| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes i finanse > Jeśli chcesz zwiększyć przychody, zwiększ obecność w porównywarkach

Jeśli chcesz zwiększyć przychody, zwiększ obecność w porównywarkach

Z internetowych porównywarek cen korzysta dziś około 3 mln kupujących w sieci. Aby przed świętami zwiększyć przychody swojego e-sklepu, musisz zadbać o to, aby do nich dotrzeć. Trzeba pomyśleć o tym już dziś.


W ostatnim kwartale roku, szczególnie przed świętami Bożego Narodzenia, zainteresowanie Polaków zakupami jest tak duże, że sklepy internetowe osiągają nawet 40 proc. rocznego obrotu. Dla wielu klientów cena jest jednym z najważniejszych kryteriów wyboru, dlatego internetowe porównywarki cen, w których znaleźć można najtańsze oferty, przeżywają oblężenie. Miesięcznie korzysta z nich bowiem blisko 3 mln użytkowników sieci. To ponad połowa kupujących w internecie.

Jeśli prowadzisz sklep internetowy i też chcesz mieć swój udział w świątecznym szaleństwie zakupów, powinieneś zadbać o obecność swojego e-sklepu w tego typu serwisach.

- Jeśli chcesz zapewnić sobie dobrą ekspozycję w okresie świątecznym, współpracuj ze wszystkimi ważniejszymi porównywarkami, nie koncentruj się na jednej lub dwóch. Wielu potencjalnych klientów porównuje ceny w kilku serwisach - radzi Arkadiusz Dydo z porównywarki cenowej Kupujemy.pl.

Eksperci radzą, aby najpierw sprawdzić, które produkty dobrze się sprzedają, które sprzedawały się w poprzednim sezonie i na tej podstawie spróbować określić, które towary mają szanse podbić rynek tym razem.

Wraz z rozwojem internetu i ze wzrostem liczby kupujących w sieci, rośnie też liczba ofert (także tych dostępnych w porównywarkach). Aby twoja oferta wyróżniała się spośród innych, a przede wszystkim przyciągnęła uwagę internautów, nie wystarczy najniższa cena produktu. Klienci bardzo cenią też jakość obsługi i profesjonalizm sklepu. W porównywarkach tymczasem można budować taki wizerunek, dbając o jakość danych dotyczących i samego sklepu, i oferowanego przez niego towaru. Według Arkadiusza Dydo, najpierw należy zadbać o podstawy: aktualne informacje o sklepie (adres, numer telefonu, koszty i sposoby przesyłki, metody płatności oraz widoczne logo sklepu). To szczególnie ważne w przypadku cen - porównywarki nie gwarantują bowiem cen, jakie pokazują w wynikach wyszukiwania, bo ich aktualizacja spoczywa na właścicielu sklepu. Inna cena w porównywarce, a inna w e-sklepie - zniechęcają klientów do zakupów.

- To kwestia wiarygodności. Jeśli obiecujesz dostawę w 48 godzin, wywiązuj się z obietnicy. Jeśli w cenniku podajesz określoną cenę, nie informuj klienta po złożeniu zamówienia, że cena wzrosła - radzi Arkadiusz Dydo i dodaje: - Upewnij się też, że każdy produkt ma podaną nazwę producenta czy nazwany jest w sposób podawany przez producenta. Dobrze jest też (w miarę możliwości) podać przy każdym produkcie unikalny kod producenta, a także klasyfikować produkty w odpowiednich kategoriach.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

SANPRO

Doradztwo personalne, rekrutacja, organizacja zatrudnienia

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK