REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Play ma ofertę dla małych firm

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Świderek

REKLAMA

Od 19 października ceny rozmów w ofercie Play mogą być niższe niż w ofercie biznesowej sieci Orange, reklamowanej przez Centertel jako najtańsza na rynku.


REKLAMA

REKLAMA

Orange w reklamach informuje, że 33 gr netto (bez VAT) za minutę rozmowy to najniższa cena na rynku. Tymczasem w zaprezentowanej wczoraj ofercie Play efektywna cena minuty połączenia może spaść do 28 gr netto w abonamencie za 61 zł lub nawet do 20 gr w abonamencie za 366 zł. Pieniądze z abonamentu i bonusa może wykorzystać na rozmowy, SMS, MMS i transmisję danych.


Konstrukcja oferty biznesowej Play jest zbliżona do oferty indywidualnej. Podstawowa cena minuty to 49 gr (40 gr bez VAT). Abonent co miesiąc dostaje pakiet złotówek, który powiększa jego konto. W przypadku najtańszego abonamentu jest to 85,4 zł, a w najdroższym 732 zł. Ponadto klient może za 10,98 zł wykupić pakiet minut do wykorzystania w sieci Play. W najtańszym abonamencie jest 100 minut, w najdroższym 500 minut.


Oferta Play przeznaczona jest dla najmniejszych firm, czyli takich, które mają do 25 telefonów komórkowych. Dla większych firm ofertę ma przygotować, we współpracy z P4, operatorem sieci Play - firma Netia.

REKLAMA


Chris Bannister, szef P4, powiedział w rozmowie z GP, że dla powodzenia oferty biznesowej szczególnie ważne jest usprawnienie procedury przenoszenia numeru z jednej sieci do drugiej (tzw. MNP).

Dalszy ciąg materiału pod wideo


- Dziś z MNP jest zdecydowanie lepiej i taniej niż w marcu, gdy startowaliśmy, ale nadal proces ten trwa za długo i jest zbyt skomplikowany - mówi Chris Bannister i jako przykład podaje Irlandię, gdzie czas zmiany operatora liczony jest w godzinach.


W Polsce 30 dni, a w przypadku numeru z usługi przedpłaconej siedem dni. Przerwa w świadczeniu usług może trwać do 24 godzin. Trwają prace nad skróceniem tego terminu do siedmiu dni. Przerwa w świadczeniu usług miałaby się skrócić do dwóch godzin dla abonentów i 12 godzin dla usług przedpłaconych.


- Gdyby system przenoszenia numeru był prostszy, z pewnością mielibyśmy dziś więcej klientów. Ok. 40 proc. klientów, którzy chcieli przenieść do nas numer, zrezygnowało - mówi Bannister i dodaje, że Play ma teraz 500 tys. aktywnych kart SIM, w tym ok. 15 tys. klientów, którzy przenieśli numer.


Z informacji GP wynika, że od początku roku z MNP we wszystkich sieciach skorzystało 77 tys. osób. Bannister powiedział, że w sieci Play działa 350 stacji bazowych. Kolejne 600 jest w budowie. W pierwszym etapie budowy sieci dostawcą infrastruktury radiowej jest chiński Huawei. Szef P4 mówi, że przetarg na budowę drugiej części sieci zostanie rozstrzygnięty do końca roku.


Ile trwa przeniesienie numeru do innej sieci

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.


TOMASZ ŚWIDEREK

tomasz.swiderek@infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA