REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polskie wyroby z oznakowaniem CE

REKLAMA

Dzięki szkoleniom, dotyczącym stosowania unijnego znakowania produktów symbolem CE, polscy przedsiębiorcy będą mieli łatwiejszy dostęp do rynku Unii Europejskiej.


Szkolenia organizują Ministerstwo Gospodarki i Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP).

REKLAMA


Oznakowanie CE umożliwia wejście polskich wyrobów na rynki europejskie i pozwala producentom na swobodny obrót ich wyrobami na terenie 27 państw członkowskich UE oraz państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).

REKLAMA


Jak poinformowała na piątkowej konferencji prasowej prezes PARP Danuta Jabłońska, w latach 2003-2006 w Unii Europejskiej odnotowano znaczny wzrost liczby niebezpiecznych wyrobów. "Oznacza to, że producenci europejscy nie do końca zdają sobie sprawę, jak ważne jest zabezpieczenie produktów" - powiedziała szefowa PARP. Dodała, że od przestrzegania przez małe i średnie przedsiębiorstwa zaleceń dyrektyw unijnych zależy bezpieczeństwo produktów i konsumentów.


Obecny na konferencji prasowej dyrektor ds. regulacji gospodarczych w Dyrekcji Przedsiębiorczości i Przemysłu KE - Michel Ayral wyjaśnił, że w UE znakowanie produktów symbolem CE oznacza zgodność wyrobu z dyrektywami wspólnotowymi, ale także jest "narzędziem konkurencyjności poza Europą". Przypomniał, że od 1985 r. przyjęto w Unii 25 dyrektyw dotyczących oznakowania CE. "Obejmują one bardzo szeroki zakres wyrobów, np. komputery, zabawki, wyroby elektrotechniczne, medyczne, materiały budowlane czy maszyny" - powiedział.


Podczas bezpłatnych szkoleń - organizowanych przez resort gospodarki i PARP - przedsiębiorcy dowiedzą się m.in. jakie wymagania należy spełnić na etapie projektowania i produkcji wyrobów, by mogły być oznakowane symbolem CE oraz jakie są wymagania prawne dla wyrobów znakowanych takim symbolem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Wiceminister gospodarki Marcin Korolec wyraził nadzieję, że szkolenia zwiększą świadomość polskich przedsiębiorców na temat dyrektywy dotyczącej oznakowania CE i ułatwią im dostosowanie się do wymogów formalnych w zakresie bezpieczeństwa wyrobów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA