REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

E-faktury - Polacy nadal niechętni

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Polacy są nadal niechętni e-fakturom. Aż 59 procent Polaków nie chce otrzymywać faktur w formie elektronicznej, bo woli mieć wszystkie dokumenty na papierze. Tymczasem, zgodnie z wytycznymi Komisji Europejskiej, e-faktury mają stać się głównym systemem fakturowania w Europie do 2020 roku. 

E-faktury

REKLAMA


Jak wskazują badania opinii publicznej, zrealizowane na zlecenie Lewiatana, o e-fakturach słyszało 88 procent Polaków. 42 procent społeczeństwa otrzymuje faktury w wersji elektronicznej od usługodawców i aż 92 procent osób jest zadowolonych z tego rozwiązania. Powody, dla których zdecydowali się na e-fakturę, to wygoda - otrzymanie i opłacenie dokumentu przez Internet (54 procent badanych), oszczędność czasu - krótszy czas otrzymania faktury za zrealizowaną usługę (42 procent badanych) oraz ochrona środowiska (32 procent badanych). Do zalet dokumentów elektronicznych należą także: bezpieczeństwo danych, łatwość przechowywania i niskie ryzyko utraty dokumentu.

REKLAMA


Mimo niewątpliwych korzyści, jakie daje e-faktura, Polacy pytani o to czy chcieliby otrzymywać rachunki za usługi w wersji elektronicznej, odpowiadają przecząco. Aż 59 procent badanych nie chce otrzymywać e-faktur - mówi Jakub Wojnarowski, zastępca Dyrektora Generalnego Konfederacji Lewiatan. - Przechodzenie Polaków na e-faktury utrudniają wieloletnie przyzwyczajenia i nieufność w stosunku do nowoczesnych i bezpiecznych rozliczeń elektronicznych. Mamy nadzieję, że dzięki kampanii „Wybieram
e-faktury", niechętni dotąd konsumenci, ale także przedsiębiorcy, przekonają się do tego rozwiązania - dodaje.

 
Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!


Konfederacja Lewiatan, wraz z Koalicją „Wybieram e-faktury", w skład której wchodzą: Konfederacja Lewiatan, Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A., Orange Polska, UPC Polska, ING oraz Sage, planuje przeprowadzenie szeroko zakrojonych działań informacyjno-edukacyjnych.

REKLAMA


W ramach kampanii powstała strona internetowa www.wybieramefaktury.pl - kompendium wiedzy o e-fakturach, gdzie konsumenci dowiedzą się między innymi o różnicach między fakturą papierową i elektroniczną, sposobach udostępniania i płatności za e-faktury, regulacjach prawnych, określających ich status w Polsce, a także ekologicznych skutkach wystawiania faktur papierowych. Koalicja planuje także ogłoszenie konkursu na logo e-faktur.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Jeśli wszystkie faktury w Polsce wystawialibyśmy na papierze z pierwotnej celulozy, to podczas jego produkcji  zanieczyszczeniu ulegałoby ponad 6,5 miliarda litrów wody i zużywane byłoby około 120 milionów kilowatogodzin energii elektrycznej (czyli tyle,
ile rocznie potrzebuje 58 tysięcy gospodarstw domowych). Korzystanie z faktur elektronicznych niesie więc za sobą wymierne skutki dla środowiska naturalnego - mówi Sławomir Brzózek, Prezes Fundacji Nasza Ziemia, która jest partnerem Kampanii.


Zobacz: Faktura elektroniczna - czy skan faktury jest fakturą elektroniczną?

 


Między innymi ze względu na ochronę środowiska, Komisja Europejska ustaliła wytyczne, zgodnie z którymi e-faktura ma się stać główną metodą fakturowania w Europie do 2020 roku. W Polsce, według różnych szacunków, jedynie 10 procent faktur ma formę elektroniczną, podczas gdy w Wielkiej Brytanii odsetek ten wynosi 90 procent. Pod względem popularności e-faktur jesteśmy na ostatnim miejscu w Europie, za takimi krajami jak Bułgaria, Rosja czy Rumunia.


Wierzymy, że połączenie sił przedsiębiorstw, upowszechniających e-fakturę oraz doświadczenia eksperckiego Konfederacji Lewiatan przyczyni się do popularyzacji e-faktury w Polsce. Dzieląc się dobrymi praktykami chcemy zachęcić do faktur elektronicznych zarówno konsumentów, jak i firmy - mówi Jakub Wojnarowski z Konfederacji Lewiatan.


E-faktura


E-faktura to elektroniczny odpowiednik faktury papierowej, zawierający te same dane. Może być ona przekazywana e-mailem, w systemach bankowości elektronicznej lub udostępniana na portalu internetowym. Według obowiązujących przepisów, wystawca elektronicznej faktury zobowiązany jest do zapewnienia autentyczności jej pochodzenia, integralności oraz czytelności.


E-faktury przewyższają faktury papierowe pod wieloma względami - ryzyko utraty lub zgubienia dokumentu elektronicznego jest niższe, czas oczekiwania na rachunek  jest krótszy. Aplikacje do elektronicznych płatności e-faktur pozwalają natomiast na bezpośrednie logowanie się do serwisu płatności elektronicznych, dzięki czemu nie trzeba przepisywać numeru konta czy kwoty. E-faktury zapewniają także większe bezpieczeństwo ochrony danych.


W ramach działalności Komisji Europejskiej prowadzone są działania mające na celu opracowanie paneuropejskiego modelu danych i wymiany e-faktur, zarówno pomiędzy podmiotami biznesowymi (B2B), jak i administracją publiczną (B2G).


Zobacz: Faktura elektroniczna - czy skan faktury jest fakturą elektroniczną?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Konfederacja Lewiatan

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA