REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Już obowiązuje. Przeniesienie numeru telefonu do innego operatora

REKLAMA

Już obowiązuje - od 7 kwietnia -  nowy akt wykonawczy do prawa telekomunikacyjnego, określający m.in. warunki realizacji prawa abonentów do zachowania dotychczasowego numeru, mimo zmiany operatora.Trzeba jednak wiedzieć, że operatorzy komórkowi będą realizować takie „przenoszenie” numerów najwcześniej od 10 października br.
7 kwietnia br. weszło w życie rozporządzenie ministra infrastruktury z dnia 8 marca 2005 r. w sprawie warunków korzystania z uprawnień przez abonentów publicznej sieci telefonicznej (Dz.U. nr 46, poz. 438), które reguluje szczegółowe kwestie dotyczące korzystania przez abonentów z ich ustawowych uprawnień.

REKLAMA

Abonent może wystąpić z żądaniem zmiany przydzielonego numeru, jeśli korzystanie z niego jest uciążliwe. W złożonym wniosku należy wykazać, na czym polega taka uciążliwość – np. numer jest podobny do numeru jakiejś instytucji, dlatego abonent odbiera wiele omyłkowych połączeń. Taki wniosek powinien zostać rozpatrzony w ciągu 21 dni.

REKLAMA

Abonent sieci stacjonarnej, który ma podpisaną umowę z operatorem o znaczącej pozycji rynkowej (np. TP S.A.), musi mieć możliwość wyboru innego dostawcy usług poprzez numer dostępu (tzw. prefiks) lub preselekcję. Wybór operatora poprzez preselekcję polega na automatycznym kierowaniu połączeń przez sieć operatora alternatywnego. Przez prefiks i preselekcję mogą być realizowane połączenia krajowe (miejscowe, strefowe, międzystrefowe, połączenia z sieci stacjonarnej do komórkowej) i międzynarodowe.

REKLAMA

Nowe rozporządzenie określa również zasady przenoszenia numerów – osobno dla zmiany lokalizacji i zmiany operatora. Dotychczasowy numer można bowiem zachować nie tylko wówczas, gdy zmieniamy miejsce zamieszkania, ale także wówczas, gdy zmieniamy operatora. W przypadku zmiany miejsca zamieszkania, siedziby lub miejsca prowadzenia działalności, abonent sieci stacjonarnej może wystąpić do usługodawcy z wnioskiem o zachowanie przydzielonego mu numeru w nowej lokalizacji. Odmowa zachowania przydzielonego numeru może być wydana abonentowi jedynie z powodu braku możliwości technicznych, a także gdy nowa lokalizacja znajduje się w innej strefie numeracyjnej bądź poza siecią telekomunikacyjną operatora. Z takich samych przyczyn odmowa może nastąpić w przypadku chęci zachowania dotychczasowego numeru przy zmianie operatora.

Przypomnijmy, że uchwalone 16 lipca 2004 r. prawo telekomunikacyjne (Dz.U. nr 171, poz. 1800) wprowadziło możliwość przenoszenia numerów telefonów nie tylko w ramach sieci stacjonarnej, ale również komórkowej (i takich przypadków dotyczy również rozporządzenie). Prezes URTiP odroczył jednak operatorom komórkowym wdrożenie tego obowiązku do 10 października 2005 r.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Szef OPZZ: dodatkowe niedziele handlowe w grudniu zaskoczeniem dla pracowników

    Wprowadzenie dodatkowych niedziel handlowych jest zaskoczeniem dla pracowników, którzy niemal w ostatniej chwili dowiadują się, że muszą stawić się do pracy 10 i 17 grudnia - powiedział PAP przewodniczący Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych Piotr Ostrowski.

    Nawet 130 - z tylu różnych aplikacji SaaS korzystały firmy w 2022 r.

    Rosnący poziom cyfryzacji i powszechny model pracy rozproszonej niesie duże wyzwania związane z ochroną danych poufnych i wrażliwych. W 2022 r. firmy korzystały przeciętnie nawet ze 130 różnych aplikacji SaaS. Jak zapewnić ochronę danych poufnych w tak rozbudowanym środowisku?

    Jak karty podarunkowe mogą uchronić przed poświątecznym spadkiem sprzedaży

    Karta podarunkowa jako narzędzie generowania przychodów? Jak najbardziej. Specjaliści od marketingu nie mają wątpliwości, że nowoczesne technologie wykorzystywane w kartach mogą być kluczem do zwiększania lojalności klientów i zapewniania stałego źródła dochodów. 

    Zaskakujący rok na giełdzie. Czego spodziewać się na ostatniej prostej 2023 r.?

    To był zaskakujący rok dla rynków, wyjątkowo pomyślny. Zwłaszcza biorąc pod uwagę widmo recesji, które groziło nam jeszcze na jego początku. Czy ostatnie tygodnie roku znów są obiecujące dla giełdy?

    REKLAMA

    Branża gastronomiczna chętnie korzysta z nowych technologii. Kody QR zamiast tradycyjnego menu będą już standardem?

    Nowe technologie napędzają branżę gastronomiczną. Usprawniają pracę, zmniejszają marnowanie produktów, ułatwiają kontakt z klientem. Rozwój będzie postępował i digitalizacja to jeden z najważniejszych kierunków w rozwoju tego biznesu.

    Firmy nie są zainteresowane ulgą B+R? A może nie wiedzą, że mogą skorzystać

    Ulga B+R. Dane dotyczące wybranych ulg z rozliczenia PIT za 2022 rok są zaskakujące. W porównaniu z rokiem wcześniejszym, skorzystano z ponad 36% mniej odliczeń zmniejszających podstawę opodatkowania z tytułu kosztów uzyskania przychodów, poniesionych na działalność badawczo-rozwojową. Jak komentują to eksperci?

    Wzrost płacy minimalnej: pracodawcy będą ciąć koszty a pracownicy stracą zapał do pracy?

    Wzrost płacy minimalnej w 2024 r. będzie wyzwaniem dla przedsiębiorców. Niektórzy eksperci prognozują, że paradoksalnie może wpłynąć negatywnie na nastroje pracowników i spowodować kolejne podwyżki. 

    Akcje, obligacje, giełda, rynek kapitałowy – komentarz rynkowy - listopad 2023 r. Jak rynek zareagował na wynik wyborów?

    W listopadowym komentarzu rynkowym eksperciVIG/C-QUADRAT TFI sprawdzają jak zachowują się obligacje korporacyjne oraz skarbowe w aktualnym otoczeniu makroekonomicznym; zastanawiają się, czy rynki akcji mogą kontynuować wzrosty z początku listopada. A także analizują jak wynik wyborów przełożył się na krajowy rynek akcji. 

    REKLAMA

    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    Gazetki promocyjne, kupony, spersonalizowane listy - Polacy wciąż lubią tę formę promocji

    Polacy potrafią szukać promocji i świadomie robić zakupy. Informacji szukamy w internecie, ale równie chętnie sięgamy po tradycyjne gazetki i listy z ofertami. 

    REKLAMA