REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Marketing społeczny bije rekordy popularności wśród firm w sieci

Oskar Milewski

REKLAMA

WoMM czy buzz to niektóre z internetowych strategii, które można z powodzeniem zastosować samemu, bez żadnych kosztów.

W przeciwieństwie do tradycyjnego marketingu nowe taktyki marketingowe, które pojawiają w ostatnich latach w internecie, potrafią generować o wiele większe zyski, przy mniejszym nakładzie środków. Powód to mała wiedza przedsiębiorców o tych strategiach - co zapewne ulegnie z czasem zmianie - oraz ich cena. Dwie pierwsze opisane poniżej metody można z powodzeniem wdrażać w firmie bez żadnych wydatków.

REKLAMA

Marketing w Naszej Klasie

Marketing na portalach społecznościowych (social media marketing) takich jak Nasza Klasa, GoldenLine lub Facebook stanowi jedną z najbardziej efektywnych nowych form marketingu dla coraz szerszej liczby firm. W większości przypadków promocja na nich polega na udzielaniu się w istniejących grupach i/lub tworzeniu swoich własnych społeczności - choć istnieje też możliwość wyświetlania banerów i reklam. Kluczem do sukcesu jest jednak długotrwała praca, regularne wpisywanie nowych treści, udzielanie się w dyskusjach i dzielenie się, adekwatną dla zainteresowanej grupy wiedzą. Ujemna strona to to, że nie można liczyć na szybki zarobek. Wiele zależy też od tego, czy reklamowana w ten sposób firma posiada brand, wokół którego może skupić grupę internautów. Aktualnie niewielu właścicieli małych firm zleca taką formę marketingu agencjom.

Marketing szeptany

Tzw. WoMM czy buzz marketing sprowadza się do wpisywania postów na forach. Marketing szeptany, bo o nim mowa, to umiejętność strategicznego uczestnictwa w rozmowie, która toczy się w sieci (choć może on mieć też miejsce poza internetem). Aby do niej przystąpić, nie wystarczy wpaść na chwilę i napisać: Nasz sklep jest super. Polecam! Internauci potrafią wyczuć autoreklamę w każdym, nawet najdrobniejszym niuansie, automatycznie dyskredytując tego typu post. Droga do efektywnego marketingu szeptanego polega na budowaniu zaufania. Często, aby polecić swoje własne produkty lub serwis, trzeba najpierw wykonać kilka postów niezwiązanych z firmą, ale wnoszących coś wartościowego do dyskusji. Większość firm ma jednak problemy z przełożeniem tego rodzaju marketingu na bezpośrednią i szybką sprzedaż. Służy on bardziej do budowania zaufania, marki i wizerunku eksperta w danej dziedzinie - niewątpliwie pożądane wartości, które przekładają się na sprzedaż w długoterminowej perspektywie. Wiarygodność marketingu szeptanego będzie z czasem maleć. Już teraz badania przeprowadzone przez Gemius pokazują, iż 30 proc. użytkowników potrafi bezbłędnie wyłowić informacje umieszczane przez firmy i agencje. Marketing szeptany jest też żmudny i czasochłonny, co sprawia, iż w większości przypadków firmy zlecają go zewnętrznym agencjom.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Marketing afiliacyjny

Marketing afiliacyjny (partnerski) polega z kolei na płaceniu właścicielom blogów, portali i innych stron za przekierowywanie (głównie za pomocą banerów i linków tekstowych) odwiedzającego na stronę firmy. W przeciwieństwie do Adsense (podobny system prowadzony przez Google), sieci afiliacyjne są w stanie rozliczać się także (lub nawet wyłącznie) z dokonanych transakcji. W takich przypadkach firma korzystająca z marketingu afiliacyjnego płaci partnerom tylko za konkretne efekty. Jest to podobne do zatrudnienia handlowców pracujących na prowizji. W Polsce działa już kilka sieci afiliacyjnych (Novem, Zanox, Afilo). Marketing partnerski jest domeną, z nielicznymi wyjątkami, prawie wyłącznie firm sprzedających produkty finansowe, w szczególności banków i ubezpieczycieli.

Ostrożnie z nowinkami

Przy wyborze strategii warto pamiętać, że w marketingu wygrywa zazwyczaj nie ten, kto używa najnowszych rozwiązań, ale ten, kto używa najbardziej odpowiednich z dostępnych, możliwie najskuteczniej. Zasada jest taka: przed zaangażowaniem środków w każdą nową formę marketingu warto ją przedtem dokładnie sprawdzić lub poczekać, by zrobili to inni.

OSKAR MILEWSKI

gp@infor.pl

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

REKLAMA

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA