| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes i finanse > Real Time Marketing - trend przyszłości i wyzwanie dla firm

Real Time Marketing - trend przyszłości i wyzwanie dla firm

Eksperci wskazują, że Real Time Marketing (marketing w czasie rzeczywistym) to rewolucyjna zmiana w sposobie komunikacji marketingowej. To także wyzwanie dla firm i marek. Przedsiębiorstwa, aby stale utrzymywać bezpieczną przewagę nad konkurencją, będą musiały sprostać temu wyzwaniu. Od czego zależy sukces w marketingu prowadzonym w czasie rzeczywistym i jak tę strategię zastosować w praktyce? 

Real Time Marketing to przyszłość

Real Time Marketing to według ekspertów najbardziej rewolucyjna zmiana w marketingu, z jaką mamy do czynienia w ostatnim czasie. Wydaje się, że w niedalekiej przyszłości, strategia Real Time Marketing zdominuje komunikację marketingową firm i marek, szczególnie tę w Internecie. Real Time Marketing to strategia marketingowa, która polega na prowadzeniu działań marketingowych na bieżąco, czyli w odpowiedzi na zmienne zachowania i postawy klientów oraz wydarzenia, które towarzyszą tym zmianom. Strategia Real Time Marketing zrodziła się z olbrzymiej potrzeby sprostania komunikacji marketingowej w Internecie, a szczególnie w mediach społecznościowych. Komunikacja marketingowa w Sieci odbywa się 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Mówiąc kolokwialnie, Internet nie zasypia. Do niedawna mówiło się, że firmy muszą w Internecie reagować 24h na dobę na sytuacje kryzysowe. Obecnie, chcąc być krok na przód przed konkurencją, muszą także bez ustanku prowadzić działania marketingowe. Oczywiście to wyzwanie dla firm, któremu muszą sprostać, aby osiągnąć sukces. Kluczem do zastosowania tej strategii marketingowej jest szybka i dokładana analiza zachowań klientów.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Real Time Analytics

Marketing w czasie rzeczywistym możliwy jest, w głównej mierze, dzięki szerokim możliwościom, jakie daje Internet, w aspekcie monitorowania postaw i zachowań klientów w czasie rzeczywistym. Dziedzina Real Time Analytics rozwija się prężnie. Obecnie firmy mają do dyspozycji wiele skutecznych narzędzi do badania swoich klientów w czasie rzeczywistym. Takie narzędzia, jak Woopra, Chartbeat i Clicky, oferują możliwość oglądania w trybie online interakcji klientów na naszej stronie. W tym aspekcie warto także wymienić Mixpanel, GoSquared i Lexity. InboundWriter pozwala natomiast monitorować rozmowy klientów w Internecie, także w serwisach społecznościowych. Dzięki narzędziom takim jak HootSuite, CoTweet czy TweetDeck można obserwować komentarze w serwisach społecznościowych na firmowych profilach. Jednak, jeśli firma chce wiedzieć dokładnie, co klienci o niej piszą w mediach społecznościowych i w Internecie, powinni zainteresować się narzędziem SocialMention.

Specjaliści ponadto radzą, aby dane z badań prowadzonych na żywo zawsze skonfrontować z danymi z dłuższego okresu. To pozwoli uniknąć jakichś nietypowych anomalii, których nie wykryjemy, skupiając się tylko na danych zbieranych w czasie rzeczywistym. Jednak, jak podpowiada doświadczenie, każde narzędzie jest na tyle dobre, na ile potrafi się nim posługiwać badacz. A tego nigdy nie powinna opuszczać jego intuicja społeczna. Jeśli już poznamy postawy i zachowania naszych klientów, możemy przejść do stworzenia odpowiedniego komunikatu reklamowego.

Zobacz: Niższe opłaty interchange od 2014 r.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Grupa Deweloperska GEO

Grupa Deweloperska GEO to holding kilkunastu spółek, prowadzących aktywną działalność na terenie trzech polskich aglomeracji: Krakowa, Wrocławia i Katowic.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »