REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PARP: 9,7 mln zł dla firm na inwestycje w tzw. odpowiedzialny biznes

REKLAMA

Małe i średnie przedsiębiorstwa mogą się ubiegać o dofinansowanie inwestycji związanych z tzw. społeczną odpowiedzialnością biznesu. Nabory wniosków przeprowadzi w 2012 i 2013 r. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Do podziału jest ok. 9,7 mln zł.

Społeczna odpowiedzialność biznesu, czyli CSR (Corporate Social Responsibility) oznacza, że firmy w swojej działalności dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska.

REKLAMA

Projekt finansowany jest przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej. Jak poinformowała na wtorkowej konferencji prezes PARP Bożena Lublińska-Kasprzak, budżet programu wyniesie 13,8 mln zł, z czego do małych i średnich firm trafi 9,7 mln zł.

REKLAMA

Pierwszy nabór wniosków przedsiębiorców na dofinansowanie inwestycji zaplanowano na przełom trzeciego i czwartego kwartału 2012 r., a drugi ma się odbyć rok później. Pula pieniędzy do podziału za każdym razem wyniesie niecałe 5 mln zł.

Wkład własny firmy ma wynosić 30 proc. wartości inwestycji. Jak wyjaśniali przedstawiciele PARP, na dofinansowanie mogą liczyć projekty dotyczące ochrony środowiska, relacji przedsiębiorstwa z pracownikami czy zaangażowania społecznego, np. o inwestycje dotyczące zbiórki w firmie odpadów wtórnych, wprowadzenie bardziej ekologicznej produkcji, promowanie powrotu do pracy po urlopie wychowawczym czy promowanie wolontariatu pracowniczego.

Wiceminister gospodarki Rafał Baniak zauważył, że zarządy polskich małych i średnich firm nie mają świadomości jakie korzyści wizerunkowe i rynkowe wynikają z prowadzenia odpowiedzialnego społecznie biznesu (CSR). "Duże firmy, czy korporacje już wiedzą, że CSR po prostu się opłaca. Natomiast ten program daje nam ogromną szansę, by dotrzeć z tym przekazem także do małych, średnich i mikro przedsiębiorstw" - mówił wiceminister.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Pozostałe pieniądze, czyli ok. 4 mln zł zostaną przeznaczone na szkolenia przedstawicieli urzędów marszałkowskich i centrów obsługi inwestora i eksportera, a także na działania promocyjne i upowszechniające dobre praktyki z dziedziny CSR.

Ambasador Szwajcarii w Polsce Lukas Beglinger przypomniał podczas konferencji, że w 2007 r. Szwajcaria zdecydowała się przeznaczyć dla Polski 489 mln franków (ok. 1,7 mld zł). Zaznaczył, że to największy program dwustronnej współpracy do jakiego przystąpiła Szwajcaria. Jak podkreślał ambasador, udzielenie pomocy gospodarczej dla Polski zostało także zatwierdzone przez Szwajcarów w referendum.

Projekt dotyczący społecznej odpowiedzialności biznesu zakończy się w sierpniu 2015 r.

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA