Kategorie

Testy samochodowe, 4x4

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Amerykanie chyba nie mogli wymyślić już dłuższej nazwy dla tego modelu. Te 52 znaki oznaczają jednak ciekawego SUV-a do miasta, który nie tylko chce udawać terenówkę, ale też może terenówką naprawdę być!
Najnowsze dziecko ze stajni Land Rovera – Range Rover Velar robi piorunujące wrażenie. Na pozytywny odbiór wpływają nie tylko dobre proporcje nadwozia ale także szereg stylizacyjnych „smaczków”, jak choćby elektrycznie wysuwane klamki. Jednak, czy Velar nie jest jedynie mistrzem pierwszego wrażenia?
Ford Kuga przeszedł kurację odmładzającą. Czy to wystarczy, by wciąż przyciągać uwagę klientów kuszonych przez młodszą konkurencję? W teście Kuga napędzana przez dwulitrowy, wysokoprężny silnik o mocy 150 KM.
Nowy Suzuki SX4 S-Cross wygląda zdecydowanie lepiej niż poprzednik. Jednak najwięcej zmian w stosunku do starszego modelu zastosowano w konstrukcji pojazdu. W naszym teście wersja napędzana przez jednostkę 1.4 Boosterjet o mocy 140 KM z napędem na obie osie i manualną skrzynią biegów.
Nowe Audi Q5, model 2017 jest większe i lżejsze od poprzednika. Producent zastosował w nim najnowsze zdobycze technologii i nie poszedł na kompromis w kwestii jakości wykończenia. Niemal do perfekcji dopracował także układ jezdny. Czy to SUV idealny?
Najnowszy Volkswagen Tiguan to bez wątpienia jeden z najlepszych kompaktowych SUV-ów dostępnych na polskim rynku. Podczas projektowania najnowszej generacji Tiguana stylistom udało się stworzyć nadwozie nie krzykliwe, ale wyglądające nowocześnie.
Najnowszy gracz w lidze dużych SUV-ów – Ford Edge przyjechał na europejski rynek wprost zza oceanu. Przyciąga uwagę efektowną stylizacją, ale czy pod ładną karoserią kryje się konstrukcja warta zainteresowania? W teście egzemplarz napędzany przez 210 konny silnik wysokoprężny z napędem na obie osie.
W najnowszym teście Kii Sportage GT Line, sprawdzamy, jak radzi sobie z napędem ważącego ok. 1500 kg auta stosunkowo nowa, turbodoałowana jednostka benzynowa, rozwijająca moc maksymalną 177 KM.
Choć moda na SUVy trwa w najlepsze, Audi nie przestaje rozwijać alternatywnej linii modelowej – podwyższonych kombi. Dla wielu tego typu samochody są sensowniejsze niż wszelkiej maści SUVy i Crossovery. Niedawno rynkowy debiut zanotowało Audi A4 Allroad Quattro. Co ciekawe, opisywany egzemplarz został wyposażony w najnowszy typ napędu 4x4. W teście A4 Allroad z benzynowym silnikiem o mocy 252 KM.
Ford Ranger Wildtrak to jeden z najlepiej wyglądających pickupów dostępnych na polskim rynku. Czy w ślad za dobrym wyglądem podążają duże możliwości przewozowe? W naszym teście wersja napędzana przez wysokoprężny silnik o mocy 160 KM.
Najnowszy model Hyundaia – Tucson, zastępuje świetnie przyjętego przez rynek ix35. To nie łatwe zadanie ale koreański producent przyzwyczaił nas do tego, że zazwyczaj dobrze radzi sobie ze sprostaniem nawet największym wyzwaniom. W teście Hyundai Tucson 2.0 CRDi 185 KM 6AT.
Mercedes-Benz GLE zastąpił w ofercie producenta legendę segmentu luksusowych SUV-ów – model ML. W teście sprawdzamy, jak jeździ z sześciocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 258 KM.
Największy model Kii – Sorento przekonuje do siebie nie tylko przepastnym wnętrzem. To świetnie zaprojektowany siedmioosobowy SUV dostępny za rozsądnie skalkulowaną cenę.Największy model Kii – Sorento przekonuje do siebie nie tylko przepastnym wnętrzem. To świetnie zaprojektowany siedmioosobowy SUV dostępny za rozsądnie skalkulowaną cenę.
Gama modelowa Seata rozrasta się w imponującym tempie. Niedawno do hiszpańskiej rodziny dołączył nowy członek – uterenowiona wersja Leona – X-Perience.
Modele Volvo od wielu lat urzekają nieprzeciętnym stylem i wyrazistością formy. Nie inaczej jest w przypadku Volvo V40 Cross Country, chyba najładniejszego kompaktowego crossovera na rynku. W teście V40 Cross Country z najmocniejszym silnikiem o mocy 245 KM.
Wielu malkontentów wyszydza wysoką cenę, za którą jest dostępny największy SUV Hyundaia. Prawda jest taka, że jest to jeden z największych i najlepszych siedmioosobowych aut na rynku. A porównując go do bezpośrednich konkurentów okazuje się, że Grand Santa Fe jest jednym z najtańszych modeli tego segmentu.
Najmniejszy SUV Audi ma stosunkowo niewielkie wnętrze i jest dostępny za astronomiczną cenę. Mimo to statystyki sprzedaży jasno pokazują, że wielu klientów po krótkim kontakcie z Q3 z łatwością sięga do portfela. O co chodzi?
Skoda Superb w wersji Outodoor wygląda na pojazd, którego kierowca nie musi obawiać się wysokich krawężników. Czy ta oryginalna wersja Superba może być alternatywą dla kompaktowych SUV-ów?
Najnowszy Nissan X-Trail mimo podobnych rozmiarów nadwozia do poprzednika, znacznie się od niego różni. Nieco przaśne, kanciaste nadwozie zastąpiono formą bardziej wyszukaną, dobrze komponującą się z architekturą bulwarów. Czy to oznacza, że nie ma już nic wspólnego z pierwszą generacją modelu?
Wygląd najnowszej generacji Jeep’a Cherokee zszokował ortodoksyjnych fanów kultowej marki. W naszym teście sprawdzamy, co skrywa futurystyczne nawozie i czy czuć w nim jeszcze DNA amerykańskiej motoryzacji.
Złośliwcy przykleili Audi TT łatkę pozerskiego samochodu pseudosportowego. Trzecią generacją modelu, konstruktorzy z Ingolstadt ostatecznie zamknęli usta hejterom.
Fiat Freemont kojarzy się z autem rodzinnym o stonowanej stylizacji. Ale w specjalnej wersji Black Code zmienia oblicze na crossovera z pazurem!
Na polski rynek z przytupem wjeżdża najnowsza generacja dużego koreańskiego SUV-a – KII Sorento. Model jest jeszcze większy od poprzednika, a przy tym zaskakująco przyjazny w prowadzeniu. Do tego dostępny za przystępną cenę!
Zwiększony o 2 cm prześwit i plastikowa obudowa błotników to znaki szczególne wersji Country Tourer. Sprawdziliśmy jak jeździ najnowsza, uterenowiona wersja Opla Insigni wyposażona w napęd na obie osie.
Wymiary nadwozia jednoznacznie wskazują, że najnowszy Suzuki S-Cross gra w klasie kompaktowych SUV-ów. To segment, w którym konkurencja jest zaciekła ale japoński zawodnik ma mocne atuty.
Samochód, który od 17 lat buduje swoją historię. Samochód, który od zawsze wierny jest sprawdzonemu napędowi na 4 koła. Z jednej strony niepozorny, ginący w masie podobnych aut - z drugiej niezwykle skuteczny. Przed Wami Subaru Forester w najmocniejszej odmianie 2.0 XT.
Projektanci najnowszego Nissana mieli arcytrudne zadanie. Stworzyć model, który będzie znacznie lepszy od cieszącego się uznaniem Qashqaia pierwszej generacji, było z jednej strony konieczne, z drugiej strony ryzykowne. Podobno lepsze jest wrogiem dobrego. Czy zawsze?
Volkswagen Tiguan to weteran segment SUV. Czy lubiany w Polsce model Volkswagena jest wciąż silnym konkurentem dla rywali nowszej generacji?
Podwyższony 508 kombi z napędem elektryczno-wysokoprężnym to zaskakujące połączenie. Jak hybrydowy Peugeot 508 RXH sprawdza się w codziennym użytkowaniu?
Skoda Octavia to jeden z najpopularniejszych modeli samochodów widywanych na polskich drogach. Trzecia generacja czeskiego kompaktu imponuje dojrzałością i jakością konstrukcji. A co oferuje Skoda Octavia III z napędem na obie osie?
Najnowsza generacja Suzuki SX4 - S-Cross ma wszelkie atuty, by podbić rynek kompaktowych Crossoverów. A wbrew oczekiwaniom jedną z głównych zalet tego modelu jest sprawny napęd 4x4.
Jest coś irytującego w fakcie, że najtańsze BMW 320d Touring xDrive kosztuje 165 900 zł. Ale powtarzając za klasykiem – radość z użytkowania rzeczy najwyższej jakości sprawia, że szybko zapominamy o wysokiej kwocie, którą na nie wydaliśmy.
Hyundai SantaFe w wersji siedmioosobowej, w najbogatszej wersji wyposażenia, z silnikiem o mocy 197 KM kosztuje niespełna 200 tys. zł. Czym zachęca wymagających nabywców?
Najnowsza generacja Hondy CR-V nie jest samochodem, którym można zapuścić się daleko w teren. To komfortowy rodzinny pojazd, który dowiezie nas co najwyżej na grzyby. W teście Honda CR-V 2.2 i-DTEC.
Ostatnia prawdziwa terenówka. To najprostszy opis jaki można zastosować dla Suzuki Jimny. Tylko, czy w dzisiejszych czasach suvów i crossoverów jest jeszcze miejsce na rynku dla tak bezkompromisowych konstrukcji?
Volvo XC60 to popularny SUV na polskich drogach. Sprawdziliśmy, jak jeździ w wersji Polestar, czyli z silnikiem Diesla o mocy 230 KM.
Najnowsza generacja Mercedesa-Benza Klasy M w wersji z silnikiem wysokoprężnym to propozycja dla wyselekcjonowanej klienteli. Z jednej strony grupę odbiorców zawęża bardzo wysoka cena zakupu, z drugiej bezkompromisowe zamiłowanie do przedmiotów o najwyższej jakości.
Face lifting Kii Sorento był subtelny. Zmiany objęły głównie design nadwozia i tablicy przyrządów. Nieznacznie zwiększono także moment obrotowy w silniku Diesla. Sprawdziliśmy, czy te niewielkie modyfikacje miały duży wpływ na Sorento.
Najnowszy Mitsubishi Outlander z benzynowym silnikiem o mocy 150 KM I napędem na obie osie dostępny jest tylko w wersji z kontrowersyjną przekładnią CVT. Poniżej test nowego Outlandera.
Ford Ranger to konstrukcja Forda nawiązująca do amerykańskich korzeni marki. Ranger wygląda świetnie i jest zaskakująco komfortowy. W teście Ford Ranger z dieslem o pojemności 3,2 l.
Specjaliści z FAB wzięli pod lupę wybraną część gamy Volkswagena z napędem 4Motion. Korzystają z nich najczęściej firmy potrzebujące sprawnych pojazdów z napędem na cztery koła – zarówno dla menedżera czy prezesa, jak i w celach „typowo robotniczych”.
Laguna Coupe to jeden z ostatnich odważnych projektów Renault, które mają to do siebie, że nie odnoszą sukcesów sprzedażowych. Z punktu widzenia właściciela Renault Laguny Coupe to zaleta, ponieważ posiada on rzadki model auta, ale dla fanów francuskiego producenta wada, bo nie mają wielu okazji do podziwiania tak oryginalnego auta.
Mazda CX-5 to model, którym japoński producent powalczy o sukces w lubianym przez Europejczyków segmencie kompaktowych SUV-ów. Mazda CX-5 to także dowód na ogromny potencjał drzemiący w tej wciąż niszowej na polskim rynku firmie.
Ford ma w ofercie całkowicie odmienionego Rangera. Najnowszy pickup zaskakuje komfortem podróżowania i oferowanym wyposażeniem. Czy Ford Ranger ma szansę stać się liderem segmentu pickupów?
W warunkach zimowej aury pokonaliśmy 1600 km najnowszym Audi Q5 z dieslem o mocy 176 KM i napędem na obie osie. Audi przeciskał się przez korki, mknął autostradą, płynął promem i lawirował po wąskich niciach dróg po niemieckiej stronie Pomorza.
Toyota Hilux to żywa legenda wśród oferowanych na rynku pickupów. Można zaryzykować stwierdzenie, że to jedyny pickup, który nie przyciąga nabywców jedynie możliwością odliczenia VAT-u. Hilux przyciąga legendą.
Kia Sportage odkąd pojawiła się w salonach sprzedaży cieszy się ogromnym zainteresowaniem. A jak samochód prezentuje się po trzech latach od debiutu, w otoczeniu ciągle zmieniającej się konkurencji?
Skoda Yeti na dobre zadomowiła się na naszym rynku i jesteśmy przyzwyczajeni do jej widoku na polskich drogach. Bogata oferta modelowa sprawia, że trudno spotkać dwa identyczne egzemplarze Yeti. W redakcyjnym teście turbobenzynowe Yeti z napędem 4x4.
Najnowszy Ssnagyong Korando to coś więcej niż tylko kolejna generacja znanego polskim kierowcom modelu. To próba udowodnienia, że "parę" lat obecności na europejskim rynku nie poszło na marne. Że producent odrobił lekcje i ma do zaoferowania coś więcej niż tylko kolejne tanie auto.
SsangYong mimo różnych opinii powtarzanych w prasie zawsze miał u mnie szacunek. Jeździłem wszystkimi wcześniejszymi modelami nierzadko w trudnym terenie, gdzie kontrowersyjny wygląd miał drugorzędne znaczenie. Później firma znikła na jakiś czas z Polski, żeby niedawno wrócić w całkiem nowej odsłonie.