REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Paszport do eksportu - dofinansowanie dla MSP

REKLAMA

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła konkurs na nabór wniosków o dofinansowanie w ramach działania 6.1 Paszport do eksportu Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

W ramach tego działania można finansować projekty mające na celu zwiększenie udziału eksportu w całkowitej sprzedaży firmy, zintensyfikowanie powiązań z zagranicznymi partnerami oraz zwiększenie rozpoznawalności swojej marki handlowej i firmowej na rynkach zagranicznych. Nabór wniosków trwać będzie od 21 lutego do 11 marca 2011 r. Wnioski należy składać w siedzibach Regionalnych Instytucji Finansujących.

REKLAMA

REKLAMA

Konkurs skierowany jest do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, które prowadzą działalność i mają siedzibę, a w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność, miejsce zamieszkania na terytorium Polski. Warunkiem możliwości aplikowania jest udział eksportu firmy w całkowitej sprzedaży nie przekraczający 30% w roku obrotowym poprzedzającym rok, w którym złożą wniosek o dofinansowanie.

Na dofinansowanie mogą liczyć autorzy projektów, którzy zakładają wejście firmy bądź jej marki na nowe rynki czy wzmocnienie konkurencyjności firmy na Jednolitym Rynku Europejskim. Oprócz działań związanych z dofinansowaniem wyjazdów na międzynarodowe targi wystawiennicze oraz misje handlowe, dotacje mogą też otrzymać projekty, których realizacja przyczyni się do wzrostu sprzedaży zagranicznej w ogólnej sprzedaży przedsiębiorstwa. Dofinansowanie może być także przeznaczone na promocję polskiej marki na rynkach zagranicznych.

Realizacja działania składa się z dwóch etapów. Pierwszy etap to Przygotowanie Planu Rozwoju Eksportu, na którego realizację można uzyskać dotację do 80% całkowitych wydatków na zakup usług doradczych (maksymalna kwota wsparcia to 10 000 złotych dla jednego przedsiębiorcy). Drugi etap, tj. etap wdrożenia planu, może być dofinansowany maksymalnie w 50% w odniesieniu do wydatków, które kwalifikują się do objęcia finansowaniem. Kwota dofinansowania nie może przekroczyć 200 000 złotych dla jednego beneficjenta.

Najbliższy nabór wniosków rozpocznie się 21 lutego, będzie trwał do 11 marca 2011 roku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Więcej informacji pod adresem http://poig.parp.gov.pl w zakładce „Działanie 6.1”.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PARP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA