REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przedsiębiorcy dostali więcej o miliard złotych

Piasecka-Sobkiewicz Małgorzata

REKLAMA

Przedsiębiorcy otrzymali prawie 6 mld zł pomocy publicznej w 2006 roku. Najczęściej były to dotacje i ulgi podatkowe.
Wartość pomocy publicznej udzielonej przedsiębiorcom w 2006 roku wzrosła o ponad miliard złotych w porównaniu a poprzednim rokiem. Najczęściej były to dotacje i ulgi podatkowe. Natomiast po raz pierwszy pomoc nie była udzielana w postaci poręczeń i gwarancji. Najwyższe kwoty przyznali: prezes Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, minister gospodarki, urzędy skarbowe i celne oraz Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.

Prezes UOKiK, który jest odpowiedzialny za monitoring pomocy, sporządził raport, z którego wynika, że największe wsparcie (24,9 proc. ogólnej kwoty pomocy) otrzymali przedsiębiorcy z woj. śląskiego. Na dalszych miejscach byli przedsiębiorcy z Dolnego Śląska (17,3 proc.) i Mazowsza (9,2 proc.).

REKLAMA

W porównaniu z 2005 rokiem dwukrotnie wzrosła wartość pomocy regionalnej, ponieważ więcej było zwolnień podatkowych, z których korzystają przedsiębiorcy w specjalnych strefach ekonomicznych oraz wykorzystanych dotacji z funduszy strukturalnych. Z raportu wynika, że na pomoc horyzontalną, czyli na wsparcie konkretnych celów, przeznaczono 2,183 mld zł, w tym najwięcej na zatrudnienie i rozwój małych i średnich przedsiębiorców. Natomiast nie zmieniają się tendencje w zakresie pomocy sektorowej, ponieważ największe kwoty przeznaczono na restrukturyzacją górnictwa węgla i budowę statków.

Niepokój UOKiK budzi wciąż wysoki udział wartości pomocy publicznej udzielanej dużym przedsiębiorstwom, ponieważ wsparcie podmiotów posiadających już silną pozycję na rynku stanowi większe ryzyko naruszenia konkurencji niż pomoc udzielana małym i średnim.

24,9 proc. ogólnej kwoty pomocy publicznej otrzymali przedsiębiorcy z woj. śląskiego

MAŁGORZATA PIASECKA-SOBKIEWICZ

Dalszy ciąg materiału pod wideo

malgorzata.piasecka@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA