REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sale zabaw - wytyczne sanitarne

Subskrybuj nas na Youtube
Sale zabaw - wytyczne sanitarne /fot. Fotolia
Sale zabaw - wytyczne sanitarne /fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Jesteś właścicielem sali zabaw lub zarządzasz nią? Sprawdź, jak zapewnić bezpieczeństwo dzieciom, opiekunom i pracownikom zgodnie z wytycznymi opracowanymi przez Ministerstwo Rozwoju oraz Głównego Inspektora Sanitarnego.

Celem wdrażanych procedur jest:

REKLAMA

REKLAMA

  1. Dodatkowe zwiększenie bezpieczeństwa na sali zabaw.
  2. W możliwie największym stopniu ograniczenie liczby kontaktów na sali zabaw  w ramach zabezpieczenia przed możliwym zakażeniem.
  3. Wprowadzenie częstej dezynfekcji elementów wyposażenia znajdującego się na sali zabaw.
  4. Kompleksowe działanie dostosowane do etapu zaawansowania stanu epidemicznego

Wytyczne zostały podzielone na cztery części:

  1. Zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom.
  2. Zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom/ rodzicom/ opiekunom na sali zabaw.
  3. Procedury zapobiegawcze: podejrzenie zakażenia SARS-CoV-2 u pracowników.
  4. Procedury postępowania w przypadku podejrzenia u dziecka bądź opiekuna zakażenia SARS-CoV-2.

Polecamy: Przedsiębiorca w kryzysie (PDF)

Zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom.

  1. Należy poinformować  pracowników, że nie mogą przychodzić do pracy wówczas, kiedy zaobserwują u siebie niepokojące objawy wskazujące na chorobę zakaźną, mieli kontakt z osobą podejrzaną o zakażenie, chorą, zakażoną, izolowaną, kwarantannowaną.
  2. Spotkania i narady wewnętrzne, jeśli są niezbędne, powinny być przeprowadzane przy otwartych oknach, jeśli jest taka możliwość oraz z zachowaniem co najmniej 1,5 metra odległości pomiędzy pracownikami.
  3. Nie należy angażować pracowników z istotnymi problemami zdrowotnymi.
  4. Zapewnienie środków ochrony osobistej dla pracowników (osłona ust i nosa, rękawice jednorazowe) oraz preparatów do dezynfekcji rąk. Częste i regularne wietrzenie pomieszczeń. Nie zaleca się używania klimatyzacji.

Zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom/ rodzicom/ opiekunom na sali zabaw.

  1. Należy umieścić w widocznym miejscu przed wejściem oraz na terenie sali zabaw infografiki/plakaty adresowane do rodziców dotyczące podstawowych zasad bezpieczeństwa (zasłanianie ust podczas kichania i kaszlu, częste mycie rąk, zachowanie dystansu społecznego – 2 m pomiędzy osobami dorosłymi).
  2. Do sali zabaw może wejść wyłącznie dziecko/opiekun zdrowy, bez objawów chorobowych sugerujących chorobę zakaźną.
  3. Z usług sali zabaw nie mogą korzystać dzieci, które zamieszkują w domu z osobą przebywającą na kwarantannie lub osobą poddaną izolacji w warunkach domowych.
  4. W strefie wejścia do każdej sali zabaw należy umieścić środki do dezynfekcji rąk.
  5. Należy dopilnować, aby każda osoba dorosła wchodząca do sali rozrywki dezynfekowała ręce przy wejściu płynem dezynfekującym.
  6. Należy regularnie myć ręce wodą z mydłem oraz dopilnować, aby robiły to dzieci, szczególnie przed  wejściem na teren sali i po wyjściu z niej. 
  7. Należy zapewnić rozwiązania uniemożliwiające kontakt osób wchodzących i wychodzących do sali zabaw np. (poprzez osobne wejścia/wyjścia, regulację ruchu). Salę zabaw (w tym wszystkie przedmioty i sprzęty) należy gruntownie czyścić (wodą z detergentem) albo dezynfekować minimum 2 razy dziennie, w tym jeden raz przed otwarciem, a drugi raz podczas obowiązkowej przerwy technicznej.
  8. Przeprowadzając dezynfekcję, należy ściśle przestrzegać zaleceń producenta znajdujących się na opakowaniu preparatu do dezynfekcji. Ważne jest ścisłe przestrzeganie czasu niezbędnego do wywietrzenia dezynfekowanych powierzchni, przedmiotów, tak aby dzieci nie były narażone na wdychanie oparów środków służących do dezynfekcji. W przypadku braku technicznych możliwości wietrzenia pomieszczeń dopuszczalna jest dezynfekcja poprzez zastosowanie generatorów pary.
  9. Z sali zabaw należy bezwzględnie usunąć (lub uniemożliwić korzystanie) przedmioty i sprzęty, których nie można dokładnie wyczyścić i zdezynfekować, tj. pluszowe zabawki,  gąbki, rzeczy wykonane z miękkich i chłonnych materiałów, małe zabawki z drobnymi elementami itp.
  10. Podłoże na którym bawią się dzieci musi być zdatne do czyszczenia i dezynfekcji. Należy czyścić i dezynfekować podłoże minimum 2 razy w ciągu dnia.
  11. Należy regularnie dezynfekować powierzchnie dotykowe, w tym między innymi poręcze, klamki, włączniki.
  12. Należy utrzymywać toalety w czystości i zapewnić ich bieżącą dezynfekcję.
  13. Rekomenduje się monitoring codziennych prac porządkowych.
  14. W pomieszczeniach sanitarno-higienicznych należy powiesić instrukcję prawidłowego mycia rąk.
    W strefie wejścia, w której znajduje się dozownik z płynem dezynfekującym należy umieścić widoczną informację na temat konieczności dezynfekowania rąk przez osoby dorosłe oraz instrukcję dezynfekcji.
  15. Przed wejściem do sali zabaw obowiązuje nakaz zdjęcia obuwia i zmiany skarpetek na czyste, nieużywane dostosowane do wymogów bezpieczeństwa konkretnej sali zabaw, a opiekunowie zobowiązani są do zakładania ochraniaczy na obuwie.
  16. Dziecko nie powinno zabierać do sali zabaw swoich zabawek i innych domowych przedmiotów.
  17. Obowiązkowe zakrywanie nosa i ust przez pracowników oraz opiekunów dzieci.
  18. Utrzymanie dystansu pomiędzy osobami wynoszący minimum 2 metry.

Procedury zapobiegawcze: podejrzenie zakażenia SARS-CoV-2 u pracowników.

  1. Pracownicy powinni zostać poinstruowani, że w przypadku wystąpienia niepokojących objawów nie powinni przychodzić do pracy, powinni pozostać w domu i skontaktować się telefonicznie z lekarzem w celu uzyskania teleporady medycznej, oddziałem zakaźnym, a w razie pogarszania się stanu zdrowia zadzwonić pod nr 999 lub 112 i poinformować, że mogą być zakażeni  SARS-CoV-2.
  2. Zaleca się bieżące śledzenie informacji Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministra Zdrowia, dostępnych na stronach  gis.gov.pl  lub https://www.gov.pl/web/koronawirus/, a także obowiązujących przepisów prawa.
  3.  W przypadku wystąpienia u pracownika wykonującego swoje zadania na stanowisku pracy niepokojących objawów sugerujących zakażenie SARS-CoV-2 należy niezwłocznie odsunąć go od pracy. Należy wstrzymać wpuszczania dzieci i opiekunów na salę, powiadomić właściwą miejscowo powiatową stację sanitarno-epidemiologiczną i stosować się ściśle do wydawanych instrukcji i poleceń.
  4.  Pracownik powinien oczekiwać na transport w wyznaczonym pomieszczeniu/ miejscu, w którym jest możliwe czasowe odizolowanie go od innych osób.
  5.  Zaleca się ustalenie obszaru, w którym poruszał się i przebywał pracownik, przeprowadzenie rutynowego sprzątania, zgodnie z procedurami zakładowymi oraz zdezynfekowanie powierzchni dotykowych (klamki, poręcze, uchwyty itp.).
  6. Rekomenduje się stosowanie do zaleceń Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego przy ustalaniu, czy należy wdrożyć dodatkowe procedury, biorąc pod uwagę zaistniały przypadek.

 Procedury postępowania w przypadku podejrzenia u dzieci bądź opiekuna zakażenia SARS-CoV-2.

  1. Ustalenie listy pracowników, dzieci i ich opiekunów (imię, nazwisko, numer telefonu) obecnych w tym samym czasie na sali i zalecenie stosowania się do wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego dostępnych na stronie gov.pl/web/koronawirus/ oraz gis.gov.pl odnoszących się do osób, które miały kontakt z zakażonym.
  2. Dokładne zdezynfekowanie przestrzeni, w której przebywała zakażona osoba oraz zdezynfekowanie  rzeczy, które mogły być przez nią używane.
  3. Zawsze w przypadku wątpliwości należy zwrócić się do właściwej miejscowo powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej w celu konsultacji lub uzyskania porady.
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Ministerstwo Rozwoju

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA