REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polisa na szyby ochroni przed stratami

REKLAMA

Ubezpieczenie szyb staje się standardem w polisach dla małych i średnich firm. Najczęściej nie jest to już opcja dodatkowa, ale istotny element polisy.

Najczęściej ubezpieczenie szyb i przedmiotów szklanych jest wybierane przez firmy handlowe.
– Rozbicie dużej przeszklonej witryny wystawowej może narazić firmę na wysokie straty finansowe. Coraz więcej klientów ma świadomość, że ochroną można również objąć wszelkiego rodzaju reklamy, neony i gabloty wystawowe – mówi Wacław Lewandowski, dyrektor oddziału okręgowego PZU w Poznaniu.

Ciekawe różnice

Większość towarzystw nie precyzuje, gdzie gabloty wystawowe powinny się znajdować, więc należy zakładać, że muszą być zamontowane na budynku firmy. Są jednak wyjątki. W pakiecie Allianz Biznes Plus można znaleźć zapis: „ubezpieczeniem mogą być objęte przedmioty szklane znajdujące się w najbliższym sąsiedztwie”. Podobnie jest w PZU, gdzie warunki pakietów dla małych i śtrednich przedsiębiorstw (MSP) mówią, że tablice reklamowe, szyldy i gabloty są ubezpieczone również poza budynkiem lub lokalem. Z kolei Warta (w pakiecie Warta MIŚ) obejmuje ochroną ubezpieczeniową także tablice reklamowe usytuowane przy trasach komunikacyjnych.
W Allianz, w ramach pakietu Allianz Biznes Plus, ochroną objęte są lustra, ale tylko zamontowane w ścianach lub meblach. Podobnie jest w Warcie (pakiet Warta MIŚ), gdzie lustra muszą być zamontowane na stałe. Dla odmiany w pakietach PZU czy Uniqa lustra mogą wisieć wszędzie, stać lub być wmontowane w ścianach. Podobnie jest w Ergo Hestii.

Koszty naprawy

Istotnym elementem przy ubezpieczaniu szyb i innych przedmiotów szklanych jest określenie ich sumy ubezpieczenia.
– Przedsiębiorca sam wybiera bądź ustala kwotę, na jaką ma zostać zawarta umowa ubezpieczenia, kierując się wartością rzeczywistą ubezpieczanych szyb – mówi Wacław Lewandowski.
Szkoda spowodowana rozbiciem szyby to nie tylko koszt zakupu i montażu nowej. W niektórych przypadkach konieczne jest dokonanie naprawy ekspresowej (np. wtedy kiedy rozbita zostanie witryna wystawowa) lub ustawienie dźwigu dla wymiany zamontowanego wysoko neonu. W PZU takie koszty mogą być pokryte tylko po opłaceniu dodatkowej składki
– Rozszerzenie zakresu ubezpieczenia o koszty naprawy ekspresowej powoduje wzrost składki o połowę – mówi Wacław Lewandowski.
Są jednak ubezpieczyciele, którzy gwarantują pokrycie takich kosztów w podstawowym zakresie, a inni traktują to jako opcję dodatkową. To pierwsze rozwiązanie stosuje np. Alllianz, który deklaruje pokrycie kosztów oszklenia zastępczego oraz usług ekspresowych. Wybór, z usług której firmy skorzystać, należy do klienta. Jeśli zakładamy, że takie prace ekspresowe nie są nam potrzebne, lepiej nie płacić zwiększonej składki, tylko wybrać węższy zakres ubezpieczenia.

Ekstrawydatki

Przy określaniu sumy ubezpieczenia warto też zwrócić uwagę, czy witryny firmy są wykonane według szczególnych technologii. Jeśli tak, to dla własnego bezpieczeństwa warto doprecyzować we wniosku, jakich materiałów użyto do wykonania napisów, jaka była wielość liter i jaka była treść napisów. To wszystko pozwoli uniknąć nieporozumień po szkodzie, bo będzie wiadomo jakie koszty powinien ubezpieczyciel zrefundować. Jest to szczególnie istotne w przypadku różnego rodzaju sieci franczyzowych, gdzie witryny muszą spełniać określone wymogi franczyzodawcy. Wtedy zwykle ich cena odbiega od przeciętnej na rynku, a w oparciu o takie dane ubezpieczyciel będzie wyceniał szkodę.

CO MOŻNA UBEZPIECZYĆ OD STŁUCZENIA
• Oszklenia zewnętrzne i wewnętrzne w budynkach i lokalach (np. szyby drzwiowe i okienne, szklane przegrody ścienne, szyby przeciwwłamaniowe)
• Tablice reklamowe, szyldy, gabloty ze szkła lub plastiku znajdujące się w lokalu lub w jego pobliżu
• Lustra stojące, wiszące, zamontowane w ścianach, meblach, szyby stanowiące część składową mebli, stołów, lad
• Neony i reklamy świetlne w miejscu ubezpieczenia

PRZY OKREŚLANIU SUMY UBEZPIECZENIA TRZEBA UWZGLĘDNIĆ
• Koszty usunięcia pozostałości po rozbitej szybie (standardowo limit wynosi 10 proc. sumy ubezpieczenia)
• Koszty montażu wraz z kosztami szyby, oraz wykonania na niej napisów w technologii podobnej do tej zastosowanej w rozbitej szybie
• Koszty ustawienia rusztowań lub drabin (jeśli polisa obejmuje takie koszty w standardzie, bo zdarza się, że jest to opcja dodatkowa)
• Koszty prac ekspresowych (tylko niektóre polisy obejmują je w zakresie podstawowym, czasem jest to opcja dodatkowa)

Bianka Jaworska
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA