REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Vattenfall od lipca obniży ceny energii elektrycznej dla firm

Ireneusz Chojnacki

REKLAMA

Ceny dla małych i średnich firm w Vattenfall Sales Poland w II półroczu mogą być nawet o 20 proc. niższe niż u konkurencji. W przyszłym roku ceny wzrosną.

Vattenfall Sales Poland od lipca obniża ceny dla małych i średnich firm. Tym, którzy są już jego klientami i korzystają z taryf, obniży cenę o 5 proc. Na jak długo - to będzie zależało od sytuacji na rynku energii. Firmy mogą także zrezygnować z obecnych taryf i przejść na umowy terminowe, w których dostaną gwarancję stałej ceny na II półrocze 2009 i na cały 2010 rok. W II półroczu 2009 r. obniżka wyniesie 7,2 proc., ale już w 2010 roku będzie trzeba zapłacić więcej.

REKLAMA

- Klient konkurencji, który wybierze naszą ofertę, może przy zużyciu 50 MWh energii zaoszczędzić do 21 proc. w stosunku rocznym - mówi Grzegorz Lot, dyrektor ds. sprzedaży Vattenfall Sales Poland.

Na przykład szwedzka spółka od lipca do końca roku sprzedawać będzie małym firmom w umowach terminowych energię po 0,2558 zł/Kwh plus 10 zł opłat miesięcznie. Najdroższy Enion Energia ma w cenniku 0,3237 zł/KWh plus 9,5 zł.

Żeby w Vattenfallu dostać atrakcyjną cenę na II półrocze 2009 r., trzeba podpisać umowę do końca 2010 r. W przyszłym roku cena wyniesie 0,2828 zł za 1 KWh plus opłaty handlowe bez zmian. Czy to będzie taniej niż u konkurencji?

- Nie gwarantujemy najniższej ceny, tylko stałą cenę - mówi dyrektor Grzegorz Lot.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Małe firmy mogą teraz kupić prąd na 2010 rok taniej, niż zapowiada to Vattenfall, acz z wyższą opłatą stałą. Różnice między opłatami są tak duże, że porównać oferty można tylko przez kalkulacje dla konkretnego zużycia.

- Oferujemy dobre warunki w ofertach ze stałą ceną w zamian za lojalność, bo przy ofercie ze stałą ceną to kupujący biorą na siebie ryzyko, że ceny spadną. Oferta jest ograniczona ilością energii, którą kupujemy, dlatego można powiedzieć, że jest ważna do wyczerpania zapasów - mówi Ireneusz Kulka, wiceprezes Energi Obrót.

IRENEUSZ CHOJNACKI

ireneusz.chojnacki@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA