REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

KGHM wyda 50 mln zł na wypłatę dodatków

REKLAMA

Zarząd KGHM Polska Miedź SA podjął we wtorek decyzję o wypłaceniu górnikom dodatkowych pieniędzy za pracę w niedzielę i święta, za które pracownicy nie otrzymali przysługujących im dni wolnych. Koncern wyda na to około 50 mln zł - poinformował prezes koncernu Marek Szczerbiak.
 "W najbliższym czasie, ale nie później niż do 10 lipca, wypłaty zaległych pieniędzy za pracę w latach 2004 i 2005 zostaną przelane na konta poszczególnych pracowników" - powiedział Szczerbiak. "To kwota w przybliżeniu 50 mln zł. Dotyczy to tylko górników" - dodał prezes.

Z tego tytułu spółka wcześniej utworzyła odpowiednią rezerwę. "Satysfakcjonuje nas rozwiązanie tego problemu" - powiedział Leszek Hajdacki ze Związku Zawodowego Pracowników Przemysłu Miedziowego. Przypomniał, że to jego związek reprezentował górnika, który jako pierwszy wkroczył na drogę sądową, domagając się od KGHM wypłaty zaległych zobowiązań.

Pierwszego czerwca tego roku Sąd Rejonowy w Lubinie orzekł, że Zakłady Górnicze Rudna, należące do KGHM Polska Miedź SA, mają zapłacić górnikowi za pracę w 46 dni wolnych i świątecznych w 2004 roku, za które górnik nie otrzymał należnych dni wolnych. Był to pierwszy wyrok w tego typu sprawie.

"Okazało się, że droga szukania rozwiązań prawnych w sądzie jest jak najbardziej drogą właściwą" - stwierdził Hajdacki.

Według niego sprawa dotyczy 10 tys. pracowników koncernu, a poszczególni górnicy otrzymają od kilkudziesięciu złotych do kilku tysięcy złotych.

"Wszystko zależy od tego, ile niedziel i świąt przepracował każdy z nich w oddziałach Polskiej Miedzi" - powiedział Hajdacki.

ZZPPM w lutym tego roku zwrócił się do KGHM o wypłacenie pracownikom należnych pieniędzy za niewykorzystane przez nich dni wolne, które przysługiwały im za pracę w niedziele i święta. Z podobnymi żądaniami występowała także "Solidarność".

KGHM podnosił wówczas, że nie ma jednoznacznych rozstrzygnięć, jak powinni być wynagradzani pracownicy za nadgodziny, i że spółka ma rozbieżne wykładnie ekspertów dotyczące tych kwestii.

Rzecznik spółki Dariusz Wyborski twierdził wtedy, że najbardziej miarodajnym rozstrzygnięciem byłby wyrok sądu.

Zarząd KGHM zapowiadał również, że w wypadku uprawomocnienia się wyroku sądowego spółka uzna roszczenia innych pracowników znajdujących się w analogicznej sytuacji.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

Jak zbudować dobre „candidate experience”

Czym jest candidate experience? Na co wpływa? Jak zmierzyć candidate experience i jak zbudować dobre?

31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

REKLAMA

Twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych dostaną tantiemy za udostępnianie ich dzieł w Internecie. Czy coś się zmieni dla osób korzystających z internetu?

Rada Ministrów 14 maja 2024 r. przyjęła projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na mocy tych przepisów twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów muzycznych (i słowno-muzycznych) będą mieli prawo do tantiem z tytułu eksploatacji ich dzieł w internecie.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

REKLAMA