REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmy chętniej ubezpieczają eksport

REKLAMA

W ubiegłym roku polskie firmy ubezpieczyły przed ryzykiem i ewentualnymi szkodami eksport o wartości 2,55 mld USD. Było to o 50 proc. więcej niż w roku poprzednim - poinformowała Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE).
Ubezpieczenia obejmują stosunkowo niewielką część polskiego eksportu. W ubiegłym roku nasze firmy sprzedały za granicą towary warte 73,8 mld USD – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego.

W tym czasie łączna wartość ubezpieczonego przez KUKE obrotu eksportowego wyniosła 2,55 mld USD i była o 50 proc. większa niż w 2003 r.
W 2004 r., podobnie jak w latach poprzednich, najwięcej ubezpieczanych przez KUKE transakcji krótkoterminowych dotyczyło rynku niemieckiego (246 mln USD, czyli o 14 proc. więcej niż w 2003 r.) i rosyjskiego (157,5 mln USD – wzrost o 35 proc.). Wyraźnie zwiększyło się też zainteresowanie polskich eksporterów rynkami litewskim, ukraińskim i białoruskim. Wartość ubezpieczanych przez korporację transakcji na Litwę wzrosła o 16 proc. w porównaniu z 2003 rokiem (wyniosła ponad 97,8 mln USD), na Ukrainę – o 33 proc. (ponad 95 mln USD), na Białoruś – o 94 proc. (ponad 48,6 mln USD).

KUKE corocznie otrzymuje od Skarbu Państwa limit, w ramach którego ubezpiecza eksport od, między innymi, ryzyka związanego z ewentualną niekorzystną polityką określonego kraju. W 2004 roku z 9,5 mld zł przyznanej górnej granicy odpowiedzialności objętej limitem budżetu państwa wykorzystano 7,8 mld zł. W 2003 r. z 6,5 mld zł wykorzystano 4,2 mld zł, a w 2002 – z 6,5 mld zł – ponad 2,1 mld zł. Jarosław Biernacki, prezes KUKE, poinformował podczas spotkania z dziennikarzami, że limit na 2005 rok wynosi 10,5 mld zł, a jego wykorzystanie prawdopodobnie będzie bliskie tej kwoty.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Walka o przetrwanie. W ciągu dekady zniknie większość sklepów internetowych

Na rynku e-commerce, który jest niezwykle konkurencyjny, już w pierwszym roku działalności zanika 5% firm. Po upływie dziesięciu lat nadal funkcjonuje jedynie 37% z nich - informuje wtorkowe wydanie "Rzeczpospolitej".

Handel w dwie niedziele w każdym miesiącu - jest wniosek o odrzucenia projektu nowelizacji

Polska Izba Handlu wnioskuje o odrzucenie w całości poselskiego projektu przywracającego handel w 2 niedziele w miesiącu - wynika z opinii PIH złożonego w trakcie procesu legislacyjnego.

Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

REKLAMA

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

REKLAMA

Jak zbudować dobre „candidate experience”

Czym jest candidate experience? Na co wpływa? Jak zmierzyć candidate experience i jak zbudować dobre?

31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

REKLAMA