REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Już obowiązuje. Przeniesienie numeru telefonu do innego operatora

REKLAMA

Już obowiązuje - od 7 kwietnia -  nowy akt wykonawczy do prawa telekomunikacyjnego, określający m.in. warunki realizacji prawa abonentów do zachowania dotychczasowego numeru, mimo zmiany operatora.Trzeba jednak wiedzieć, że operatorzy komórkowi będą realizować takie „przenoszenie” numerów najwcześniej od 10 października br.
7 kwietnia br. weszło w życie rozporządzenie ministra infrastruktury z dnia 8 marca 2005 r. w sprawie warunków korzystania z uprawnień przez abonentów publicznej sieci telefonicznej (Dz.U. nr 46, poz. 438), które reguluje szczegółowe kwestie dotyczące korzystania przez abonentów z ich ustawowych uprawnień.

REKLAMA

Abonent może wystąpić z żądaniem zmiany przydzielonego numeru, jeśli korzystanie z niego jest uciążliwe. W złożonym wniosku należy wykazać, na czym polega taka uciążliwość – np. numer jest podobny do numeru jakiejś instytucji, dlatego abonent odbiera wiele omyłkowych połączeń. Taki wniosek powinien zostać rozpatrzony w ciągu 21 dni.

REKLAMA

Abonent sieci stacjonarnej, który ma podpisaną umowę z operatorem o znaczącej pozycji rynkowej (np. TP S.A.), musi mieć możliwość wyboru innego dostawcy usług poprzez numer dostępu (tzw. prefiks) lub preselekcję. Wybór operatora poprzez preselekcję polega na automatycznym kierowaniu połączeń przez sieć operatora alternatywnego. Przez prefiks i preselekcję mogą być realizowane połączenia krajowe (miejscowe, strefowe, międzystrefowe, połączenia z sieci stacjonarnej do komórkowej) i międzynarodowe.

REKLAMA

Nowe rozporządzenie określa również zasady przenoszenia numerów – osobno dla zmiany lokalizacji i zmiany operatora. Dotychczasowy numer można bowiem zachować nie tylko wówczas, gdy zmieniamy miejsce zamieszkania, ale także wówczas, gdy zmieniamy operatora. W przypadku zmiany miejsca zamieszkania, siedziby lub miejsca prowadzenia działalności, abonent sieci stacjonarnej może wystąpić do usługodawcy z wnioskiem o zachowanie przydzielonego mu numeru w nowej lokalizacji. Odmowa zachowania przydzielonego numeru może być wydana abonentowi jedynie z powodu braku możliwości technicznych, a także gdy nowa lokalizacja znajduje się w innej strefie numeracyjnej bądź poza siecią telekomunikacyjną operatora. Z takich samych przyczyn odmowa może nastąpić w przypadku chęci zachowania dotychczasowego numeru przy zmianie operatora.

Przypomnijmy, że uchwalone 16 lipca 2004 r. prawo telekomunikacyjne (Dz.U. nr 171, poz. 1800) wprowadziło możliwość przenoszenia numerów telefonów nie tylko w ramach sieci stacjonarnej, ale również komórkowej (i takich przypadków dotyczy również rozporządzenie). Prezes URTiP odroczył jednak operatorom komórkowym wdrożenie tego obowiązku do 10 października 2005 r.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

Jak zbudować dobre „candidate experience”

Czym jest candidate experience? Na co wpływa? Jak zmierzyć candidate experience i jak zbudować dobre?

31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

REKLAMA

Twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych dostaną tantiemy za udostępnianie ich dzieł w Internecie. Czy coś się zmieni dla osób korzystających z internetu?

Rada Ministrów 14 maja 2024 r. przyjęła projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na mocy tych przepisów twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów muzycznych (i słowno-muzycznych) będą mieli prawo do tantiem z tytułu eksploatacji ich dzieł w internecie.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

REKLAMA