REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Urzędnicy magistratu opracowali kodeks etyki

REKLAMA

Szczecińscy urzędnicy zatrudnieni w tamtejszym magistracie opracowali dla siebie kodeks etyki zawodowej. Nieformalnie jego wytyczne obowiązują już od ubiegłego tygodnia.

Kodeks zawiera zasady i wartości etyczne wyznaczające standardy postępowania pracowników szczecińskiego urzędu miasta. Ma sprzyjać "budowaniu efektywnej, uczciwej i przyjaznej administracji samorządowej" oraz "kształtować właściwe relacje pracowników ze społecznością lokalną".

Przyjęto w nim, że urzędnicy powinni w pracy kierować się siedmioma zasadami: praworządnością, rzetelnością, bezstronnością, profesjonalizmem, jawnością, neutralnością i odpowiedzialnością.

Urzędnik ma postępować tak, aby mieszkańcy Szczecina mieli zaufanie do pracowników swojego urzędu. "Urzędnik pamięta, że swoim postępowaniem daje świadectwo o Gminie Miasto Szczecin i jej organach oraz współtworzy wizerunek administracji samorządowej" - napisano w kodeksie.

Ponadto szczecińscy urzędnicy powinni wykonywać swoje obowiązki "mając zawsze na względzie interes publiczny". Nie wolno im kierować się emocjami, ani uprzedzeniami w kontaktach z petentami, muszą być też gotowi do "przyjęcia krytyki, uznania swoich błędów i do naprawienia ich konsekwencji".

Kodeks zaleca także, by "w przypadku konfliktu interesu w sprawach prywatnych i służbowych urzędnik wyłączył się z działań mogących wywołać podejrzenia o stronniczość lub interesowność". 

Urzędnik powinien też być - jeśli to konieczne - w stałym kontakcie z petentami i odpowiadać na korespondencję. Powinien być zawsze życzliwy i uprzejmy oraz godnie reprezentować swoje miejsce pracy i miasto - takie są zasady zapisane w kodeksie.

"W formie zarządzenia prezydenta miasta kodeks zostanie wprowadzony w życie przypuszczalnie na najbliższej sesji rady miejskiej" - poinformował Szymon Świtała z biura prasowego urzędu miasta. Kodeks zamieszczono na stronach internetowych urzędu. 

Świtała podkreślił, że była to "inicjatywa oddolna" urzędników. Dodał, że projekt kodeksu został przesłany wszystkim pracownikom. "Kodeks był przez dwa tygodnie "w obiegu" i pracownicy mogli wtedy wnosić do niego swoje uwagi" - wyjaśnił.

REKLAMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA