych), ponieważ prawo do nazwy budowanego obiektu jest de facto tak samo wartościowe jak obiektu już funkcjonującego.

Naming rights – opłacalna inwestycja?

Według badań KPMG, do 2012 roku będą w Polsce istniały 72 obiekty sportowe (stadiony otwarte oraz hale widowiskowo-sportowe), których prawa do nazw mogą zainteresować potencjalnych sponsorów. Przy założeniu, że uda się sprzedać prawa do nazwy każdego z tych obiektów, całkowita roczna wartość naming rights w Polsce może osiągnąć 76 milionów złotych (19 milionów euro), przy czym 85% całkowitej wartości naming rights stanowić będą stadiony sportowe, natomiast 15% hale widowiskowo-sportowe. Ponieważ wraz z rosnącą popularnością praw do nazw obiektów, ich wartość będzie corocznie rosła, inwestor nie musi czekać do momentu otwarcia obiektu, również w trakcie budowy rozgłos medialny jest odpowiednio duży.

Polecamy: Jak wybrać i rozliczyć lokal dla firmy?

Źródło: KPMG

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Paweł Wiśniewski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »