REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wskaźnik inflacji w czerwcu 2018 roku

Wskaźnik inflacji w czerwcu 2018 roku /Fot. Fotolia
Wskaźnik inflacji w czerwcu 2018 roku /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Według szacunków GUS, ceny dóbr i usług konsumpcyjnych w czerwcu 2018 roku wzrosły o 0,1 proc. w porównaniu z majem br. W porównaniu z czerwcem 2017 roku ceny wzrosły o 2,0 proc. Dane są zbliżone do prognoz MPiT formułowanych przed miesiącem.

Zgodnie z oczekiwaniami, na skutek czynników sezonowych w ujęciu miesięcznym spadły ceny odzieży i obuwia (o 1,4 proc.), a także ceny żywności (o 0,3 proc.), natomiast nieznacznie szybciej od oczekiwań rosły ceny w transporcie (wzrost o 0,9 proc.).

REKLAMA

W lipcu 2018 roku oczekiwany jest spadek cen żywności oraz odzieży i obuwia wynikający z czynników o charakterze sezonowym, wzrost cen w pozostałych kategoriach wydatków oraz wyhamowanie wzrostu cen w transporcie. W ocenie MPiT w lipcu 2018 roku ceny dóbr i usług konsumpcyjnych powinny spaść o 0,2 proc. wobec czerwca, natomiast roczny wskaźnik cen powinien wynieść 1,9 proc.

Polecamy: Przekształcenia spółek. Praktyczne aspekty prawne, podatkowe i rachunkowe

Poniżej przedstawiamy wykres obrazujący wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych oraz wkład poszczególnych kategorii (kontrybucja) w ujęciu rocznym w czerwcu 2018 roku (opracowanie na podstawie danych GUS):

Tytuł wykresu: Wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych oraz wkład poszczególnych kategorii (kontrybucja) w ujęciu rocznym w czerwcu 2018 roku.  Opis wykresu: Wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem w czerwcu 2018 roku 2,0 proc. w ujęciu rocznym. Wskaźnik cen w kategorii żywność i napoje bezalkoholowe w czerwcu 2018 roku 2,7 proc. w ujęciu rocznym, wkład 0,7 proc. Wskaźnik cen w kategorii restauracje i hotele w czerwcu 2018 roku 2,9 proc. w ujęciu rocznym, wkład 0,2 proc. Wskaźnik cen w kategorii w kategorii <a class=edukacja w czerwcu 2018 roku 2,2 proc. w ujęciu rocznym, wkład zero proc. Wskaźnik cen w kategorii w kategorii użytkowanie mieszkania lub domu i nośniki energii w czerwcu 2018 roku 2,1 proc. w ujęciu rocznym, wkład 0,4 proc. Wskaźnik cen w kategorii w kategorii napoje alkoholowe i wyroby tytoniowe w czerwcu 2018 roku 1,8 proc. w ujęciu rocznym, wkład 0,1 proc. Wskaźnik cen w kategorii w kategorii zdrowie w czerwcu 2018 roku 2,2 proc. w ujęciu rocznym, wkład 0,1 proc. Wskaźnik cen w kategorii w kategorii rekreacja i kultura w czerwcu 2018 roku 0,7 proc. w ujęciu rocznym, wkład zero proc. Wskaźnik cen w kategorii w kategorii wyposażenie mieszkania i prowadzenie gospodarstwa domowego w czerwcu 2018 roku 0,5 proc. w ujęciu rocznym, wkład zero proc. Wskaźnik cen w kategorii w kategorii łączność w czerwcu 2018 roku 0,1 proc. w ujęciu rocznym, wkład zero proc. Wskaźnik cen w kategorii w kategorii transport w czerwcu 2018 roku 8,6 proc. w ujęciu rocznym, wkład 0,8 proc. Wskaźnik cen w kategorii w kategorii inne towary i usługi w czerwcu 2018 roku minus 0,9 proc. w ujęciu rocznym, wkład zero proc. Wskaźnik cen w kategorii w kategorii odzież i obuwie minus 4,2 proc. w ujęciu rocznym, wkład minus 0,2 proc." id="__mcenew" src="https://www.mpit.gov.pl/media/59855/Inflacja_w_czerwcu_2018_roku_wykres.jpg" title="Tytuł wykresu: Wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych oraz wkład poszczególnych kategorii (kontrybucja) w ujęciu rocznym w czerwcu 2018 roku. Opis wykresu: Wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem w czerwcu 2018 roku 2,0 proc. w ujęciu rocznym. Wskaźnik cen w kategorii żywność i napoje bezalkoholowe w czerwcu 2018 roku 2,7 proc. w ujęciu rocznym, wkład 0,7 proc. Wskaźnik cen w kategorii restauracje i hotele w czerwcu 2018 roku 2,9 proc. w ujęciu rocznym, wkład 0,2 proc. Wskaźnik cen w kategorii w kategorii edukacja w czerwcu 2018 roku 2,2 proc. w ujęciu rocznym, wkład zero proc. Wskaźnik cen w kategorii w kategorii użytkowanie mieszkania lub domu i nośniki energii w czerwcu 2018 roku 2,1 proc. w ujęciu rocznym, wkład 0,4 proc. Wskaźnik cen w kategorii w kategorii napoje alkoholowe i wyroby tytoniowe w czerwcu 2018 roku 1,8 proc. w ujęciu rocznym, wkład 0,1 proc. Wskaźnik cen w kategorii w kategorii zdrowie w czerwcu 2018 roku 2,2 proc. w ujęciu rocznym, wkład 0,1 proc. Wskaźnik cen w kategorii w kategorii rekreacja i kultura w czerwcu 2018 roku 0,7 proc. w ujęciu rocznym, wkład zero proc. Wskaźnik cen w kategorii w kategorii wyposażenie mieszkania i prowadzenie gospodarstwa domowego w czerwcu 2018 roku 0,5 proc. w ujęciu rocznym, wkład zero proc. Wskaźnik cen w kategorii w kategorii łączność w czerwcu 2018 roku 0,1 proc. w ujęciu rocznym, wkład zero proc. Wskaźnik cen w kategorii w kategorii transport w czerwcu 2018 roku 8,6 proc. w ujęciu rocznym, wkład 0,8 proc. Wskaźnik cen w kategorii w kategorii inne towary i usługi w czerwcu 2018 roku minus 0,9 proc. w ujęciu rocznym, wkład zero proc. Wskaźnik cen w kategorii w kategorii odzież i obuwie minus 4,2 proc. w ujęciu rocznym, wkład minus 0,2 proc."/>

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA