REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ponad 5 tys. śląskich firm w Internetowej Rewolucji

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Ponad 5,1 tys. małych i średnich firm z woj. śląskiego dołączyło dotąd do projektu Internetowa Rewolucja. W całym kraju skorzystało z niego już prawie 40 tys. przedsiębiorców - wynika z danych, przedstawionych w Gliwicach.

Internetowa Rewolucja to kampania zachęcająca przedsiębiorców do aktywnej obecności w internecie. W ramach projektu każda mała i średnia firma w Polsce może m.in. za darmo zarejestrować adres internetowy, samodzielnie stworzyć swoją pierwszą stronę internetową, wypróbować kampanię reklamową w sieci, umieścić wizytówkę na internetowych mapach i wziąć udział w szkoleniach dotyczących obecności on-line.

Projekt obejmuje też m.in. Dni Internetowej Rewolucji - całodniowe spotkania o charakterze szkoleniowo-targowym w ważnych polskich ośrodkach biznesowych.

Jedno z takich spotkań zorganizowano we wtorek w gliwickim Centrum Edukacyjno-Kongresowe Politechniki Śląskiej. Podczas warsztatów specjaliści opowiadali przedsiębiorcom o narzędziach i strategiach sprzedaży w internecie czy efektywnych kampaniach reklamowych prowadzonych w przeglądarkach i popularnych portalach społecznościowych.

Zainteresowani przedsiębiorcy mogli też dowiedzieć się na co zwracać uwagę, wybierając adres internetowy, jak założyć stronę WWW i jak ją promować w sieci - nie tylko po to, by w ogóle zaistnieć w internecie, ale odpowiednio dostosować swą obecność tam do wielkości firmy, jej oferty, rynku i otoczenia.

W Dniu Internetowej Rewolucji w Gliwicach uczestniczyli również praktycy zajmujący się reklamą internetową i tworzeniem stron internetowych oraz przedstawiciele agencji specjalizujących się w przygotowaniu i wdrażaniu strategii wizerunkowych.

Ich doświadczeń i rad - obok przedsiębiorców - słuchali studenci Politechniki Śląskiej. Według prorektora tej uczelni ds. współpracy międzynarodowej prof. Jerzego Rutkowskiego, czerpanie z takich wzorców może ułatwić im np. skuteczne promowanie w przyszłości własnych pomysłów biznesowych.

Projekt Internetowa Rewolucja prowadzony jest przy współudziale Google, Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan i firmy home.pl. Patronat nad nim objął resort gospodarki.

Gliwice były czwartym ośrodkiem w kraju - po Wrocławiu, Krakowie i Poznaniu - gdzie przygotowano Dzień Internetowej Rewolucji. Kolejny odbędzie się 5 kwietnia w Gdańsku. Potem - w ramach projektu - 19 mniejszych miast odwiedzi specjalna ciężarówka, gdzie przedsiębiorcy będą mogli m.in. poznać ofertę projektu i porozmawiać ze specjalistami zajmującymi się marketingiem on-line.

Według wykonanych na potrzeby projektu badań SMG/KRC, ok. 89 proc. polskich małych i średnich firm korzysta z sieci, jednak prawie połowa nie ma strony internetowej. Mający to zmieniać program prowadzony jest od ponad roku. Pierwsze firmy zaczęły z niego korzystać w grudniu 2009 r.

Według Jana Szczuckiego ze Śląskiego Związku Pracodawców Prywatnych, kampania nie tylko pomaga stawiać polskim przedsiębiorcom pierwsze kroki w sieci, ale też przyczynia do zmniejszania różnicy, jaka dzieli Polskę i rozwinięte kraje europejskie. Tam z sieci korzysta ok. 80-90 proc. populacji, w Polsce ok. 58 proc.

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA