REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

E-faktury - Polacy nadal niechętni

REKLAMA

Polacy są nadal niechętni e-fakturom. Aż 59 procent Polaków nie chce otrzymywać faktur w formie elektronicznej, bo woli mieć wszystkie dokumenty na papierze. Tymczasem, zgodnie z wytycznymi Komisji Europejskiej, e-faktury mają stać się głównym systemem fakturowania w Europie do 2020 roku. 

E-faktury

REKLAMA


Jak wskazują badania opinii publicznej, zrealizowane na zlecenie Lewiatana, o e-fakturach słyszało 88 procent Polaków. 42 procent społeczeństwa otrzymuje faktury w wersji elektronicznej od usługodawców i aż 92 procent osób jest zadowolonych z tego rozwiązania. Powody, dla których zdecydowali się na e-fakturę, to wygoda - otrzymanie i opłacenie dokumentu przez Internet (54 procent badanych), oszczędność czasu - krótszy czas otrzymania faktury za zrealizowaną usługę (42 procent badanych) oraz ochrona środowiska (32 procent badanych). Do zalet dokumentów elektronicznych należą także: bezpieczeństwo danych, łatwość przechowywania i niskie ryzyko utraty dokumentu.

REKLAMA


Mimo niewątpliwych korzyści, jakie daje e-faktura, Polacy pytani o to czy chcieliby otrzymywać rachunki za usługi w wersji elektronicznej, odpowiadają przecząco. Aż 59 procent badanych nie chce otrzymywać e-faktur - mówi Jakub Wojnarowski, zastępca Dyrektora Generalnego Konfederacji Lewiatan. - Przechodzenie Polaków na e-faktury utrudniają wieloletnie przyzwyczajenia i nieufność w stosunku do nowoczesnych i bezpiecznych rozliczeń elektronicznych. Mamy nadzieję, że dzięki kampanii „Wybieram
e-faktury", niechętni dotąd konsumenci, ale także przedsiębiorcy, przekonają się do tego rozwiązania - dodaje.

 
Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!


Konfederacja Lewiatan, wraz z Koalicją „Wybieram e-faktury", w skład której wchodzą: Konfederacja Lewiatan, Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A., Orange Polska, UPC Polska, ING oraz Sage, planuje przeprowadzenie szeroko zakrojonych działań informacyjno-edukacyjnych.

REKLAMA


W ramach kampanii powstała strona internetowa www.wybieramefaktury.pl - kompendium wiedzy o e-fakturach, gdzie konsumenci dowiedzą się między innymi o różnicach między fakturą papierową i elektroniczną, sposobach udostępniania i płatności za e-faktury, regulacjach prawnych, określających ich status w Polsce, a także ekologicznych skutkach wystawiania faktur papierowych. Koalicja planuje także ogłoszenie konkursu na logo e-faktur.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Jeśli wszystkie faktury w Polsce wystawialibyśmy na papierze z pierwotnej celulozy, to podczas jego produkcji  zanieczyszczeniu ulegałoby ponad 6,5 miliarda litrów wody i zużywane byłoby około 120 milionów kilowatogodzin energii elektrycznej (czyli tyle,
ile rocznie potrzebuje 58 tysięcy gospodarstw domowych). Korzystanie z faktur elektronicznych niesie więc za sobą wymierne skutki dla środowiska naturalnego - mówi Sławomir Brzózek, Prezes Fundacji Nasza Ziemia, która jest partnerem Kampanii.


Zobacz: Faktura elektroniczna - czy skan faktury jest fakturą elektroniczną?

 


Między innymi ze względu na ochronę środowiska, Komisja Europejska ustaliła wytyczne, zgodnie z którymi e-faktura ma się stać główną metodą fakturowania w Europie do 2020 roku. W Polsce, według różnych szacunków, jedynie 10 procent faktur ma formę elektroniczną, podczas gdy w Wielkiej Brytanii odsetek ten wynosi 90 procent. Pod względem popularności e-faktur jesteśmy na ostatnim miejscu w Europie, za takimi krajami jak Bułgaria, Rosja czy Rumunia.


Wierzymy, że połączenie sił przedsiębiorstw, upowszechniających e-fakturę oraz doświadczenia eksperckiego Konfederacji Lewiatan przyczyni się do popularyzacji e-faktury w Polsce. Dzieląc się dobrymi praktykami chcemy zachęcić do faktur elektronicznych zarówno konsumentów, jak i firmy - mówi Jakub Wojnarowski z Konfederacji Lewiatan.


E-faktura


E-faktura to elektroniczny odpowiednik faktury papierowej, zawierający te same dane. Może być ona przekazywana e-mailem, w systemach bankowości elektronicznej lub udostępniana na portalu internetowym. Według obowiązujących przepisów, wystawca elektronicznej faktury zobowiązany jest do zapewnienia autentyczności jej pochodzenia, integralności oraz czytelności.


E-faktury przewyższają faktury papierowe pod wieloma względami - ryzyko utraty lub zgubienia dokumentu elektronicznego jest niższe, czas oczekiwania na rachunek  jest krótszy. Aplikacje do elektronicznych płatności e-faktur pozwalają natomiast na bezpośrednie logowanie się do serwisu płatności elektronicznych, dzięki czemu nie trzeba przepisywać numeru konta czy kwoty. E-faktury zapewniają także większe bezpieczeństwo ochrony danych.


W ramach działalności Komisji Europejskiej prowadzone są działania mające na celu opracowanie paneuropejskiego modelu danych i wymiany e-faktur, zarówno pomiędzy podmiotami biznesowymi (B2B), jak i administracją publiczną (B2G).


Zobacz: Faktura elektroniczna - czy skan faktury jest fakturą elektroniczną?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Konfederacja Lewiatan

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA