Korzystanie z aplikacji e-Paragony ułatwia zwrot towaru czy naprawę gwarancyjną. Jak dodawać paragony?
REKLAMA
REKLAMA
Pierwszy miesiąc działania aplikacji e-Paragony
W ciągu pierwszego miesiąca od uruchomienia aplikacji e-Paragony 2.0 pobrało ją blisko 20 tys. Polaków - poinformował w środę resort finansów. Aplikacja pozwala na przechowywanie otrzymanych paragonów w telefonie.
REKLAMA
Zastępca szefa KAS Anna Chałupa przyznała, że to duża liczba osób, biorąc pod uwagę, że jest to pierwszy etap wdrażania usługi. "Jest to jasny sygnał dla producentów kas oraz sprzedawców i usługodawców, że Polacy chętnie korzystaliby z e-paragonów i warto jak najszybciej dać im taką możliwość. Mamy sygnały, że klienci już teraz pytają w placówkach czy można otrzymać paragon elektroniczny na smartfona" - wskazała Anna Chałupa, cytowana w komunikacie MF.
Dodała, że resort liczy, iż z każdym miesiącem takich punktów będzie coraz więcej.
Jak dodawać paragony w aplikacji
MF poinformowało, że obecnie w aplikacji można dodawać ręcznie otrzymane w sklepie tradycyjne paragony. Wkrótce będzie też możliwe pobieranie ich w wersji elektronicznej.
REKLAMA
Na rynek - jak podało ministerstwo - trafiają pierwsze modele kas pozwalające na wystawianie e-paragonów, a producenci w najbliższych miesiącach będą wprowadzać aktualizacje oprogramowania kas online, których obecnie jest ponad milion. Korzystanie z takich kas przez sklepy i zakłady usługowe jest całkowicie dobrowolne. Zwrócono jednak uwagę, że używanie kas, które dają możliwość wystawiania klientom e-paragonów, pozwoli im generować oszczędności.
"Informacja o wystawieniu e-paragonu trafi z kasy w sklepie lub zakładzie usługowym do HUBa Paragonowego. Klient mający aplikację w swoim telefonie będzie mógł podać lub pokazać przy zakupach specjalny kod kreskowy. Wówczas paragon trafi na jego telefon. Wykorzystanie aplikacji e-Paragony zapewnia pełną anonimowość. Nikt, poza samym posiadaczem aplikacji, nie ma informacji co, gdzie, kiedy i za ile dany klient kupił" - dodano.
Resort wskazał, że aplikacja pozwala na przechowywanie paragonów i segregowanie ich ze względu na rodzaje poniesionych wydatków. Do wyboru jest 18 kategorii, takich jak np.: żywność, rozrywka, restauracje, elektronika, uroda lub usługi. Ministerstwo przekonuje, że korzystanie z aplikacji ułatwia m.in. zwrot towaru czy skorzystanie z naprawy gwarancyjnej.
autor: Michał Boroń
mick/ pad/
Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Infor.pl
REKLAMA
REKLAMA