REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

TVP negocjuje z nadawcami kablowymi i satelitarnymi

REKLAMA

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji na wczorajszym posiedzeniu postanowiła, że jeszcze w tej chwili nie wystąpi ze skargą do prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w związku z domaganiem się przez telewizję publiczną opłat za retransmisję swoich programów od operatorów telewizji satelitarnej i kablowej. Trwają bowiem negocjacje między publiczną telewizją a nadawcami kablowymi i satelitarnymi w tej sprawie.
W ostatnich dniach pojawiły się informacje o tym, że Telewizja Polska domaga się opłat za retransmisję swoich programów od operatorów kablowych i satelitarnych W związku z tym Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przypomniała, że art. 43 ustawy o radiofonii i telewizji definiuje obowiązek wprowadzania do sieci kablowych programów publicznej radiofonii i telewizji, którymi są Program1, Program2, TV Polonia oraz programy regionalne (TVP3).

Oznacza to, że nadawcy kablowi nie mają w praktyce wyboru, czy nadawać programy TVP, ponieważ przepis ten oznacza faktycznie przymus kontraktowania. To z kolei może rodzić wątpliwość, czy żądanie opłat przez TVP nie jest praktyką naruszającą konkurencję.

Formułując tego typu oferty, Telewizja Polska powinna pamiętać, że programy TVP są finansowane w znacznej mierze z abonamentu – podkreśla KRRiT. Kwestia reemisji programów TVP przez platformy satelitarne nie jest szczegółowo uregulowana w ustawie o radiofonii i telewizji. Daje ona operatorom platform satelitarnych prawo wyboru, czy chcą umieścić programy TVP w swojej ofercie.

Natomiast sama TVP ma prawo decydowania, komu udostępnić program do reemisji. Przy proponowaniu opłat za reemisję programów TVP poprzez platformy satelitarne nie bez znaczenia jest uwzględnienie kwestii pokrycia ponoszonych przez TVP kosztów zakupu praw autorskich i pokrewnych do audycji telewizyjnych.

Istotne jest również, iż programy TVP są w części finansowane z abonamentu, a sama Telewizja Polska, z uwagi na misję publiczną, jest związana nakazem zapewnienia powszechnego dostępu programu – konkluduje KRRiT.

Ponoszenie omawianych opłat przez operatorów telewizji satelitarnej i kablowej spowodowałoby z pewnością podniesienie opłat za ich usługi. Spowodowałoby to ten skutek, że abonenci tych telewizji zapłaciliby za oglądanie TVP dwa razy – raz w ramach abonamentu RTV, a drugi – w ramach abonamentu dla operatora satelitarnego i kablowego.

Sprawa opłat za dostarczanie programów telewizji publicznych jest różnie uregulowana w krajach europejskich – są kraje, w których nadawca publiczny płaci za dystrybucję swojego sygnału, są również państwa, w których operator płaci za posiadanie w swojej ofercie programów nadawców publicznych.

Z ustawy o radiofonii i telewizji
Art. 43. 1. Operator sieci kablowej wprowadza programy do sieci kablowej w następującej kolejności:
1) ogólnokrajowe programy radiofonii i telewizji publicznej;
2) regionalne programy radiofonii i telewizji publicznej dostępne na danym obszarze;
2a) programy krajowych nadawców społecznych dostępne na danym obszarze;
3) programy innych nadawców krajowych dostępne na danym obszarze;
4) programy innych nadawców krajowych i nadawców zagranicznych.
2. Przewodniczący Krajowej Rady może, w uzasadnionych przypadkach, wydać decyzję zezwalającą na inną niż wymieniona w ust. 1 kolejność wprowadzania programów do sieci kablowej.

Aneta Mościcka


Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA