REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Marketing społeczny bije rekordy popularności wśród firm w sieci

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Oskar Milewski

REKLAMA

WoMM czy buzz to niektóre z internetowych strategii, które można z powodzeniem zastosować samemu, bez żadnych kosztów.

W przeciwieństwie do tradycyjnego marketingu nowe taktyki marketingowe, które pojawiają w ostatnich latach w internecie, potrafią generować o wiele większe zyski, przy mniejszym nakładzie środków. Powód to mała wiedza przedsiębiorców o tych strategiach - co zapewne ulegnie z czasem zmianie - oraz ich cena. Dwie pierwsze opisane poniżej metody można z powodzeniem wdrażać w firmie bez żadnych wydatków.

REKLAMA

Marketing w Naszej Klasie

Marketing na portalach społecznościowych (social media marketing) takich jak Nasza Klasa, GoldenLine lub Facebook stanowi jedną z najbardziej efektywnych nowych form marketingu dla coraz szerszej liczby firm. W większości przypadków promocja na nich polega na udzielaniu się w istniejących grupach i/lub tworzeniu swoich własnych społeczności - choć istnieje też możliwość wyświetlania banerów i reklam. Kluczem do sukcesu jest jednak długotrwała praca, regularne wpisywanie nowych treści, udzielanie się w dyskusjach i dzielenie się, adekwatną dla zainteresowanej grupy wiedzą. Ujemna strona to to, że nie można liczyć na szybki zarobek. Wiele zależy też od tego, czy reklamowana w ten sposób firma posiada brand, wokół którego może skupić grupę internautów. Aktualnie niewielu właścicieli małych firm zleca taką formę marketingu agencjom.

Marketing szeptany

Tzw. WoMM czy buzz marketing sprowadza się do wpisywania postów na forach. Marketing szeptany, bo o nim mowa, to umiejętność strategicznego uczestnictwa w rozmowie, która toczy się w sieci (choć może on mieć też miejsce poza internetem). Aby do niej przystąpić, nie wystarczy wpaść na chwilę i napisać: Nasz sklep jest super. Polecam! Internauci potrafią wyczuć autoreklamę w każdym, nawet najdrobniejszym niuansie, automatycznie dyskredytując tego typu post. Droga do efektywnego marketingu szeptanego polega na budowaniu zaufania. Często, aby polecić swoje własne produkty lub serwis, trzeba najpierw wykonać kilka postów niezwiązanych z firmą, ale wnoszących coś wartościowego do dyskusji. Większość firm ma jednak problemy z przełożeniem tego rodzaju marketingu na bezpośrednią i szybką sprzedaż. Służy on bardziej do budowania zaufania, marki i wizerunku eksperta w danej dziedzinie - niewątpliwie pożądane wartości, które przekładają się na sprzedaż w długoterminowej perspektywie. Wiarygodność marketingu szeptanego będzie z czasem maleć. Już teraz badania przeprowadzone przez Gemius pokazują, iż 30 proc. użytkowników potrafi bezbłędnie wyłowić informacje umieszczane przez firmy i agencje. Marketing szeptany jest też żmudny i czasochłonny, co sprawia, iż w większości przypadków firmy zlecają go zewnętrznym agencjom.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Marketing afiliacyjny

Marketing afiliacyjny (partnerski) polega z kolei na płaceniu właścicielom blogów, portali i innych stron za przekierowywanie (głównie za pomocą banerów i linków tekstowych) odwiedzającego na stronę firmy. W przeciwieństwie do Adsense (podobny system prowadzony przez Google), sieci afiliacyjne są w stanie rozliczać się także (lub nawet wyłącznie) z dokonanych transakcji. W takich przypadkach firma korzystająca z marketingu afiliacyjnego płaci partnerom tylko za konkretne efekty. Jest to podobne do zatrudnienia handlowców pracujących na prowizji. W Polsce działa już kilka sieci afiliacyjnych (Novem, Zanox, Afilo). Marketing partnerski jest domeną, z nielicznymi wyjątkami, prawie wyłącznie firm sprzedających produkty finansowe, w szczególności banków i ubezpieczycieli.

Ostrożnie z nowinkami

Przy wyborze strategii warto pamiętać, że w marketingu wygrywa zazwyczaj nie ten, kto używa najnowszych rozwiązań, ale ten, kto używa najbardziej odpowiednich z dostępnych, możliwie najskuteczniej. Zasada jest taka: przed zaangażowaniem środków w każdą nową formę marketingu warto ją przedtem dokładnie sprawdzić lub poczekać, by zrobili to inni.

OSKAR MILEWSKI

gp@infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA