REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmy będą musiały zaktualizować systemy księgowe

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Zmiany dotyczące fakturowania, w tym wprowadzenie możliwości wystawiania faktur uproszczonych i faktur zbiorczych, oznaczają dla firm konieczność dostosowania swoich systemów informatycznych. Dzięki rozłożeniu w czasie wejścia w życie nowych przepisów przedsiębiorcy będą mieli czas na aktualizacje systemów i przeszkolenie pracowników nawet do 1 stycznia 2014 roku.

Zmiany w VAT sprawiają, że dotychczas używane przez firmy systemy do fakturowania muszą być zaktualizowane. Wejście w życie większości nowych przepisów zostało jednak przesunięte na rok 2014, co - zdaniem Zbigniewa Rymarczyka, wiceprezesa zarządu firmy Comarch - jest dla przedsiębiorców bardzo korzystne.

REKLAMA

 - Ma to duże znaczenie dla firm, bo nie muszą na gwałt zmieniać swoich systemów finansowo-księgowych i chyba pierwszy raz od wprowadzenia nowych zasad fakturowania czy podatku VAT rozsądne są terminy wprowadzenia zmian. Jest rok czasu na to, żeby się również mogły do tego przygotować firmy, które budują tego typu systemy, które wspierają procesy związane z fakturowaniem czy deklaracjami podatkowym - wyjaśnia wiceprezes Comarch, firmy dostarczającej systemy informatyczne dla przedsiębiorstw. 

Same zmiany w niektórych przepisach wymuszają umieszczanie na fakturach większej ilości informacji niż dotychczas.

 - Wydłużona będzie nazwa kontrahenta, ponieważ w myśl nowych przepisów ma być podawana pełna nazwa, czyli nie będzie można stosować skrótów np. P.P.H.U. tylko Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe. Zmienią się również zasady rozliczenia metodą kasową dla małych podatników, więc to wszystko też musi być obsłużone w systemach, które tę działalność wspierają - mówi Agencji Informacyjnej Newseria Zbigniew Rymarczyk.

Więcej informacji na temat zmian w podatku od towarów i usług znajdziesz w Biuletynie VAT - Zamów prenumeratę >>

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z drugiej strony nowelizacja życie przedsiębiorcom ułatwia, bo wprowadza choćby faktury uproszczone czy faktury zbiorcze.

 - Myślę, że one są potrzebne i to jest zmiana w pozytywnym kierunku. Wiele firm działa w ten sposób, że wydaje w ciągu miesiąca, np. instalatorom, materiały budowlane czy elektryczne i wygodniej im będzie wydawać dokumenty magazynowe, a na koniec miesiąca wystawić fakturę zbiorczą, żeby nie mnożyć dokumentów. Z drugiej strony, jeżeli ktoś sporadycznie wystawia jakąś fakturę kontrahentowi, który nie jest stałym odbiorcą będzie mógł zastosować fakturę uproszczoną bez podawania wszystkich szczegółowych informacji, wystarczy sam numer NIP.

Zbigniew Rymarczyk pozytywnie ocenia też zmiany dotyczące wysyłania faktur elektronicznych.

 - Jeżeli ktoś będzie chciał dostarczać swojemu kontrahentowi faktury elektroniczne, to wystarczy, że go poinformuje. Jeżeli w ciągu określonego czasu odbiorca nie wyrazi sprzeciwu, to domniemana jest zgoda. To spowoduje, że te faktury powinny się upowszechnić, a to będzie korzystne zarówno dla firm, jak i dla gospodarki, bo koszty związane z przetwarzaniem faktur papierowych są znacznie wyższe niż w przypadku dokumentów elektronicznych - tłumaczy.

Praktyczne warsztaty: Jakprzygotować firmę do zmian w VAT od 2013 r. >>

Jego zdaniem, m.in. dzięki odroczeniu wejścia w życie istotnych przepisów aż do 2014 roku, zmiany będą mogły być wprowadzone na czas.

 - Nie widzę większych problemów poza tymi, że firmy muszą zaktualizować swoje systemy, muszą przeszkolić swoich pracowników i na pewno przez kilka miesięcy będą wątpliwości, w jaki sposób interpretować nowe przepisy, jak się do nich stosować, ale to jest normalne - mówi wiceprezes Comarchu.

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Newseria.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA