REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PARP: 9,7 mln zł dla firm na inwestycje w tzw. odpowiedzialny biznes

REKLAMA

Małe i średnie przedsiębiorstwa mogą się ubiegać o dofinansowanie inwestycji związanych z tzw. społeczną odpowiedzialnością biznesu. Nabory wniosków przeprowadzi w 2012 i 2013 r. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Do podziału jest ok. 9,7 mln zł.

Społeczna odpowiedzialność biznesu, czyli CSR (Corporate Social Responsibility) oznacza, że firmy w swojej działalności dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska.

REKLAMA

Projekt finansowany jest przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej. Jak poinformowała na wtorkowej konferencji prezes PARP Bożena Lublińska-Kasprzak, budżet programu wyniesie 13,8 mln zł, z czego do małych i średnich firm trafi 9,7 mln zł.

REKLAMA

Pierwszy nabór wniosków przedsiębiorców na dofinansowanie inwestycji zaplanowano na przełom trzeciego i czwartego kwartału 2012 r., a drugi ma się odbyć rok później. Pula pieniędzy do podziału za każdym razem wyniesie niecałe 5 mln zł.

Wkład własny firmy ma wynosić 30 proc. wartości inwestycji. Jak wyjaśniali przedstawiciele PARP, na dofinansowanie mogą liczyć projekty dotyczące ochrony środowiska, relacji przedsiębiorstwa z pracownikami czy zaangażowania społecznego, np. o inwestycje dotyczące zbiórki w firmie odpadów wtórnych, wprowadzenie bardziej ekologicznej produkcji, promowanie powrotu do pracy po urlopie wychowawczym czy promowanie wolontariatu pracowniczego.

Wiceminister gospodarki Rafał Baniak zauważył, że zarządy polskich małych i średnich firm nie mają świadomości jakie korzyści wizerunkowe i rynkowe wynikają z prowadzenia odpowiedzialnego społecznie biznesu (CSR). "Duże firmy, czy korporacje już wiedzą, że CSR po prostu się opłaca. Natomiast ten program daje nam ogromną szansę, by dotrzeć z tym przekazem także do małych, średnich i mikro przedsiębiorstw" - mówił wiceminister.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Pozostałe pieniądze, czyli ok. 4 mln zł zostaną przeznaczone na szkolenia przedstawicieli urzędów marszałkowskich i centrów obsługi inwestora i eksportera, a także na działania promocyjne i upowszechniające dobre praktyki z dziedziny CSR.

Ambasador Szwajcarii w Polsce Lukas Beglinger przypomniał podczas konferencji, że w 2007 r. Szwajcaria zdecydowała się przeznaczyć dla Polski 489 mln franków (ok. 1,7 mld zł). Zaznaczył, że to największy program dwustronnej współpracy do jakiego przystąpiła Szwajcaria. Jak podkreślał ambasador, udzielenie pomocy gospodarczej dla Polski zostało także zatwierdzone przez Szwajcarów w referendum.

Projekt dotyczący społecznej odpowiedzialności biznesu zakończy się w sierpniu 2015 r.

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zaskakujący rok na giełdzie. Czego spodziewać się na ostatniej prostej 2023 r.?

    To był zaskakujący rok dla rynków, wyjątkowo pomyślny. Zwłaszcza biorąc pod uwagę widmo recesji, które groziło nam jeszcze na jego początku. Czy ostatnie tygodnie roku znów są obiecujące dla giełdy?

    Branża gastronomiczna chętnie korzysta z nowych technologii. Kody QR zamiast tradycyjnego menu będą już standardem?

    Nowe technologie napędzają branżę gastronomiczną. Usprawniają pracę, zmniejszają marnowanie produktów, ułatwiają kontakt z klientem. Rozwój będzie postępował i digitalizacja to jeden z najważniejszych kierunków w rozwoju tego biznesu.

    Firmy nie są zainteresowane ulgą B+R? A może nie wiedzą, że mogą skorzystać

    Ulga B+R. Dane dotyczące wybranych ulg z rozliczenia PIT za 2022 rok są zaskakujące. W porównaniu z rokiem wcześniejszym, skorzystano z ponad 36% mniej odliczeń zmniejszających podstawę opodatkowania z tytułu kosztów uzyskania przychodów, poniesionych na działalność badawczo-rozwojową. Jak komentują to eksperci?

    Wzrost płacy minimalnej: pracodawcy będą ciąć koszty a pracownicy stracą zapał do pracy?

    Wzrost płacy minimalnej w 2024 r. będzie wyzwaniem dla przedsiębiorców. Niektórzy eksperci prognozują, że paradoksalnie może wpłynąć negatywnie na nastroje pracowników i spowodować kolejne podwyżki. 

    REKLAMA

    Akcje, obligacje, giełda, rynek kapitałowy – komentarz rynkowy - listopad 2023 r. Jak rynek zareagował na wynik wyborów?

    W listopadowym komentarzu rynkowym eksperciVIG/C-QUADRAT TFI sprawdzają jak zachowują się obligacje korporacyjne oraz skarbowe w aktualnym otoczeniu makroekonomicznym; zastanawiają się, czy rynki akcji mogą kontynuować wzrosty z początku listopada. A także analizują jak wynik wyborów przełożył się na krajowy rynek akcji. 

    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    Gazetki promocyjne, kupony, spersonalizowane listy - Polacy wciąż lubią tę formę promocji

    Polacy potrafią szukać promocji i świadomie robić zakupy. Informacji szukamy w internecie, ale równie chętnie sięgamy po tradycyjne gazetki i listy z ofertami. 

    Włamania na konto e-mail możesz nie zauważyć! Jak działają cyberprzestępcy?

    Cyberprzestępcy wciąż szukają nowych sposobów na wyłudzanie danych. Na przykład przejmując konto e-mail przenoszą wybrane wiadomości do ukrytych folderów lub usuwają je, tak aby ofiary nie widziały alertów bezpieczeństwa. 

    REKLAMA

    Technologia rozpoznawania obrazu szansą dla sklepów z monitoringiem półek

    Technologia rozpoznawania obrazu może poprawić efektywność zarządzania sprzedażą. Nie tylko skróci do minimum czas potrzebny na przeprowadzenie audytu, ale i zmniejszy koszty. Eksperci przewidują, że sektor wdrażania tej technologii w ciągu najbliższych 4 lat będzie się rozwijał średnio o 20,4 proc. rocznie.

    Chleb coraz gorszy i coraz droższy? Co nas czeka od nowego roku?

    Ceny pieczywa się stabilizują? Może chwilowo, bo według ekspertów od 2024 roku kilka czynników może mocno wpłynąć na finalne ceny detaliczne. Branża piekarnicza ma kilka pomysłów dla nowego rządu. 

    REKLAMA