REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przedsiębiorczość wśród Polek

REKLAMA

Z badań przeprowadzonych przez Gfk na życzenie Amway, aż 64% Polek ma pozytywny stosunek do samozatrudnienia. Co trzecia kobieta posiadająca dzieci potrafi wyobrazić sobie rozpoczęcie prowadzenia własnej firmy.

Amway Polska, wraz z Centrum Przedsiębiorczości Uniwersytetu Ludwika Maksymilina w Monachium oraz międzynarodowym instytutem badawczym GfK , przygotowali specjalną edycję raportu na temat przedsiębiorczości w Europie, która skupia się na przedsiębiorczości kobiet. Jego rezultaty posłużą jako punkt wyjściowy do dyskusji w trakcie Kongresu Kobiet.

REKLAMA

REKLAMA

 - Chcemy pokazać niekwestionowane zalety prowadzenia własnej firmy, takie jak możliwość samodzielnego regulowania czasu pracy, niezależność, czy też poświecenie więcej czasu bliskim. Jednak przede wszystkim, sądzę że powinnyśmy skupić się na możliwych rozwiązaniach problemów, które stoją na drodze kobiet do prowadzenia własnych firm. - powiedziała Anna Pietrzak, Dyrektor Naczelny Amway Polska.

Z raportu wynika, że ważnym bodźcem prowadzenia własnej działalności gospodarczej są: samorealizacja i możliwość realizacji własnych pomysłów. Aż jedna trzecia polskich kobiet (36%) zgadza się, że są to pozytywne aspekty prowadzenia własnej firmy. Relatywnie wysoki wskaźnik pozytywnego nastawienia do idei otwarcia własnej firmy wśród Polek (64%) jest jednak wciąż jednym z niższych  w Europie. Ponadto potencjał przedsiębiorczości istniejący wśród Polaków  nie jest w ciąż dostatecznie aktywny, gdyż zaledwie 6% pracuje na własny rachunek. Tym niemniej aż 35% Polek jest w stanie w praktyce wyobrazić sobie otwarcie własnej firmy  rozważyć taką możliwość.

Wykres 1: Zgoda z twierdzeniem „Wyobrażam sobie prowadzenie własnej firmy”

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z drugiej strony można powiedzieć, że tylko 35% Polek  bierze to pod uwagę. Dlaczego, pomimo wielu zalet tego rozwiązania, nie decydują się na to?

Jak wynika z raportu barierą nie jest niechęć wobec podejmowania wyzwań związanych z prowadzeniem własnej działalności. Przeszkodą nie jest również posiadanie dzieci. W tej grupie docelowej potencjał przedsiębiorczości jest na wysokim poziomie:

•    40% kobiet posiadających dzieci twierdzi, że powodem dla prowadzenia własnej firmy jest możliwość "lepszego zrównoważenia życia rodzinnego, zawodowego i czasu wolnego" oraz

•    34% kobiet z dziećmi może sobie wyobrazić rozpoczęcie prowadzenia własnej firmy.

Przeszkodą najczęściej wskazywaną przez Polki jest niepewność odnośnie posiadania odpowiedniej wiedzy i brak informacji o dostępności szkoleń biznesowych dla osób chcących stworzyć własną firmę. Wyniki pokazują również, że prawie co druga kobieta (47%) w Polsce nie czuje się wystarczająco przygotowana do prowadzenia własnej firmy! Są to bariery strukturalne, które mogą zostać rozwiązane przez rządzących.

 Wykres 2: Przeszkody w otwarciu własnej firmy

  

 

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA