| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Wiadomości > Rośnie dostępność marek luksusowych w Polsce

Rośnie dostępność marek luksusowych w Polsce

Eksperci spodziewają się rosnącego zainteresowania polskim rynkiem przez światowych producentów dóbr luksusowych. Potwierdza to wzrost dostępności marek luksusowych w Polsce aż o 8 pkt. procentowych (aktualnie do 61%) oraz wzrost liczby zamożnych Polaków i ich dochodów.

Spośród 200 marek luksusowych, które zostały uwzględnione w badaniu, w Polsce jest dostępnych 61%, co oznacza wzrost o 8 pkt. proc. w stosunku do poprzedniego badania KPMG. Najczęściej na rynku dóbr luksusowych w Polsce spotykane są marki o rodowodzie włoskim (21%), francuskim (18%) i szwajcarskim (15%).

„Obecnie Polacy mają najłatwiejszy dostęp do marek luksusowych w segmencie hi-tech (w Polsce jest obecnych 86% kluczowych marek z tego sektora) oraz alkoholi i używek (dostęp do 82% marek). Najsłabiej reprezentowane są w Polsce luksusowe marki związane z usługami hotelowymi (34%), marki akcesoriów i dodatków (50%) oraz odzieży, obuwia i torebek (53%). Prognozujemy, że ta sytuacja będzie się zmieniała i w najbliższych latach coraz więcej marek luksusowych pojawi się na polskim rynku” – ocenia Andrzej Marczak, Partner w dziale Doradztwa Podatkowego KPMG, jeden z autorów raportu.

W ostatnim okresie na polskim rynku odnotowano kilka znaczących debiutów marek luksusowych, szczególnie w segmencie luksusowej odzieży i obuwia (np. Christian Louboutin), luksusowej biżuterii i zegarków (np. A. Lange&Söhne), a także samochodów luksusowych (np. Ferrari, Maserati).

Polecamy: Czy warto otworzyć firmę na rynku dóbr luksusowych?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Rafał Tołwiński

Radca Prawny z kancelarii BGST Radcowie Prawni Borek, Gajda, Tołwiński Spółka partnerska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »