REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PARP: 9,7 mln zł dla firm na inwestycje w tzw. odpowiedzialny biznes

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Małe i średnie przedsiębiorstwa mogą się ubiegać o dofinansowanie inwestycji związanych z tzw. społeczną odpowiedzialnością biznesu. Nabory wniosków przeprowadzi w 2012 i 2013 r. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Do podziału jest ok. 9,7 mln zł.

Społeczna odpowiedzialność biznesu, czyli CSR (Corporate Social Responsibility) oznacza, że firmy w swojej działalności dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska.

REKLAMA

Projekt finansowany jest przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej. Jak poinformowała na wtorkowej konferencji prezes PARP Bożena Lublińska-Kasprzak, budżet programu wyniesie 13,8 mln zł, z czego do małych i średnich firm trafi 9,7 mln zł.

REKLAMA

Pierwszy nabór wniosków przedsiębiorców na dofinansowanie inwestycji zaplanowano na przełom trzeciego i czwartego kwartału 2012 r., a drugi ma się odbyć rok później. Pula pieniędzy do podziału za każdym razem wyniesie niecałe 5 mln zł.

Wkład własny firmy ma wynosić 30 proc. wartości inwestycji. Jak wyjaśniali przedstawiciele PARP, na dofinansowanie mogą liczyć projekty dotyczące ochrony środowiska, relacji przedsiębiorstwa z pracownikami czy zaangażowania społecznego, np. o inwestycje dotyczące zbiórki w firmie odpadów wtórnych, wprowadzenie bardziej ekologicznej produkcji, promowanie powrotu do pracy po urlopie wychowawczym czy promowanie wolontariatu pracowniczego.

Wiceminister gospodarki Rafał Baniak zauważył, że zarządy polskich małych i średnich firm nie mają świadomości jakie korzyści wizerunkowe i rynkowe wynikają z prowadzenia odpowiedzialnego społecznie biznesu (CSR). "Duże firmy, czy korporacje już wiedzą, że CSR po prostu się opłaca. Natomiast ten program daje nam ogromną szansę, by dotrzeć z tym przekazem także do małych, średnich i mikro przedsiębiorstw" - mówił wiceminister.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Pozostałe pieniądze, czyli ok. 4 mln zł zostaną przeznaczone na szkolenia przedstawicieli urzędów marszałkowskich i centrów obsługi inwestora i eksportera, a także na działania promocyjne i upowszechniające dobre praktyki z dziedziny CSR.

Ambasador Szwajcarii w Polsce Lukas Beglinger przypomniał podczas konferencji, że w 2007 r. Szwajcaria zdecydowała się przeznaczyć dla Polski 489 mln franków (ok. 1,7 mld zł). Zaznaczył, że to największy program dwustronnej współpracy do jakiego przystąpiła Szwajcaria. Jak podkreślał ambasador, udzielenie pomocy gospodarczej dla Polski zostało także zatwierdzone przez Szwajcarów w referendum.

Projekt dotyczący społecznej odpowiedzialności biznesu zakończy się w sierpniu 2015 r.

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

Ludzie wciąż listy piszą, ale polecone wysyłają głównie urzędy. Rynek pocztowy w Polsce ma się dobrze

Jednak główną siłą napędową pozostają wciąż usługi kurierskie, które odpowiadają za 73,3 proc. wartości rynku i 56,5 proc. jego wolumenu. Mimo dominacji tego segmentu, istotną rolę wciąż odgrywają przesyłki listowe.

Miód podrożeje, bo prawo wymaga zmiany etykiet na słoikach a to kosztuje

Równo za rok na sklepowych półkach pojawią się nowe etykiety miodu, wynikające z przyjętej unijnej dyrektywy. Wprowadzają one niepozorną, ale mogącą narobić sporo zamieszania zmianę. Jednocześnie nielegalny handel miodem rozwija się niemal bez nadzoru.

Rolnicy radzą sobie dużo lepiej z długami niż firmy przetwarzające plony ich pracy

Polska żywność ma się dobrze, ale kondycja finansowa branży już mniej. Sektor rolno-spożywczy musi oddać wierzycielom 760,6 mln zł, a wiarygodność płatnicza przetwórców i dostawców staje się coraz większym problemem. Nie dotyczy to rolników, którzy na ogół są wiarygodni finansowo.

REKLAMA

Małe firmy z dużymi obawami przed kolejnym wysokim wzrostem płacy minimalnej

Duże wzrosty płacy minimalnej w ostatnich latach hamują wzrost małych i średnich firm. Poza bezpośrednim obciążeniem kosztami pracowniczymi oznaczają dla przedsiębiorców skokowy wzrost koszt w postaci coraz wyższych składek ZUS.

Umowa z influencerem krok po kroku

Szybki rozwój marketingu internetowego otworzył przed markami i twórcami zupełnie nowe perspektywy współpracy. W dobie cyfrowej rewolucji, influencerzy stali się kluczowymi partnerami w promocji produktów i usług, oferując unikatowy sposób docierania do odbiorców (potencjalnych klientów marek). Współpraca z twórcami, choć niezwykle efektywna, wiąże się jednak z szeregiem wyzwań prawnych, które wymagają szczególnej uwagi. Odpowiednie uregulowanie wzajemnych praw i obowiązków jest fundamentem sukcesu i bezpieczeństwa obu stron, minimalizując ryzyko sporów i nieporozumień.

Deregulacja: rząd naprawia prawo, ale przedsiębiorcy nie są zadowoleni z zakresu i tempa zmian w przepisach

Przedsiębiorcy przekonują, że Polska musi być krajem ze sprawną strukturą przepisów. Mimo postępów nadal wiele zagadnień z prawa budowlanego, pozwoleń na zatrudnienie czy przepisów związanych z regulacją handlu i usług zdają się być niepotrzebnym mnożeniem administracji.

Czy konto firmowe jest obowiązkowe?

Przy założeniu firmy musisz dopełnić wielu formalności. O ile wybór nazwy przedsiębiorstwa, wskazanie adresu jego siedziby, czy wskazanie właściwego PKD są obligatoryjne, o tyle otworzenie rachunku firmowego niekoniecznie. Jednak dużo zależy przy tym od tego, jaka forma działalności jest prowadzona, jakie transakcje są wykonywane i wreszcie, czy chce ona korzystać z mechanizmu split payment.

REKLAMA

Blisko LUDZI i dla LUDZI. Czym Emtor wyróżnia się jako pracodawca na rynku wózków widłowych?

Na przestrzeni lat firma Emtor udowodniła, że sukces w biznesie nie zależy wyłącznie od produktów czy wyników finansowych, ale przede wszystkim od ludzi, którzy ten biznes tworzą. To dzięki zaangażowaniu, lojalności i codziennej pracy zespołów połączenie tradycji z nowoczesnością jest możliwe. Emtor stawia na człowieka – nie tylko jako pracownika, ale jako partnera w budowaniu wspólnej przyszłości. Bo gdy ludzie czują się docenieni, chcą zostać na dłużej. Jak zatem firma buduje swoją przewagę na konkurencyjnym rynku?

Poczta Polska nawiązuje partnerstwo z Temu. Wszyscy dołożymy się do chińskiego giganta?

Poczta Polska poinformowała o nawiązaniu współpracy logistycznej z platformą Temu. Państwowe przedsiębiorstwo rozwija obsługę przesyłek e-commerce. Przesyłki zakupione na chińskiej platformie zakupowej będą dostarczane do klientów w ciągu kilku dni.

REKLAMA