Kategorie

Testy samochodowe, Samochody używane

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zafira A i B przypominają ojca i syna. Swoje odpracowali, następców się dorobili, więc czas posiedzieć i pogadać. Jak ojcu i synowi na emeryturze?
Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?
Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.
Stereotypowy emeryt wybiera Mercedesa. Właśnie. Stereotypowy. Starsi ludzie wbrew stereotypom równie chętnie sięgają po Toyotę.
Renault Megane I generacji to samochód bez wątpienia udany, ale borykający się z kilkoma problemami. Starość tego samochodu bywa bardzo różna.
Już w czwartek 7 lutego 2013 roku o godzinie 22 na kanale BBC Knowledge wystartuje 19 seria najpopularniejszego programu motoryzacyjno-rozrywkowego na świecie. Co zobaczymy w najbliższym odcinku Top Gear?
Jeśli poszukujesz taniego i w miarę bezawaryjnego samochodu, może warto skusić się na Forda Escorta? Pojawił się w 1967r. i był produkowany aż do 2000r, a przy tym był najlepiej sprzedającym się modelem Forda. Czy obecnie warto kupować leciwe już modele Forda Escorta?
Podstawowe zalety Dacii Duster to napęd na cztery koła oraz niska cena. Czy to wystarczy żeby zdecydować się na zakup takiego samochodu?
Meriva A zadebiutowała w 2002 roku od razu zyskując wielu klientów. Auto zostało zbudowane na bazie Opla Corsy, jednak jako minivan, Meriva oferuje więcej przestrzeni dla pasażerów. Podpowiadamy jakiej Merivy szukać i na co zwrócić uwagę przed zakupem.
Kia Sorento to reprezentant marki w segmencie dużych SUVów. Czy przestronne wnętrze i niezłe właściwości terenowe czynią z Kii Sorento atrakcyjną ofertę na rynku pojazdów używanych?
Volkswagen Golf IV generacji pojawił się na rynku w 1997 roku. Na tle konkurencji wyróżniał się jakością wykonania i komfortem podróżowania. Obecnie jest jednym z najczęściej poszukiwanych przez klientów używanym autem na polskim rynku.
Piękno, które do dziś potrafi zachwycić. Cudowne detale, świetne silniki. A co z legendarną awaryjnością?
Subaru Legacy na pojawiło się w 1989 roku, rok później ruszyła sprzedaż. Jest następcą Subaru Leone. W Australii występuje pod nazwą Subaru Liberty.

Subaru Justy

Subaru Justy to auto subkompaktowe produkowane od 1984 roku, występuje też, w niektórych krajach, pod nazwą Subaru Trendy (a w Tajwanie sprzedawane jest pod nazwą Tutto).
Lancia Ypsilon produkowana jest od 1985 roku, jako trzydrzwiowy hatchback, jest następcą Autobianchi Y10, sprzedawanego poza Włochami jako Lancia Y10.
Przestronny? Mało powiedziane! Wygodny? Tak, wręcz komfortowy. Niedopracowany i awaryjny? Być może – sprawdźmy to.
Co wybrać? Szwedzkie, w domyśle niezawodne, auto klasy średniej, czy samochód japoński, a więc równie bezawaryjny? W przypadku Volvo S40/V40 i Mitsubishi Carisma dostaniemy prawie to samo, na dodatek wyprodukowane w Holandii. Często z francuskim silnikiem.

Toyota RAV4

RAV4 pierwszej generacji była autem przełomowym – pierwszym lekkim SUV-em. Czy druga jest godną następczynią?
Dwa klasyki, które leżą w zasięgu możliwości finansowych każdego kierowcy. Czy pierwsza przygoda ze starymi autami musi oznaczać niewygodę i wyrzeczenia?
Bazując na podzespołach Astry II, Opel zbudował auto do konkurowania z przebojowym Renault Scenic. Udało się?
Niemieckie auta klasy średniej – dopracowane, niemal perfekcyjne. O tym, które z nich zwycięży zdecydują detale. Wybrać BMW serii 3, czy Audi A4?
Bezpośrednie starcie konkurentów wagi ciężkiej – BMW E39 staje naprzeciwko Mercedesa E-klasse.
W wadze ciężkiej walczyły ze sobą Opel Calibra i Ford Probe. W wadze lekkiej pojedynek stoczą Ford Puma i Opel Tigra. Gong, zapraszamy na walkę!

Peugeot 206

Peugeot 206 to ładne i zgrabne francuskie autko, które z jednej strony do dziś zasila szeregi miejskich samochodzików, z drugiej zaś - stało się dawcą karoserii do jednego z najlepszych aut WRC.
Całkiem zwykłe, niepozorne auto, nie rzuca się w oczy. Szkoda, bo to na nim pewien Francuz trzykrotnie zdobył tytuł rajdowego Mistrza Świata.

Honda Civic

Honda Civic pojawiła się na świecie w roku 1972. Doczekała się aż ośmiu pokoleń potomków, z których jedno wygląda, jakby pochodziło z nieprawego łoża...
W połowie lat 90. ubiegłego wieku Opel i Ford wypuściły na rynek bardzo podobne w stylu auta. Które wygra pojedynek po latach?
Dobre, do bólu dobre. Bezawaryjne i legendarnie solidne. Nudne jak flaki z olejem. Takie jest flagowe auto Toyoty.
Design Megane II uznano za kontrowersyjny, acz szybko okazało się, że dzięki swojemu wyglądowi doskonale wyróżnia się z tłumu. A dziwne linie absolutnie nie przeszkadzają w jeździe.

Saab 9-3

Saaba nie kupuje się przypadkiem, szukając auta w dobrym stanie w konkretnym przedziale cenowym. By go zdobyć, trzeba się w nim zakochać.
Nubira to po koreańsku „możliwość pójścia wszędzie”. Fakt, nie jest to najgorsze auto, ale do ideału sporo mu brakuje.

Audi 80 B4

W 1991 roku na niemieckim autosalonie zaprezentowano odświeżony model Audi B4. Była to kontynuacja linii Audi 80, które produkowano od 1972 roku.
Subaru nigdy nie grzeszyło urodą. Wielbiciele tej marki kierują się innymi względami. Wszystkie modele przyciągają wzrok i urzekają zarówno kierowców, jak i przechodniów.
Druga generacja Seata Toledo była najładniejszą i najbardziej udaną wersją tego auta. Pierwsza dość się już zestarzała, trzecia – której linie rysował Walter da Silva – słabo się sprzedawała.
Duże i wygodne francuskie auto. Jedni je chwalą, inni unikają jak ognia. Co czeka na nabywców flagowej limuzyny Renault – miłość, czy nienawiść?
Auta na F, a w tym pojęciu mieszczą się również „francuskie” nie mają w Polsce najlepszej opinii, szczególnie psują ją różne ludowe podania. A szkoda…
Dwa niemieckie auta, duże, przestronne, wygodne. Często wykorzystywane jako służbowe, rodzinne, limuzyny i woły robocze. Który jest bardziej wszechstronny, bardziej niezawodny, po prostu lepszy?
Oba auta pretendują do miana "króla kompaktów". Golf to flagowy model Volkswagena, w Polsce jest to już prawie ikona motoryzacji. Focus jednak depcze mu po piętach. Kto wygra?
Dwa małe, europejskie, oszczędne, całkiem zgrabne autka, bardzo często wybierane przez duże firmy jako transport dla pracowników. Które warto kupić?
Ford Mondeo trzeciej generacji (2000-2007), czy Honda Accord z lat 2002-2008? Przed tym wyborem staje wielu nabywców. Kto wygra - Europa, czy Japonia?
W210 to Mercedes prawie ekstrawagancki. Kształt przednich świateł spowodował, że od razu nazwano go okularnikiem. Reszta już nie zaskakuje. A o jego trwałości świadczą kolejne pokolenia wybierających go taksówkarzy.
Liczba wersji silnikowych BMW E36 może jednak przyprawić o ból głowy. Podobnie jak próba znalezienia egzemplarza w dobrym stanie.
Fiat Seicento zastąpił model Cinquecento. Niewiele się od niego różni. Aż szkoda, że Włosi nie wykorzystali okazji, by poprawić niektóre elementy.
Samochody osobowo-dostawcze to europejska odmiana, amerykańskiej koncepcji pick-up. Auta tej klasy nie mają być piękne, ale praktyczne. Jak w tej roli spełniają się Fiat Doblo i Renault Kangoo?
Kabriolety i roadstery to drogowe zabawki, które mają dostarczyć pozytywnych emocji w czasie jazdy. BMW Z3 i Mercedes SLK świetnie wywiązują się z tego zadania.
Liceum to specyficzny okres w życiu młodych ludzi. Poza nauką, jest to również czas na nieskrępowaną zabawę, pierwszą miłości i pierwszy samochód. Oto kandydaci: Peugeot 206 RC i Punto HGT.
Samochody z Japonii zwykle nie są porywające stylizacyjnie, jednak oferują nowoczesną technologię, niezawodność i komfort. Toyota Avensis i Mazda 626 stanowią tego doskonały przykład.
W obrębie tej samej definicji limuzyny różne firmy wypracowały swoje własne sposoby na zdobycie klientów. Lancia Thesis to indywidualista dla romantyków, Mercedes E (W210) to klasyka gatunku.
Do momentu, gdy na przełomie wieków pojawiła się Skoda Fabia, drugie po Octavii czeskie auto oparte w całości o technologię Volkswagena wśród aut miejskich królował Fiat. Ten niepozorny mikrus jest obecnie jednym z najchętniej kupowanych samochodów.

Koń roboczy

Passat wygląda przeciętnie, ale jeździ bardzo dobrze. Jego największym atutem jest jednak niezawodność. To dzięki niej właściciele tych aut zapominają, co to problemy z samochodem.