Kategorie

Testy samochodowe, Golf

Nowy Golf stanowi zestawienie sprzeczności. Choć to rodzinny kompakt, ma limonkowy, krzykliwy lakier, choć funkcjonuje w segmencie C, technologicznie oferuje wynalazki znane z limuzyn. Jaki zatem jest nowy Golf? Sprawdziliśmy to.
Ktokolwiek wpadł na pomysł, żeby ta odmiana Golfa miała w nazwie “sport” zasługuje na specjalną nagrodę w kategorii twórczego marketingu. Za to bez dwóch zdań jest wygodnym mini “mini” Vanem - co jednak stawia pod znakiem zapytania jego praktyczność jako taką. Oto test Volkswagena Golfa Sportsvan w wersji Comfortline.
Volkswagen Golf w "cywilnej" wersji w żadnej mierze nie jest kojarzony ze sportowymi doznaniami i frajdą za kierownicą. To wóz, który po prostu ma być uniwersalnym pojazdem w codziennej eksploatacji, mającym nas przewieźć z punktu A do B. Na szczęście Golf w wydaniu R jest w stanie przyspieszyć tętno krwi u kierowcy.
Volkswagen Golf przez wielu uznawany jest za króla segmentu samochodów kompaktowych. Sprawdziliśmy, jak jeżdżą poliftingowe odmiany modelu w wersjach Variant i hatchback. Obie napędzane przez tę samą jednostkę napędową 1.4 TSI/150 KM ale jeden egzemplarz wyposażony w skrzynię manualną, a drugi w DSG. Którym jeździło się lepiej?
Kompaktowy model Volkswagena – Golf, w najmocniejszej wersji R, osiąga moc maksymalną 310 KM i według zapewnień producenta przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 s. Czy w wersji Variant, czyli kombi, może pełnić rolę uniwersalnego auta dla rodziny?
Producent z Wolfsburga przygotował coś specjalnego dla miłośników legendarnego Volkswagena Golfa GTI. Wersja Performance, dysponuje mocą maksymalną zwiększoną do 230 KM. Sprawdzamy ją w naszym teście.
Najnowsza generacja Golfa Variant jest nie tylko najładniejszą wersją Golfa kombi. De facto, to najlepsze wcielenie Golfa kombi, jakie zostało wyprodukowane przez koncern z Wolfsburga.
Wprowadzając na rynek VII generację Golfa, Volkswagen sprowadził na ziemię wszelkich śmiałków, którzy podkopywali tę żywą legendę klasy kompaktowej. W teście – Volkswagen Golf VII.
Volkswagen Golf VI jest dostępny w trzech wersjach nadwoziowych (3d i 5d hatchback oraz variant). Do wybory mamy też pięć silników, cztery skrzynie biegów, trzy poziomy wyposażenia, a także listę opcji zawierającą korzystne pakiety. Podpowiadamy jakiego Golfa VI wybrać.
Najnowszy Volkswagen Golf z silnikiem TSI o mocy 160 KM jest nie tylko praktyczny, ale i dynamiczny. Auto sprawdzi się zarówno jako pojazd rodzinny, jak i środek transportu dla młodej osoby. W naszym teście Volkswagena Golfa 1,4 TSI sprawdzamy czy downsizing w wydaniu Volkswagena ma sens.
Volkswagen Golf IV generacji pojawił się na rynku w 1997 roku. Na tle konkurencji wyróżniał się jakością wykonania i komfortem podróżowania. Obecnie jest jednym z najczęściej poszukiwanych przez klientów używanym autem na polskim rynku.
Na napisanie tekstu o dowolnym Volkswagenie Golfie od 36 lat jest jeden sprawdzony sposób. Należy podać dane techniczne i zakończyć konkluzją, że to dobra inwestycja. I bardzo mnie korci, aby tak właśnie sprawę zostawić.
Oba auta pretendują do miana "króla kompaktów". Golf to flagowy model Volkswagena, w Polsce jest to już prawie ikona motoryzacji. Focus jednak depcze mu po piętach. Kto wygra?