REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Już obowiązuje. Przeniesienie numeru telefonu do innego operatora

REKLAMA

Już obowiązuje - od 7 kwietnia -  nowy akt wykonawczy do prawa telekomunikacyjnego, określający m.in. warunki realizacji prawa abonentów do zachowania dotychczasowego numeru, mimo zmiany operatora.Trzeba jednak wiedzieć, że operatorzy komórkowi będą realizować takie „przenoszenie” numerów najwcześniej od 10 października br.
7 kwietnia br. weszło w życie rozporządzenie ministra infrastruktury z dnia 8 marca 2005 r. w sprawie warunków korzystania z uprawnień przez abonentów publicznej sieci telefonicznej (Dz.U. nr 46, poz. 438), które reguluje szczegółowe kwestie dotyczące korzystania przez abonentów z ich ustawowych uprawnień.

REKLAMA

Abonent może wystąpić z żądaniem zmiany przydzielonego numeru, jeśli korzystanie z niego jest uciążliwe. W złożonym wniosku należy wykazać, na czym polega taka uciążliwość – np. numer jest podobny do numeru jakiejś instytucji, dlatego abonent odbiera wiele omyłkowych połączeń. Taki wniosek powinien zostać rozpatrzony w ciągu 21 dni.

REKLAMA

Abonent sieci stacjonarnej, który ma podpisaną umowę z operatorem o znaczącej pozycji rynkowej (np. TP S.A.), musi mieć możliwość wyboru innego dostawcy usług poprzez numer dostępu (tzw. prefiks) lub preselekcję. Wybór operatora poprzez preselekcję polega na automatycznym kierowaniu połączeń przez sieć operatora alternatywnego. Przez prefiks i preselekcję mogą być realizowane połączenia krajowe (miejscowe, strefowe, międzystrefowe, połączenia z sieci stacjonarnej do komórkowej) i międzynarodowe.

REKLAMA

Nowe rozporządzenie określa również zasady przenoszenia numerów – osobno dla zmiany lokalizacji i zmiany operatora. Dotychczasowy numer można bowiem zachować nie tylko wówczas, gdy zmieniamy miejsce zamieszkania, ale także wówczas, gdy zmieniamy operatora. W przypadku zmiany miejsca zamieszkania, siedziby lub miejsca prowadzenia działalności, abonent sieci stacjonarnej może wystąpić do usługodawcy z wnioskiem o zachowanie przydzielonego mu numeru w nowej lokalizacji. Odmowa zachowania przydzielonego numeru może być wydana abonentowi jedynie z powodu braku możliwości technicznych, a także gdy nowa lokalizacja znajduje się w innej strefie numeracyjnej bądź poza siecią telekomunikacyjną operatora. Z takich samych przyczyn odmowa może nastąpić w przypadku chęci zachowania dotychczasowego numeru przy zmianie operatora.

Przypomnijmy, że uchwalone 16 lipca 2004 r. prawo telekomunikacyjne (Dz.U. nr 171, poz. 1800) wprowadziło możliwość przenoszenia numerów telefonów nie tylko w ramach sieci stacjonarnej, ale również komórkowej (i takich przypadków dotyczy również rozporządzenie). Prezes URTiP odroczył jednak operatorom komórkowym wdrożenie tego obowiązku do 10 października 2005 r.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA