REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmy rodzinne są filarem gospodarki

REKLAMA

Firmy rodzinne są istotne dla gospodarki, są jej filarem - mówił wicepremier Waldemar Pawlak podczas środowej konferencji dotyczącej projektu "Firmy rodzinne". Jej uczestnicy wskazywali, że firmy te stanowią kręgosłup wielu europejskich gospodarek.

Wicepremier Waldemar Pawlak, który uczestniczył w otwarciu konferencji, zorganizowanej przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości i stowarzyszenie Inicjatywa Firm Rodzinnych, podkreślał, że firmy rodzinne są ważne dla gospodarki. "Jesteście takim filarem najbardziej trwałym - konsekwentnym uczestnikiem działalności gospodarczej" - mówił.

REKLAMA

REKLAMA

Wicepremier podał przykład firmy Solaris, która produkuje m.in. autobusy miejskie. "To wyjątkowa firma, która w ciągu kilkunastu lat urosła niezmiernie, a bazuje na bardzo ciekawym pomyśle. To jest pomysł takiej sprytnej firmy, która potrafi kontraktować komponenty od różnych dostawców i budować autobusy dopasowane do rynku" - powiedział Pawlak.

Prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Bożena Lublińska-Kasprzak zwróciła uwagę, że projekt "Firmy rodzinne" był "zarówno pilotażowy, jak i badawczy". Dodała, że PARP realizuje dużo projektów, ale żadnemu z nich nie towarzyszyło tyle pozytywnych emocji, co w przypadku tego. "Te emocje można było zauważyć na spotkaniach" - mówiła.

Projekt był zrealizowany od końca 2009 r. do końca 2011 r. W jego trakcie przeszkolono ponad 300 osób: właścicieli, menedżerów i pracowników firm rodzinnych z całej Polski. Brali oni udział w cyklu warsztatów, konferencji oraz spotkań tematycznych.

Prezes stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych Andrzej Blikle powiedział, że "firma rodzinna to nie jest jakiś margines gospodarczy". W jego ocenie program zakończył się sukcesem. "O to nam chodziło, aby powstała grupa firm, które będą się wzajemnie wspierać" - mówił.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Olivier de Richouftz, dyrektor zarządzający Family Business Network, zrzeszającej firmy rodzinne z całego świata, powiedział, że firmy rodzinne stanowią kręgosłup wielu europejskich gospodarek. "Średnio 60 procent wszystkich firm na świecie to firmy rodzinne (...). Jeśli chodzi o zatrudnienie, to ponad 50 proc. wszystkich tworzonych miejsc pracy na świecie powstaje w firmach rodzinnych" - powiedział Richouftz.

Dodał, że jeśli firmy rodzinne są dobrze zarządzane, to funkcjonują przez 50 lat (mniej więcej 20 proc. ogółu firm rodzinnych), natomiast 5 proc. takich firm, jeśli ma szczęście, może działać nawet 100 lat. "W przypadku firm nierodzinnych bardzo rzadko zdarza się, aby prowadziły swoją działalność przez 100 lat. Dlatego wynik tych 5 proc. nie jest aż taki zły" - podkreślił.

Richouftz wskazał też, że jednym z czynników sukcesu firm rodzinnych jest to, że mają bardzo małe zadłużenie. "Są więc bardziej zdolne do skupienia się na przyszłym rozwoju" - mówił.

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA