| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes i finanse > Handel internetowy - nowy obszar działalności

Handel internetowy - nowy obszar działalności

Na 7 mld zł szacuje się wartość polskiego handlu za pośrednictwem internetu w 2007 roku. Wraz z rozwojem tego segmentu usług, rośnie zapotrzebowanie na usługi kuriersko-pocztowe. Firmy kurierskie niechętnie podejmują się obsługi nowej grupy klientów. Wolą pozostać przy biznesie. Barierą jest wysoka cena za usługę kurierską.


Z usług e-commerce korzysta już w Polsce ponad 3,5 mln osób. Sklepy internetowe poszukują dobrych rozwiązań dostarczania przesyłek do swoich klientów. Dostarczanie towarów sprzedanych w globalnej sieci wymaga stworzenia specjalnych systemów do obsługi nowej grupy klientów, jakimi są osoby indywidualne. Część firm świadczy je jako standardowe usługi ekspresowe, obsługując aukcje internetowe. Inaczej jednak wygląda współpraca ze sklepami wirtualnymi.

 


Sklepy internetowe wymagają dużo więcej od firmy kurierskiej. Poza transportem ich właściciele widzieliby chętnie w ramach oferty kurierskiej usługi finansowe (przesyłki za pobraniem), czy też stworzenie systemu zwrotów i dostarczania towarów do napraw gwarancyjnych. Wymagana jest dostępność usługi w określonym czasie i w określonym standardzie. Na to potrzebne są duże pieniądze i doświadczenie. Na razie na pełne uruchomienie takich serwisów decydują się duże firmy kuriersko-ekspresowe.


- Usługi na rzecz e-commerce świadczymy od momentu, kiedy ta działalność zaczęła się w Polsce rozwijać. Duże sklepy internetowe, które wysyłają przesyłki na swój koszt, coraz częściej zawierają wyłączne umowy z firmami kurierskimi i w takich przypadkach upatrujemy szansy na dalszy rozwój współpracy - mówi Monika Biedrzycka z UPS Polska.


Właścicielom sklepów internetowych zależy na wysokiej jakości obsług klienta. Pierwszy specjalny serwis i pakiet usług dla internautów uruchomiła firma DPD Polska (w lipcu tego roku). Usługę nazwano consumer premium. DPD zbudowało odrębny dział e-commerce wraz systemem informatycznym do obsługi wyłącznie tego segmentu usług. Mniejsi operatorzy czekają na dalszy rozwój rynku i nie konkurują na siłę z gigantami. Jeśli decydują się na wejście do sieci z usługami, to raczej poszukują klientów o mniejszym zasięgu - sklepów lokalnych.


- Jesteśmy przygotowani na obsługę handlu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw tej branży. Sądzę, że coraz częściej właściciele przedsiębiorstw internetowych będą korzystać z usług kurierskich kosztem Poczty Polskiej - komentuje Paweł Tkaczyk, wiceprezes X-Press Couriers.


Część operatorów pocztowych nie garnie się do indywidualnych klientów ze względu na duży wzrost rynku usług B2B (business to business). Korzystają z okazji dynamicznego rozwoju tego sektora usług i na tym podłożu starają się umocnić swoją pozycję rynkową. Nie wykluczają jednak wejścia w nowe obszary jak handel internetowy.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Wojtowicz-Janicka

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »