REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Komisja Europejska: konsultacje na temat zmiany przepisów VAT

REKLAMA

Komisja Europejska zainicjowała konsultacje mające na celu zebranie opinii na temat ewentualnych zmian przepisów VAT obowiązujących w Unii, a stosowanych, w sytuacji gdy usługi są świadczone dla prywatnych konsumentów.
Na podstawie tych opinii komisja zadecyduje, czy zaproponować modyfikację obowiązujących regulacji. Według obecnej – generalnej – zasady, w przypadku usług świadczonych dla prywatnych konsumentów, stosowana jest stawka VAT obowiązująca w kraju, w którym znajduje się siedziba usługodawcy.

Rozliczenia te jednak komplikują się w miarę, jak przybiera na sile zjawisko świadczenia takich usług. Obowiązujące regulacje mogą ponadto wypaczać konkurencję, jeżeli chodzi o świadczenie tego rodzaju usługi wśród firm unijnych, jak też spoza UE. Świadczący tego rodzaju usługi mogą np. wybierać na miejsce swojej siedziby państwa członkowskie z niską stawką VAT albo działać spoza UE, żeby zminimalizować lub uniknąć VAT.
W wydanym w związku z tym dokumencie władz unijnych proponuje się utrzymanie obecnych podstawowych zasad opodatkowania w przypadku świadczenia usług o bardziej lokalnym charakterze. Rozważane są natomiast zmiany dotyczące miejsca opodatkowania usług związanych m.in. z transportem pasażerskim, gastronomią, krótkookresowym wynajmowaniem środków transportu, wydarzeniami kulturalnymi oraz innymi, które mogą być świadczone na odległość.
– Chcemy usłyszeć zdanie opinii publicznej na temat tego, jak zapewnić właściwe stosowanie regulacji VAT w międzynarodowym środowisku – powiedział Laszlo Kovacs, komisarz odpowiedzialny za sprawy dotyczące podatków i ceł w UE. Podkreślił, że globalizacja i zmiany w technologii w coraz większym stopniu ułatwiają świadczenie usług dla prywatnych konsumentów w UE na odległość, w tym spoza Unii. Powstają jednocześnie w związku z tym określone problemy podatkowe.

Obszerne informacje na temat konsultacji mających na celu zebranie opinii na temat ewentualnych zmian przepisów VAT w sytuacji, gdy usługi są świadczone dla prywatnych konsumentów, zamieszczono na unijnej stronie internetowej http://europa.eu.int/comm/taxation_customs.


Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA