| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes i finanse > Reklama w sieci

Reklama w sieci

Rynek reklamy w internecie rozwija się znacznie szybciej niż w telewizji czy prasie. Dlatego specjaliści zachęcają do e-marketingu. Skuteczna reklama w sieci może przynieść sukces nie tylko w wirtualnym biznesie. Pamiętać trzeba jednak o zakazie reklamy alkoholu, papierosów, leków oraz o dobrych obyczajach.

Pozycjonowanie stron to jedna z najtańszych metod dotarcia do setek (tysięcy) potencjalnych klientów.

Na rynku działa wiele firm, które zajmują się pozycjonowaniem stron internetowych. Korzystając z ich usług, można zdecydować się na jednorazowe skojarzenie naszej strony z wybranymi wyrazami lub frazami (koszt od ok. 800 do 1,5 tys. zł). Taki zabieg pozwoli uplasować nas nawet w pierwszej dziesiątce firm oferujących podobne produkty czy usługi. Może się też zdarzyć, że po pewnym czasie konkurencyjne sklepy będą sukcesywnie wypierać nas ze strategicznych pozycji. Wtedy można zlecić pozycjonowanie stałe, a firma outsourcingowa za 150-300 zł miesięcznie zadba o to, byśmy nie spadli z uprzywilejowanego miejsca.

Inną, równie dobrą, formą promocji są linki reklamowe. To płatne odnośniki umieszczane na czołowych pozycjach w wyszukiwarkach internetowych dla zadanych fraz i słów kluczowych. Za opłatą reklamodawca uzyskuje gwarancję okresowego wyświetlenia swojego odnośnika na czołowym miejscu rankingu. Linki mają postać krótkiej informacji tekstowej z adresem strony docelowej i opatrzone są komunikatem o ich promocyjnym charakterze. Dzięki tego typu reklamie strona będzie widoczna w wynikach wyszukiwania po prawej stronie.

Linki sponsorowane oferują nie tylko wszystkie liczące się wyszukiwarki globalne i krajowe, ale także wortale tematyczne. Zaletą tej formy reklamy jest gwarancja wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania (jest też możliwość kupna reklamy na dany okres lub wskazaną liczbę kliknięć).

Reklama w wyszukiwarkach internetowych

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Polscy internauci o reklamach w sieci*

69,0proc. są irytujące

53,8proc. są nudne

44,5proc. są źródłem informacji

40,0 proc. są pomysłowe

19,8 proc. są niezrozumiałe

16,9 proc. są interesujące

13,8 proc. przekonują mnie do zakupu reklamowanego produktu/usługi

9,6 proc. lubię oglądać reklamy, z którymi się spotykam

7,8 proc. mam zaufanie do reklam

* Pytano: w jakim stopniu zgadzasz się z poniższymi stwierdzeniami? Zaprezentowano odsetki odpowiedzi zdecydowanie zgadzam się oraz zgadzam się.

Źródło: Gemius, Postawy internautów wobec reklam internetowych, 2006 r.

 

ADAM MAKOSZ

adam.makosz@infor.pl

Podstawa prawna

• Ustawa z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U. z 2003 r. nr 153, poz.1503 z późn. zm.).

• Ustawa z 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2007 r. nr 70, poz. 473 z późn. zm.).

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Sergiusz Felbur

Prawnik, specjalista ds. produktów prawnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »