| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Wiadomości > Kto zarobi na prawach do nazw polskich obiektów sportowych?

Kto zarobi na prawach do nazw polskich obiektów sportowych?

Nawet 76 milionów złotych (19 milionów euro) rocznie - tyle może wynieść wartość praw do nazw polskich obiektów sportowych w 2012 roku. Jednocześnie wartość ich sprzedaży może osiągnąć 34 miliony złotych (8,5 miliona euro) rocznie.

Obecnie (według stanu na grudzień 2010 roku) wartość naming rights jest minimalnie niższa (o około 8 milionów złotych), ponieważ prawo do nazwy budowanego obiektu jest de facto tak samo wartościowe jak obiektu już funkcjonującego.

Naming rights – opłacalna inwestycja?

Według badań KPMG, do 2012 roku będą w Polsce istniały 72 obiekty sportowe (stadiony otwarte oraz hale widowiskowo-sportowe), których prawa do nazw mogą zainteresować potencjalnych sponsorów. Przy założeniu, że uda się sprzedać prawa do nazwy każdego z tych obiektów, całkowita roczna wartość naming rights w Polsce może osiągnąć 76 milionów złotych (19 milionów euro), przy czym 85% całkowitej wartości naming rights stanowić będą stadiony sportowe, natomiast 15% hale widowiskowo-sportowe. Ponieważ wraz z rosnącą popularnością praw do nazw obiektów, ich wartość będzie corocznie rosła, inwestor nie musi czekać do momentu otwarcia obiektu, również w trakcie budowy rozgłos medialny jest odpowiednio duży.

Polecamy: Jak wybrać i rozliczyć lokal dla firmy?

Źródło: KPMG

reklama

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Kto zarobi na prawach do nazw polskich obiektów sportowych?
Kto zarobi na prawach do nazw polskich obiektów sportowych?

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Paweł Barnik

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »