REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Producenci w najbliższym roku liczą na więcej zamówień

REKLAMA

Polscy producenci w ciągu najbliższego roku spodziewają się wzrostu liczby zamówień i przychodów. Zamierzają zmniejszyć wydatki inwestycyjne - wynika z badania firmy KPMG.

"Nastroje panujące wśród polskich firm produkcyjnych polepszyły się w stosunku do pierwszej połowy 2010 roku i są znacznie lepsze niż w innych krajach Unii Europejskiej. Aż 64,9 proc. producentów w Polsce spodziewa się, że w ciągu najbliższego roku zwiększy skalę swojej aktywności gospodarczej, a 18,2 proc. utrzyma ją na obecnym poziomie. Spadku aktywności gospodarczej spodziewa się zaledwie 11,7 proc. firm" - napisano w komentarzu do badania.

REKLAMA

Wskaźnik optymizmu gospodarczego w październiku wynosi +53,2 i jest wyższy niż w czerwcu i lutym 2010, kiedy wynosił odpowiednio +46,5 oraz +42,1. Dla porównania, w krajach UE wskaźnik ten jest znacznie niższy i wynosi obecnie +39,4.

Z badania wynika, że znaczna część polskich producentów spodziewa się, że w ciągu najbliższego roku będą otrzymywać więcej nowych zamówień (wskaźnik +44,2) i w związku z tym wzrosną ich przychody (+40,3).

"Wskaźniki te wzrosły od lata 2010 i przekroczyły średnią dla UE (odpowiednio +38,3 i +36,9), lokując Polskę w czołówce Europy. Ogółem, wzrostu przychodów w ciągu najbliższych 12 miesięcy spodziewa się aż 57,1 proc. polskich firm produkcyjnych, a dalsze 19,5 proc. szacuje, że utrzyma je na obecnym poziomie. Spadku przychodów spodziewa się 16,9 proc. producentów. W mniejszym stopniu polskie przedsiębiorstwa spodziewają się wzrostu zysków (wskaźnik +26,0), wciąż jednak prognozy te są lepsze niż w UE ogółem (+19,7)" - napisano.

Z październikowego badania wynika także, że polscy producenci zrewidowali swoje prognozy z czerwca 2010 odnośnie wzrostu wydatków inwestycyjnych (spadek wskaźnika z +23,9 do +11,7).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

"Tym samym polskie firmy wypadają poniżej średniej UE (wskaźnik +12,9). Większość polskich firm produkcyjnych (50,6 proc.) planuje utrzymać inwestycje na obecnym poziomie, a 24,7 proc. będzie je zwiększać. Zmniejszenie nakładów inwestycyjnych w nadchodzącym roku zakłada 13 proc. producentów. W porównaniu do czerwca 2010 zmniejszył się także odsetek polskich producentów, którzy zamierzają zwiększyć nakłady na badania i rozwój (spadek wskaźnika z +26,8 do +16,9, wciąż jednak powyżej średniej UE)" - napisano.

"W związku z wyhamowaniem inwestycji, firmy ograniczyły swoje plany odnośnie zatrudnienia - wskaźnik ten spadł z +18,3 w czerwcu 2010 roku do +11,7 i jest na zbliżonym poziomie jak w całej UE (+11,9). Choć 27,3 proc. firm deklaruje zwiększenie zatrudnienia, to 15,6 proc. będzie je redukować. Połowa (50,6 proc.) utrzyma je na tym samym poziomie" - dodano.

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA