REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Internetowe szukanie kapitału

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Platforma internetowa Start umożliwia firmom pozyskanie do 15 mln zł kapitału. Sposobów na pozyskanie kapitału jest wiele. Jednym z nich może być Platforma Start. Projekt jest wspólnym przedsięwzięciem Giełdy Papierów Wartościowych i Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Zasady są proste. Na stronie internetowej www.start.info.pl mogą zarejestrować się spółki poszukujące kapitału oraz tzw. inwestorzy kwalifikowani.

– Celem Platformy Start jest umożliwienie nawiązania bezpośredniego kontaktu pomiędzy spółkami poszukującymi kapitału na rozwój a zarejestrowanymi w systemie inwestorami kwalifikowanymi, poszukującymi nowych możliwości inwestycyjnych – wyjaśnia Michał Urbanowicz z działu emitentów GPW.

REKLAMA

Należy pamiętać o kilku ograniczeniach. Platforma przeznaczona jest dla małych i średnich przedsiębiorstw zainteresowanych pozyskaniem kapitału w kwocie do 15 mln zł. Finansowanie za jej pośrednictwem może mieć tylko charakter udziałowy. W bazie mogą rejestrować się spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, spółki akcyjne i komandytowo-akcyjne.


– Platforma nie narzuca ograniczeń dotyczących etapu rozwoju i sektora działalności rejestrujących się przedsiębiorstw – mówi Michał Urbanowicz.

REKLAMA

Po stronie inwestorów mogą znaleźć się natomiast podmioty posiadające odpowiednie kwalifikacje i fundusze, m.in. banki, biura maklerskie, fundusze inwestycyjne, zakłady ubezpieczeń, fundusze venture capital i private equity, osoby fizyczne wpisane do rejestru inwestorów kwalifikowanych na mocy decyzji Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Anioły Biznesu). W systemie mogą zarejestrować się również podmioty zagraniczne.

Pierwszym krokiem jest rejestracja zarówno firm, jak i inwestorów. Przedsiębiorcy zamieszczają podstawowe informacje dotyczące działalności spółki oraz kwotę i przeznaczenie kapitału, który zamierzają pozyskać. Firmy nie powinny obawiać się o bezpieczeństwo zamieszczanych w systemie danych, bo dostęp do nich mają tylko zarejestrowani inwestorzy – wszyscy bądź tylko wskazani przez daną spółkę. Zarejestrowane spółki nie mają też możliwości wzajemnego przeglądania zamieszczonych informacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Obecnie na platformie zarejestrowanych jest 35 spółek i 14 inwestorów kwalifikowanych. Trzeba podkreślić, że Start nie jest platformą transakcyjną. Ułatwia ona nawiązanie bezpośredniego kontaktu, natomiast transakcje związane z dokapitalizowaniem przedsiębiorstw przeprowadzone będą na zasadach uzgodnionych przez zainteresowane strony.

– Jest jeszcze za wcześnie, żeby oceniać skuteczność tego narzędzia. Dopiero pod koniec roku sprawdzimy, czy za pośrednictwem Platformy nawiązane zostały kontakty między spółkami i inwestorami – mówi ekspert z GPW.

Dodatkową zachętą może być to, że rejestracja oraz obecność uczestników w systemie jest bezpłatna.


Maciej Bednarek
Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

REKLAMA

Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. Przedsiębiorcy mówią o odbieraniu renty geograficznej

Przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego mówią o odbieraniu im renty geograficznej. Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. W Kołbaskowie i Rosówku tworzą się kilkukilometrowe korki.

Kody kreskowe a system kaucyjny w 2025 roku

Już od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Choć dla wielu konsumentów oznacza to przede wszystkim zwrot pieniędzy za plastikowe butelki i puszki, za jego działaniem stoi precyzyjnie zaprojektowany mechanizm. Jednym z kluczowych, choć często niedostrzeganych elementów są kody kreskowe – to właśnie one umożliwiają identyfikację opakowań i prawidłowe naliczanie kaucji.

Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

REKLAMA

Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

REKLAMA