REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

System monitorowania pozwala zmniejszyć koszty zarządzania flotą

Marcin Jaworski

REKLAMA

Firmy zajmujące się wykorzystaniem technologii GPS do zarządzania flotami aut firmowych mogą skorzystać na spowolnieniu. Ich obroty w tym roku wzrosną nawet o 30 proc.

Problemy dotykające wiele przedsiębiorstw w Polsce paradoksalnie powodują większe zainteresowanie naszymi usługami. Instalacja urządzeń pozwalających na monitoring i zarządzanie flotą pozwala zmniejszyć koszty zużycia paliwa czy wydatków na ubezpieczenia - mówi Robert Rozesłaniec, prezes zarządu AutoGuard.

REKLAMA

Jego firma w ubiegłym roku zanotowała 12-proc. wzrost obrotów, a na ten rok plany przewidują 30-proc. wzrost.

- Nasze obroty są większe o około 12 proc. niż rok temu, ale głównie to zasługa większego popytu ze strony firm zarządzających flotami aut osobowych - mówi Tomasz Szczepaniak, dyrektor handlowy firmy Samset.

Dodaje, że firmy, które do tej pory wstrzymywały się z zakupem systemu monitoringu, obawiając się reakcji swoich pracowników (najczęściej handlowców), teraz wracają do rozmów.

- W trudnych czasach wszystkim zależy na kontrolowaniu i obniżaniu wydatków - mówi Tomasz Szczepaniak.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Większą dbałość o koszty potwierdzają też inne firmy.

- Zarządzający flotami szukają na przykład narzędzi pozwalających na rozdzielenie kosztów jazd służbowych i wykorzystania auta przez pracownika do celów prywatnych. Coraz częściej za te ostatnie trzeba płacić, a nasze systemy pozwalają określić, jakie to kwoty powinny być - mówi Marcin Mroziewicz, menedżer sprzedaży w FM Solutions.

Bez pustych przebiegów

REKLAMA

Jego firma właśnie w tym segmencie upatruje szansy na nawet 30-proc. wzrost obrotów w tym roku. Tym bardziej że systemy oprócz ograniczenia wykorzystania aut do użytku prywatnego pozwalają też na poprawienie wykorzystania samochodów, tak żeby nie realizowały one przysłowiowych pustych przebiegów.

Niestety, w segmencie ciężkich przewozów towarów spowolnienie jest widoczne i tu firmy widzą zdecydowanie mniejsze zainteresowanie. Tu klienci, walcząc o przetrwanie, ścinają wszelkie dodatkowe koszty. Ci, którzy pozostają przy usłudze, z oszczędności rezygnują z instalacji nowszej wersji urządzenia, która zwykle jest dostępna za niewielką dopłatą, z czym nie było problemu w poprzednich latach. Handlowcy mają też więcej pracy, bo obecnie do dopięcia kontraktu potrzeba czasem kilku spotkań, bo przedsiębiorcy pytają o więcej szczegółów i widać, że w międzyczasie mieli też prezentację konkurencji i dokładniej porównują oferty.

Co ciekawe, perspektywy rynku nie zależą zależy np. od poziomu sprzedaży nowych aut dla flot, który - według szacunków Samar - jest na razie o 20 proc. niższy niż rok temu.

- Nawet przy mniejszej sprzedaży na koniec roku jesteśmy w stanie zdobywać nowych klientów, bo poziom penetracji już istniejących flot pojazdów jest bardzo niski - mówi Marcin Mroziewicz.

Szczegółowych danych dla Polski nie ma, ale z danych dla Europy szacowanych przez firmę analityczną Berg Insight wynika, że obecnie tylko 2,8 proc. aut z ogólnej liczby używanych jest monitorowanych. Analityce tej firmy szacują, że w 2012 roku ten wskaźnik ma wynosić około 11 proc. Konkurencyjna firma ABI Research jest jeszcze bardziej optymistyczna i zakłada penetrację rzędu 12,3 proc. Z szacunków AutoGuard wynika, że gdyby taki wskaźnik osiągnąć w Polsce, to liczba użytkowników przy stałej liczbie pojazdów przekroczyłaby w tym czasie około 250 tys.

Spadają ceny usług

Większej popularności tego typu usług można spodziewać się również dzięki spadkowi cen usług i urządzeń. Według szacunków AutoGuard przeciętny roczny koszt usługi (włącznie z amortyzacją zainstalowanego urządzenia) w ofercie głównych graczy na rynku wyniósł w ubiegłym roku nieco ponad 1460 zł. W tym roku cena ma spaść do niecałych 1340 zł, a w kolejnym roku nawet do 1232 zł. W 2007 r. były to koszty rzędu 1,5 tys. zł.

Marcin Jaworski

marcin.jaworski@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA