REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe miejsca pracy dzięki ulgom w podatkach dla firm

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

40 nowych miejsc pracy powstało od wiosny w Częstochowie dzięki rozwiązaniom wprowadzonym przez tamtejszy samorząd. Umożliwiają one zwolnienie z części podatków przedsiębiorców tworzących w mieście miejsca pracy.

O swoich przedsięwzięciach związanych z nowymi miejscami pracy opowiadali w Częstochowie przedsiębiorcy, którzy skorzystali z zaoferowanych ulg. Zapisano je w uchwałach rady miasta dotyczących zwolnień z podatku od nieruchomości w ramach programu tzw. pomocy de minimis na tworzenie nowych miejsc pracy oraz w ramach programu regionalnej pomocy inwestycyjnej.

REKLAMA

Według informacji Sylwii Bieleckiej z biura prasowego częstochowskiego urzędu miasta, w ramach pomocy de minimis zatrudnienie znalazło już lub znajdzie 29 osób, a w ramach pomocy regionalnej - 11.

REKLAMA

"Dla nas to duża ulga, cztery lata temu kupiliśmy () teren pod inwestycje, właśnie teraz oddaliśmy do użytku nową bazę" - relacjonowali Sławomir Bełtowski i Tomasz Ryś z firmy zajmującej się odpadami niebezpiecznymi dla środowiska. "Dzięki ulgom zatrudniłam już dwie panie" - zaznaczyła Anna Gruzla, której firma prowadzi miniżłobek.

Łącznie ze zwolnień na razie korzysta lub korzystać będzie dziewięć firm. Szacowana łączna kwota zwolnienia z podatku od nieruchomości w latach 2011-2021 związana z ich wnioskami wyniesie prawie 14,5 mln zł, w tym w ramach pomocy de minimis 1,6 mln zł, a w ramach pomocy regionalnej blisko 13 mln zł.

REKLAMA

Uchwałę zwalniającą z podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis częstochowscy radni przyjęli z końcem marca. Zwolnienie z podatku dotyczy tu nowych budynków, budowli lub ich części oraz gruntów przeznaczonych do prowadzenia działalności gospodarczej. Ze zwolnienia może skorzystać przedsiębiorca, który stworzy co najmniej jedno nowe miejsce pracy i utrzyma zwiększony stan zatrudnienia co najmniej 3 lata. Zwolnienie dla małych i średnich przedsiębiorstw przysługuje na maksymalnie 10 lat, a dla dużych - do 6 lat, przy czym kwota zwolnienia nie może przekroczyć dopuszczalnego pułapu tzw. pomocy de minimis, o którym mowa w przepisach unijnych. To 200 tys. euro w ciągu trzech lat (dla sektora transportowego 100 tys. euro).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Inna - przyjęta w tym samym czasie - uchwała przewiduje zwolnienie z podatku od nieruchomości (w ramach regionalnej pomocy inwestycyjnej) tych przedsiębiorców, którzy inwestują w mieście i w związku z tym stworzą nowe miejsca pracy. Zwolnienie dotyczy nieruchomości nowych, zakupionych na rynku lub zakupionych od podmiotów, wobec których prowadzone jest postępowanie upadłościowe. Przysługuje na okres maksymalnie 5 lat, a w przypadku dużego projektu inwestycyjnego - 15 lat. Kwota zwolnienia nie może przekroczyć dopuszczalnej wartości pomocy, o której mowa w rozporządzeniu rządu z sierpnia 2008 r.

Obie uchwały nie obejmują stacji paliw, działalności instytucji finansowych, handlu oraz działalności w zakresie najmu lub dzierżawy nieruchomości.

Prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk poinformował o przygotowywanym projekcie kolejnej uchwały, zwalniającej przedsiębiorców z części podatków od nieruchomości. Szczegóły mają być konsultowane podczas spotkania z przedsiębiorcami 8 listopada. Według Matyjaszczyka samorząd zamierza proponować kolejne podobne rozwiązania.

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Warto udzielić pełnomocnictwa lub prokury w CEIDG

Prowadzenie własnej firmy to nie tylko pasja i satysfakcja, ale także szereg obowiązków, które co do zasady przedsiębiorca powinien wykonywać osobiście sprawując zarząd nad swoim przedsiębiorstwem. Chodzi tu przede wszystkim o zawieranie umów, czy kontakty z urzędami i sądami. Wraz z rozwojem firmy może okazać się, że konieczne będzie delegowanie części zadań związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem na inne osoby. Aktualnie, każdy przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) może ustanowić pełnomocnika lub prokurenta, który będzie reprezentować go w sprawach pozostających w związku z prowadzoną przez tego przedsiębiorcę działalnością gospodarczą.

Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

REKLAMA

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. Przedsiębiorcy mówią o odbieraniu renty geograficznej

Przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego mówią o odbieraniu im renty geograficznej. Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. W Kołbaskowie i Rosówku tworzą się kilkukilometrowe korki.

Kody kreskowe a system kaucyjny w 2025 roku

Już od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Choć dla wielu konsumentów oznacza to przede wszystkim zwrot pieniędzy za plastikowe butelki i puszki, za jego działaniem stoi precyzyjnie zaprojektowany mechanizm. Jednym z kluczowych, choć często niedostrzeganych elementów są kody kreskowe – to właśnie one umożliwiają identyfikację opakowań i prawidłowe naliczanie kaucji.

REKLAMA

Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

REKLAMA