REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Kawiarenka internetowa - Biznes plan

inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Zakładając kawiarenkę internetową przede wszystkim liczy się pomysł oraz odpowiedni biznesplan, który będzie można stopniowo realizować. Jakie są najważniejsze elementy biznesplanu? Jak określić plan inwestycji?

REKLAMA

I. Streszczenie

Celem Biznes Planu jest przedstawienie pomysłu na kawiarenkę internetową o nazwie „XXXYYY” znajdującą się pod adresem - ………….. w ……………. . Kawiarenka będzie własnością Piotra Kowalskiego, którego kawiarenka jest pomysłem.

Ponieważ nie dysponuje on środkami finansowymi konieczne jest zdobycie tych pieniędzy poprzez pożyczkę lub kredyt bankowy. Przeprowadziłem analizę ofert bankowych i wybrałem ofertę Banku ….. . Nie posiadając żadnego doświadczenia w prowadzeniu własnego biznesu otrzymałem 65 000 PLN. Brak doświadczenia niweluje moje wykształcenie informatyczne.

REKLAMA


II. Opis inwestycji

1. Dane o inwestorze
Właściciel: Piotr Kowalski
Inwestor: XXXYYY
Adres: ……………………………………………..
TEL/FAX: ………………………………………..
e-mail: ……………………………………………..
WWW. ……………………………………………
NIP: ……………………………………………….
REGON: ……………………………………………

2. Przedmiot działalności Inwestora: udostępnienie sieci internetowej dla wszystkich chętnych, serwis komputerowy, tworzenie stron WWW., prowadzenie sprzedaży gier komputerowych a także części komputerowych.

3. Struktura kapitałowa:
Piotr Kowalski – 100% udziałów.
Na początku istnienia firmy nie przewiduje mieć wspólnika, będzie to firma jednoosobowa.
Firma posiada rachunek w banku …… .

4. Pozycja finansowa Inwestora – kwoty pożyczek i wkład własny.
Kredyt: 65 000 PLN
Wkład: 15 000 PLN
Suma: 80 000 PLN

Dalszy ciąg materiału pod wideo

5. Sprawy sądowe i zobowiązania:
Firma nie ma żadnych spraw sądowych a jedynym obecnie zobowiązaniem jest spłata zaciągniętego kredytu bankowego.

REKLAMA


III. Wymagania formalno-prawne

Opisywana kawiarenka zostanie otwarta w wynajętym lokalu, znajdującym się przy ulicy …………….., który do tej pory wykorzystywany przez firmę …………. zajmującą się ……………… . Lokal wymaga z mojej strony niewielkiego remontu.

Moim obowiązkiem jest zapewnienie środków czystości dla pracowników oraz wody zdatnej do spożycia. Wymagania te spełniam na podstawie decyzji SANEPID-u w ………… . (decyzja nr ……………………. z dnia …………………).


IV. Cel i zakres inwestycji

1. Cel inwestycji:
Kawiarenka ma na celu umożliwić dostęp do sieci internetowej jak największej ilości osób. Jako firma będę również oferował możliwość zakupu sprzętu komputerowego firm, które zechcą współpracować.

2. Lokalizacja inwestycji:
Kawiarenka będzie znajdowała się w pobliżu centrum, przy ulicy ……………. . Na tej samej ulicy znajduje się szkoła podstawowa i gimnazjum.

3. Środki realizacji celu:
Remont lokalu, w którym ma mieścić się kawiarenka, kupno sprzętu komputerowego, przygotowanie cenników, założenie szybkiej sieci internetowej, kupno mebli.

4. Uzasadnienie inwestycji:
W Internecie dostępnych jest coraz więcej informacji, nie każdego stać na zakup własnego komputera, a nawet mając go nie ma możliwości podłączenia Internetu. Cały czas badania wskazują na duże zainteresowanie tego typu miejscami.

5. Harmonogram realizacji:
W pierwszej kolejności remont lokalu, zakup mebli, sprzętu, akcesoriów, założenie sieci i otwarcie lokalu z różnorodnymi promocjami.


V. Wykonawcy inwestycji

1. Zestawienie posiadanych ofert:
Posiadam oferty następujących firm dostarczających sprzęt komputerowy:
- …………….
- ……………..
- ……………..
- ……………..
Wybrałem ofertę firmy …………………, ponieważ ich warunki cenowe i techniczne okazały się najlepsze i najkorzystniejsze.

2. Główni dostawcy na rynku to firmy:
- ……………………
- ……………………


VI. Analiza marketingowa

1. Opis i analiza konkurencji
Na terenie miasta działają dwie kawiarenki internetowe. W zależności od szybkości Internetu ustalane są ceny od jednej godziny spędzonej przy komputerze. Przy ustalaniu cennika brane są pod uwagę ponadto: cena energii elektrycznej, koszt wynajmu lokalu oraz raty zaciągniętego kredytu. Kawiarenki zlokalizowane najbliżej lokalu w którym powstanie moja kawiarenka:
ZZZZ – 3,50 zł/h
WWWW – 3.00 zł/h

2. Oczekiwana reakcja konkurencji
Reakcja na pewno będzie natychmiastowa. Odbywać się to będzie prawdopodobnie w formie licznych promocji, być może spadku cen. Dlatego sprzęt w mojej kawiarence powinien być lepszej jakości. Otwarcie mojej kawiarenki nie może być zawodem.

3. Opis i analiza obrotów
- czynniki wpływające na wzrost obrotów: dbałość o estetykę i kulturę, jakość sprzętu, również jego zewnętrzna atrakcyjność, konkurencyjna cena.

4. Opis i analiza rynku zaopatrzenia
a) dostawcy i sprzęt
- płyty wielo- i jednokrotnego zapisu - firma …….
- sprzęt komputerowy – firma ……………
- ciepłe napoje – zaopatrzenie własne
- zimne napoje – firma ……………..
- gry komputerowe – firma …………..
- oprogramowanie – firma ……………
b) warunki dostaw
Na dostawę sprzętu, jego konserwację, dostawę oprogramowania i płyt CD podpisana zostanie umowa długoterminowa. Obecnie trwają negocjacje. Na dostawę gier podpisana została już umowa długoterminowa.

5. Organizacja dostaw
Firma …………. dostarczająca sprzęt dysponuje samochodami dostawczymi, którymi dowożone są towary. Podobnie jest z firmą dostarczającą napoje. Firma …………. dostarcza gry komputerowe drogą pocztową.

VII. Plan marketingowy

1. Strategia reklamowa
Mam zamiar przeznaczyć …………. PLN na przygotowanie i wydrukowanie ulotek reklamowych informujących o nowo otwartej kawiarence internetowej. Na ulotce znajdą się podstawowe informacje o kawiarence, sprzęcie i cennik. W lokalnej prasie zamierzam umieszczać raz w miesiącu ogłoszenie. Na początek przygotowanych zostanie również kilkanaście plakatów, które zostaną powieszone w istotnych punktach miasta.

2. Strategia cenowa
Ze wstępnych obliczeń wynika, że z kawiarenki internetowej korzystać będzie dziennie 15 osób średnio przez 2 godz. W ciągu roku wyniesie to: 15 x 2 x 30 dni x 12 miesięcy = 10 800 godz,
5 osób x 0,5 godz. dziennie
5 x 0,5 godz x 30 dni x 12 miesięcy = 900 godz
10 osób będzie korzystało z gier przez 3 godz dziennie
10 x 3 x 30 x 12 = 10 800

W pierwszym roku działalności kawiarenka może przynieść stratę. Jednak w następnych latach będzie odnotowany zysk. Duże możliwości leżą w przychodach z gier, można prognozować duży wzrost w tej części działalności.

VIII. Plan zatrudnienia

Kawiarenka jest przedsięwzięciem indywidualnym i nie planuję zatrudnienia pracowników.


IX. Plan techniczny przedsięwzięcia

1. Zorganizowanie przedsięwzięcia
- przygotowanie lokalu,
- ustalenie godzin otwarcia, cennika,
- podpisanie umów z dostawcami sprzętów i innych,
- kampania reklamowa,
- uruchomienie sieci,
- otwarcie kawiarenki.

2. Metody zapewniające sprawne działanie
- konserwacja sprzętu,
- kampania reklamowa,
- przejrzysty system kalkulacji kosztów i cen oferowanych usług

3. Technologia
Firma ……….., z którą podpisuję umowę na dostawę i konserwację sprzętu zapewnia dostarczanie wszelkich nowinek rynkowych oprogramowania, które wcześniej są dokładnie testowane. Oprogramowanie całego sprzętu będzie nieustannie aktualizowane.

4. Urządzenia
Kawiarenka będzie posiadała urządzenia z wszelkimi niezbędnymi atestami bezpieczeństwa.

5. Remonty
Prace remontowe będą przeprowadzane w miarę potrzeb.


X. Mocne strony projektu

1. Sprzęt i usługi
Wysoka jakość sprzętu będzie miała wpływ na ilość klientów. Oferowane usługi będą odznaczały się wysokim poziomem kompetencji.

2. Zaopatrzenie i dystrybucja
Dobre zaopatrzenie, dostępność podstawowych części, wykorzystanie położenia kawiarenki.

3. Finansowanie inwestycji
Dobre ceny i jakość świadczonych usług powinny umożliwić szybką spłatę kredytu.


XI. Szanse projektu

W przyszłości może to być znalezienie dobrego wspólnika i otwieranie nowych kawiarenek. Inną szansą może być wykorzystanie dofinansowania działalności środkami unijnymi.


XII. Zagrożenia projektu

Powstające nowe konkurencyjne kawiarenki, wysokie koszty kredytu, wzrost podatków, kryzys gospodarczy.


Anna Konarzewska-Żuczek

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA