REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Marketing społeczny bije rekordy popularności wśród firm w sieci

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Oskar Milewski

REKLAMA

WoMM czy buzz to niektóre z internetowych strategii, które można z powodzeniem zastosować samemu, bez żadnych kosztów.

W przeciwieństwie do tradycyjnego marketingu nowe taktyki marketingowe, które pojawiają w ostatnich latach w internecie, potrafią generować o wiele większe zyski, przy mniejszym nakładzie środków. Powód to mała wiedza przedsiębiorców o tych strategiach - co zapewne ulegnie z czasem zmianie - oraz ich cena. Dwie pierwsze opisane poniżej metody można z powodzeniem wdrażać w firmie bez żadnych wydatków.

REKLAMA

REKLAMA

Marketing w Naszej Klasie

Marketing na portalach społecznościowych (social media marketing) takich jak Nasza Klasa, GoldenLine lub Facebook stanowi jedną z najbardziej efektywnych nowych form marketingu dla coraz szerszej liczby firm. W większości przypadków promocja na nich polega na udzielaniu się w istniejących grupach i/lub tworzeniu swoich własnych społeczności - choć istnieje też możliwość wyświetlania banerów i reklam. Kluczem do sukcesu jest jednak długotrwała praca, regularne wpisywanie nowych treści, udzielanie się w dyskusjach i dzielenie się, adekwatną dla zainteresowanej grupy wiedzą. Ujemna strona to to, że nie można liczyć na szybki zarobek. Wiele zależy też od tego, czy reklamowana w ten sposób firma posiada brand, wokół którego może skupić grupę internautów. Aktualnie niewielu właścicieli małych firm zleca taką formę marketingu agencjom.

Marketing szeptany

REKLAMA

Tzw. WoMM czy buzz marketing sprowadza się do wpisywania postów na forach. Marketing szeptany, bo o nim mowa, to umiejętność strategicznego uczestnictwa w rozmowie, która toczy się w sieci (choć może on mieć też miejsce poza internetem). Aby do niej przystąpić, nie wystarczy wpaść na chwilę i napisać: Nasz sklep jest super. Polecam! Internauci potrafią wyczuć autoreklamę w każdym, nawet najdrobniejszym niuansie, automatycznie dyskredytując tego typu post. Droga do efektywnego marketingu szeptanego polega na budowaniu zaufania. Często, aby polecić swoje własne produkty lub serwis, trzeba najpierw wykonać kilka postów niezwiązanych z firmą, ale wnoszących coś wartościowego do dyskusji. Większość firm ma jednak problemy z przełożeniem tego rodzaju marketingu na bezpośrednią i szybką sprzedaż. Służy on bardziej do budowania zaufania, marki i wizerunku eksperta w danej dziedzinie - niewątpliwie pożądane wartości, które przekładają się na sprzedaż w długoterminowej perspektywie. Wiarygodność marketingu szeptanego będzie z czasem maleć. Już teraz badania przeprowadzone przez Gemius pokazują, iż 30 proc. użytkowników potrafi bezbłędnie wyłowić informacje umieszczane przez firmy i agencje. Marketing szeptany jest też żmudny i czasochłonny, co sprawia, iż w większości przypadków firmy zlecają go zewnętrznym agencjom.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Marketing afiliacyjny

Marketing afiliacyjny (partnerski) polega z kolei na płaceniu właścicielom blogów, portali i innych stron za przekierowywanie (głównie za pomocą banerów i linków tekstowych) odwiedzającego na stronę firmy. W przeciwieństwie do Adsense (podobny system prowadzony przez Google), sieci afiliacyjne są w stanie rozliczać się także (lub nawet wyłącznie) z dokonanych transakcji. W takich przypadkach firma korzystająca z marketingu afiliacyjnego płaci partnerom tylko za konkretne efekty. Jest to podobne do zatrudnienia handlowców pracujących na prowizji. W Polsce działa już kilka sieci afiliacyjnych (Novem, Zanox, Afilo). Marketing partnerski jest domeną, z nielicznymi wyjątkami, prawie wyłącznie firm sprzedających produkty finansowe, w szczególności banków i ubezpieczycieli.

Ostrożnie z nowinkami

Przy wyborze strategii warto pamiętać, że w marketingu wygrywa zazwyczaj nie ten, kto używa najnowszych rozwiązań, ale ten, kto używa najbardziej odpowiednich z dostępnych, możliwie najskuteczniej. Zasada jest taka: przed zaangażowaniem środków w każdą nową formę marketingu warto ją przedtem dokładnie sprawdzić lub poczekać, by zrobili to inni.

OSKAR MILEWSKI

gp@infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

Wakacje od ZUS 2025: pół miliona przedsiębiorców wciąż może z nich skorzystać w tym roku. Czy planują zrobić to w listopadzie i grudniu

Na 0,5 mln przedsiębiorców jeszcze w tym roku czekają wakacje, w kieszeni zostanie im z tego powodu 360 mln zł. Zwolnienia ze składki na własne ubezpieczenia społeczne, tzw. wakacje od ZUS-u, w tym roku uzyskało 885,5 tys. podmiotów. Te pół miliona przedsiębiorców, prawdopodobnie zaplanowało wakacje od ZUS-u na końcowe miesiące roku.

REKLAMA

Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

Bardzo dobra wiadomość dla firm transportowych: rząd uruchamia dopłaty do tachografów. Oto na jakich nowych zasadach skorzystają z dotacji przewoźnicy

Rząd uruchamia dopłaty do tachografów – na jakich nowych zasadach będzie przyznawane wsparcie dla przewoźników?Ministerstwo Infrastruktury 14 października 2025 opublikowało rozporządzenie w zakresie dofinansowania do wymiany tachografów.

REKLAMA

Program GO4funds wspiera firmy zainteresowane funduszami UE

Jak znaleźć optymalne unijne finansowanie dla własnej firmy? Jak nie przeoczyć ważnego i atrakcyjnego konkursu? Warto skorzystać z programu GO4funds prowadzonego przez Bank BNP Paribas.

Fundacja rodzinna w organizacji: czy może sprzedać udziały i inwestować w akcje? Kluczowe zasady i skutki podatkowe

Fundacja rodzinna w organizacji, choć nie posiada jeszcze osobowości prawnej, może w pewnych sytuacjach zarządzać przekazanym jej majątkiem, w tym sprzedać udziały. Warto jednak wiedzieć, jakie warunki muszą zostać spełnione, by uniknąć konsekwencji podatkowych oraz jak prawidłowo inwestować środki fundacji w papiery wartościowe.

REKLAMA