REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

GUS: Stopa bezrobocia w marcu wyniosła 13,1 proc.

REKLAMA

Stopa bezrobocia w marcu wyniosła 13,1 proc. wobec 13,2 proc. w lutym - poinformował Główny Urząd Statystyczny.

 W marcu 2011 r. w porównaniu do lutego br. odnotowano nieznaczny spadek liczby bezrobotnych i stopy bezrobocia. Natomiast w stosunku do analogicznego okresu ub. roku nastąpił wzrost liczby bezrobotnych i stopy bezrobocia.

REKLAMA

REKLAMA

Większa niż przed miesiącem, ale mniejsza niż przed rokiem była liczba bezrobotnych nowo zarejestrowanych. Więcej osób niż w lutym 2011 r., ale mniej niż w marcu 2010 roku wyrejestrowano z urzędów pracy. W końcu marca 2011 roku urzędy pracy dysponowały większą liczbą ofert pracy niż w lutym 2011 r., ale mniejszą niż w marcu 2010 roku - podał GUS.

W końcu marca 2011 r. w urzędach pracy zarejestrowanych było 2 mln 133,9 tys. bezrobotnych - mniej niż przed miesiącem o 16,3 tys. osób. 43,6 proc. bezrobotnych mieszkało na wsi. Z informacji GUS wynika, że w stosunku do lutego 2011 r. spadek liczby bezrobotnych odnotowano w 14 województwach, najbardziej znaczący: w opolskim (3,2 proc.), podlaskim (2,8 proc.), lubuskim (2,3 proc.) oraz wielkopolskim (1,8 proc.). Tylko w województwie łódzkim i mazowieckim odnotowano niewielki wzrost liczby bezrobotnych (odpowiednio o 0,2 proc. i 0,9 proc.).

W porównaniu z marcem 2010 roku bezrobocie zwiększyło się w 13 województwach, najbardziej znaczący wzrost odnotowano w województwach: małopolskim i mazowieckim (po 6,1 proc.), śląskim (5,9 proc.), lubelskim (4,9 proc.) oraz podlaskim (4,5 proc.). W trzech województwach liczba bezrobotnych spadła: lubuskim (4,0 proc.), wielkopolskim (2,1 proc.) oraz dolnośląskim (1,2 proc.).

Bezrobotni zarejestrowani w urzędach pracy w końcu marca 2011 r. stanowili 13,1 proc. ludności aktywnej zawodowo (w lutym 2011 r. - 13,2 proc.; w marcu 2010 r. - 13 proc.).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Najwyższa stopa bezrobocia utrzymywała się nadal w województwach: warmińsko-mazurskim (21,4 proc.), zachodnio-pomorskim (18,6 proc.), kujawsko-pomorskim (17,5 proc.), podkarpackim (16,5 proc.) i lubuskim (16,4 proc.). Najniższą stopą bezrobocia charakteryzowały się zaś województwa: ielkopolskie (9,8 proc.), mazowieckie (10,1 proc.), śląskie (10,8 proc.) i małopolskie (11,1 proc.).

Do urzędów pracy w ciągu miesiąca zgłosiło się 218,9 tys. osób poszukujących zatrudnienia (o 6,3 tys. więcej niż w lutym 2011 r. i o 23,9 tys. mniej niż w marcu 2010 roku). Wśród bezrobotnych nowo zarejestrowanych 178,5 tys. osób, tj. 81,5 proc. stanowiły osoby rejestrujące się po raz kolejny przed miesiącem - 81,1 proc., przed rokiem - 79,8 proc.).

Najliczniejszą grupę wśród bezrobotnych stanowiły osoby w wieku 25-34 lata (29,6 proc. ogółu zarejestrowanych) oraz do 24 lat (22 proc.). Największa grupa osób pozostających bez pracy miała wykształcenie zasadnicze zawodowe - 28,4 proc. oraz gimnazjalne i niższe - 28,3 proc. ogółu zarejestrowanych w urzędach pracy.

Bez prawa do zasiłku pozostawało 1 mln 783,7 tys. osób (83,6 proc. ogółu zarejestrowanych bezrobotnych) wobec 1 mln 789,1 tys. osób (83,2 proc.) w lutym 2011 r. i 1 mln 663,1 tys. (80,1 proc.) w marcu 2010 roku. W tej grupie bezrobotnych 43,8 proc. to mieszkańcy wsi.

 

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GUS

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA