REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ponad 5 tys. śląskich firm w Internetowej Rewolucji

REKLAMA

Ponad 5,1 tys. małych i średnich firm z woj. śląskiego dołączyło dotąd do projektu Internetowa Rewolucja. W całym kraju skorzystało z niego już prawie 40 tys. przedsiębiorców - wynika z danych, przedstawionych w Gliwicach.

Internetowa Rewolucja to kampania zachęcająca przedsiębiorców do aktywnej obecności w internecie. W ramach projektu każda mała i średnia firma w Polsce może m.in. za darmo zarejestrować adres internetowy, samodzielnie stworzyć swoją pierwszą stronę internetową, wypróbować kampanię reklamową w sieci, umieścić wizytówkę na internetowych mapach i wziąć udział w szkoleniach dotyczących obecności on-line.

Projekt obejmuje też m.in. Dni Internetowej Rewolucji - całodniowe spotkania o charakterze szkoleniowo-targowym w ważnych polskich ośrodkach biznesowych.

Jedno z takich spotkań zorganizowano we wtorek w gliwickim Centrum Edukacyjno-Kongresowe Politechniki Śląskiej. Podczas warsztatów specjaliści opowiadali przedsiębiorcom o narzędziach i strategiach sprzedaży w internecie czy efektywnych kampaniach reklamowych prowadzonych w przeglądarkach i popularnych portalach społecznościowych.

Zainteresowani przedsiębiorcy mogli też dowiedzieć się na co zwracać uwagę, wybierając adres internetowy, jak założyć stronę WWW i jak ją promować w sieci - nie tylko po to, by w ogóle zaistnieć w internecie, ale odpowiednio dostosować swą obecność tam do wielkości firmy, jej oferty, rynku i otoczenia.

W Dniu Internetowej Rewolucji w Gliwicach uczestniczyli również praktycy zajmujący się reklamą internetową i tworzeniem stron internetowych oraz przedstawiciele agencji specjalizujących się w przygotowaniu i wdrażaniu strategii wizerunkowych.

Ich doświadczeń i rad - obok przedsiębiorców - słuchali studenci Politechniki Śląskiej. Według prorektora tej uczelni ds. współpracy międzynarodowej prof. Jerzego Rutkowskiego, czerpanie z takich wzorców może ułatwić im np. skuteczne promowanie w przyszłości własnych pomysłów biznesowych.

Projekt Internetowa Rewolucja prowadzony jest przy współudziale Google, Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan i firmy home.pl. Patronat nad nim objął resort gospodarki.

Gliwice były czwartym ośrodkiem w kraju - po Wrocławiu, Krakowie i Poznaniu - gdzie przygotowano Dzień Internetowej Rewolucji. Kolejny odbędzie się 5 kwietnia w Gdańsku. Potem - w ramach projektu - 19 mniejszych miast odwiedzi specjalna ciężarówka, gdzie przedsiębiorcy będą mogli m.in. poznać ofertę projektu i porozmawiać ze specjalistami zajmującymi się marketingiem on-line.

Według wykonanych na potrzeby projektu badań SMG/KRC, ok. 89 proc. polskich małych i średnich firm korzysta z sieci, jednak prawie połowa nie ma strony internetowej. Mający to zmieniać program prowadzony jest od ponad roku. Pierwsze firmy zaczęły z niego korzystać w grudniu 2009 r.

Według Jana Szczuckiego ze Śląskiego Związku Pracodawców Prywatnych, kampania nie tylko pomaga stawiać polskim przedsiębiorcom pierwsze kroki w sieci, ale też przyczynia do zmniejszania różnicy, jaka dzieli Polskę i rozwinięte kraje europejskie. Tam z sieci korzysta ok. 80-90 proc. populacji, w Polsce ok. 58 proc.

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA