| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Wiadomości > Rośnie dostępność marek luksusowych w Polsce

Rośnie dostępność marek luksusowych w Polsce

Eksperci spodziewają się rosnącego zainteresowania polskim rynkiem przez światowych producentów dóbr luksusowych. Potwierdza to wzrost dostępności marek luksusowych w Polsce aż o 8 pkt. procentowych (aktualnie do 61%) oraz wzrost liczby zamożnych Polaków i ich dochodów.

Spośród 200 marek luksusowych, które zostały uwzględnione w badaniu, w Polsce jest dostępnych 61%, co oznacza wzrost o 8 pkt. proc. w stosunku do poprzedniego badania KPMG. Najczęściej na rynku dóbr luksusowych w Polsce spotykane są marki o rodowodzie włoskim (21%), francuskim (18%) i szwajcarskim (15%).

„Obecnie Polacy mają najłatwiejszy dostęp do marek luksusowych w segmencie hi-tech (w Polsce jest obecnych 86% kluczowych marek z tego sektora) oraz alkoholi i używek (dostęp do 82% marek). Najsłabiej reprezentowane są w Polsce luksusowe marki związane z usługami hotelowymi (34%), marki akcesoriów i dodatków (50%) oraz odzieży, obuwia i torebek (53%). Prognozujemy, że ta sytuacja będzie się zmieniała i w najbliższych latach coraz więcej marek luksusowych pojawi się na polskim rynku” – ocenia Andrzej Marczak, Partner w dziale Doradztwa Podatkowego KPMG, jeden z autorów raportu.

W ostatnim okresie na polskim rynku odnotowano kilka znaczących debiutów marek luksusowych, szczególnie w segmencie luksusowej odzieży i obuwia (np. Christian Louboutin), luksusowej biżuterii i zegarków (np. A. Lange&Söhne), a także samochodów luksusowych (np. Ferrari, Maserati).

Polecamy: Czy warto otworzyć firmę na rynku dóbr luksusowych?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Aleksandra Chrzanowska

Zastępca Dyrektora Departamentu Rozwoju Biznesu w ING Lease.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »