REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Niemieccy przedsiębiorcy dobrze oceniają inwestycje w Polsce

REKLAMA

Prawie 90 proc. niemieckich przedsiębiorców, którzy zainwestowali w Polsce, jest zadowolonych z tej decyzji - wynika z badania przeprowadzonego przez Polsko-Niemiecką Izbę Przemysłowo-Handlową.

Badanie, którego wyniki zostały przedstawione na konferencji w Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa przeprowadziła na przełomie lutego i marca 2010 r. Wzięło w nim udział 89 działających na polskim rynku firm z kapitałem polskim i niemieckim.

REKLAMA

86 proc. ankietowanych uznało, że podjęta przez nich w przeszłości decyzja o lokalizacji biznesu w Polsce była dobrym posunięciem. Na inwestycje w Polsce nie zdecydowałoby się ponownie tylko 9 proc. firm niemieckich; wybraliby Białoruś, Rosję, Rumunię czy Słowację.

REKLAMA

Za najbardziej zachęcające do zakładania firm w Polsce ankietowani uznali wysokie kwalifikacje naszych pracowników (4,3 pkt na 5 pkt możliwych), oraz członkostwo Polski w Unii Europejskiej (4,4 pkt). Wskazywali też na terminowość płatności, duży popyt wewnętrzny, wysoką jakość szkolnictwa wyższego, dostępność lokalnych dostawców oraz dobrą jakość ich usług.

Według badanych, na wizerunek Polski negatywnie wpływa natomiast zła infrastruktura publiczna (np. drogi), która uzyskała tylko 2,4 pkt. W dalszej kolejności wymienili niską efektywność administracji publicznej, nieelastyczne prawo pracy, nadmierne obciążenia podatkowe.

Ankietowani wskazywali, że na zwiększenie atrakcyjności Polski dla inwestorów zagranicznych mogłaby mieć wpływ liberalizacja i stabilizacja prawa gospodarczego (29 wskazań), reforma podatkowa i obniżenie tzw. pozapłacowych kosztów pracy (23 wskazania) oraz rozbudowa infrastruktury (20 wskazań).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W porównaniu z 2009 r., w ocenie niemieckich inwestorów, w 2010 r. poprawiła się sytuacja gospodarcza Polski. W ubiegłym roku jako dobrą oceniło ją 8 proc. pytanych przez Izbę, w 2010 r. - 31 proc. Jednocześnie 46 proc. ankietowanych firm odnotowało spadek obrotów. Jednak 60 proc. z nich ma nadzieję na odwrócenie tego trendu. 44 proc. działających w Polsce przedsiębiorców z kapitałem niemieckim lub polsko-niemieckim stwierdziło, że w 2009 r. ich obroty spadły, ale 47 proc. z nich wierzy, że w 2010 r. sytuacja się zmieni.

Badane firmy najgorzej oceniły swoją przyszłość jeśli chodzi o eksport. Tylko 24 proc. z nich uważa, że ich eksport wzrośnie, natomiast 8 proc. spodziewa się jego spadku.

REKLAMA

54 proc. niemieckich firm dobrze ocenia perspektywy polskiej gospodarki w 2010 r. Według 35 proc. pozostaną one bez zmian, a 11 proc. uważa, że będą gorsze niż w 2009 r. Jeżeli chodzi o kondycję własnych firm, to 52 proc. ankietowanych spodziewa się jej poprawy, 39 proc. stabilizacji, a 9 proc. pogorszenia. 32 proc. uczestników badania wskazało, że w 2010 r. zwiększy w swoich przedsiębiorstwach zatrudnienie, 58 proc., że pozostanie ono na tym samym poziomie co w 2009 r., a 10 proc., że zostanie zmniejszone.

W Polsko-Niemieckiej Izbie Przemysłowo-Handlowej jest zrzeszonych prawie tysiąc podmiotów z kapitałem niemieckim lub mieszanym polsko-niemieckim. W Polsce, według szacunków Izby, działa ok. 6-7 tys. takich firm.

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA