REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

System monitorowania pozwala zmniejszyć koszty zarządzania flotą

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Marcin Jaworski

REKLAMA

Firmy zajmujące się wykorzystaniem technologii GPS do zarządzania flotami aut firmowych mogą skorzystać na spowolnieniu. Ich obroty w tym roku wzrosną nawet o 30 proc.

Problemy dotykające wiele przedsiębiorstw w Polsce paradoksalnie powodują większe zainteresowanie naszymi usługami. Instalacja urządzeń pozwalających na monitoring i zarządzanie flotą pozwala zmniejszyć koszty zużycia paliwa czy wydatków na ubezpieczenia - mówi Robert Rozesłaniec, prezes zarządu AutoGuard.

REKLAMA

Jego firma w ubiegłym roku zanotowała 12-proc. wzrost obrotów, a na ten rok plany przewidują 30-proc. wzrost.

- Nasze obroty są większe o około 12 proc. niż rok temu, ale głównie to zasługa większego popytu ze strony firm zarządzających flotami aut osobowych - mówi Tomasz Szczepaniak, dyrektor handlowy firmy Samset.

Dodaje, że firmy, które do tej pory wstrzymywały się z zakupem systemu monitoringu, obawiając się reakcji swoich pracowników (najczęściej handlowców), teraz wracają do rozmów.

- W trudnych czasach wszystkim zależy na kontrolowaniu i obniżaniu wydatków - mówi Tomasz Szczepaniak.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Większą dbałość o koszty potwierdzają też inne firmy.

- Zarządzający flotami szukają na przykład narzędzi pozwalających na rozdzielenie kosztów jazd służbowych i wykorzystania auta przez pracownika do celów prywatnych. Coraz częściej za te ostatnie trzeba płacić, a nasze systemy pozwalają określić, jakie to kwoty powinny być - mówi Marcin Mroziewicz, menedżer sprzedaży w FM Solutions.

Bez pustych przebiegów

REKLAMA

Jego firma właśnie w tym segmencie upatruje szansy na nawet 30-proc. wzrost obrotów w tym roku. Tym bardziej że systemy oprócz ograniczenia wykorzystania aut do użytku prywatnego pozwalają też na poprawienie wykorzystania samochodów, tak żeby nie realizowały one przysłowiowych pustych przebiegów.

Niestety, w segmencie ciężkich przewozów towarów spowolnienie jest widoczne i tu firmy widzą zdecydowanie mniejsze zainteresowanie. Tu klienci, walcząc o przetrwanie, ścinają wszelkie dodatkowe koszty. Ci, którzy pozostają przy usłudze, z oszczędności rezygnują z instalacji nowszej wersji urządzenia, która zwykle jest dostępna za niewielką dopłatą, z czym nie było problemu w poprzednich latach. Handlowcy mają też więcej pracy, bo obecnie do dopięcia kontraktu potrzeba czasem kilku spotkań, bo przedsiębiorcy pytają o więcej szczegółów i widać, że w międzyczasie mieli też prezentację konkurencji i dokładniej porównują oferty.

Co ciekawe, perspektywy rynku nie zależą zależy np. od poziomu sprzedaży nowych aut dla flot, który - według szacunków Samar - jest na razie o 20 proc. niższy niż rok temu.

- Nawet przy mniejszej sprzedaży na koniec roku jesteśmy w stanie zdobywać nowych klientów, bo poziom penetracji już istniejących flot pojazdów jest bardzo niski - mówi Marcin Mroziewicz.

Szczegółowych danych dla Polski nie ma, ale z danych dla Europy szacowanych przez firmę analityczną Berg Insight wynika, że obecnie tylko 2,8 proc. aut z ogólnej liczby używanych jest monitorowanych. Analityce tej firmy szacują, że w 2012 roku ten wskaźnik ma wynosić około 11 proc. Konkurencyjna firma ABI Research jest jeszcze bardziej optymistyczna i zakłada penetrację rzędu 12,3 proc. Z szacunków AutoGuard wynika, że gdyby taki wskaźnik osiągnąć w Polsce, to liczba użytkowników przy stałej liczbie pojazdów przekroczyłaby w tym czasie około 250 tys.

Spadają ceny usług

Większej popularności tego typu usług można spodziewać się również dzięki spadkowi cen usług i urządzeń. Według szacunków AutoGuard przeciętny roczny koszt usługi (włącznie z amortyzacją zainstalowanego urządzenia) w ofercie głównych graczy na rynku wyniósł w ubiegłym roku nieco ponad 1460 zł. W tym roku cena ma spaść do niecałych 1340 zł, a w kolejnym roku nawet do 1232 zł. W 2007 r. były to koszty rzędu 1,5 tys. zł.

Marcin Jaworski

marcin.jaworski@infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

REKLAMA

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

REKLAMA

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

REKLAMA