Kategorie

Silnik, Mitsubishi

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziejowe wpadki z silnikami zdarzyły się chyba każdemu producentowi działającemu na rynku pojazdów popularnych. Tym samym nie ominęły również Mitsubishi. Japoński gigant szczególnie „poślizgnął” się na motorze wysokoprężnym o oznaczeniu 3,2 DI-D. Diesel choć miał dużą pojemność, oferował tylko 4 cylindry i całą masę kosztownych problemów z pompą wtryskową.
To pierwszy na świecie samochód od początku projektowany z myślą o dwóch rodzajach napędu: klasycznym spalinowym i elektrycznym. Już teraz polscy kierowcy zainteresowani najnowszym SUVem prezentującym Japońską myśl techniczną będą mogli wyjechać nim z salonu dilerskiego.
Mitsubishi produkuje model Lancer od 1973 roku i od tego czasu sprzedało już około 6 milionów egzemplarzy tego auta. Sprawdźmy, w czym tkwi sukces kompaktowego japończyka.
Nowy Colt nawiązuje stylistycznie do Mitsubishi Lancera i Outlandera. Ten typ stylizacji nazywany jest przez Mitsubishi "Jet Fighter", czyli myśliwiec odrzutowy.
Mitsubishi Colt Elegance to specjalna wersja Colta, która pojawiła się w salonach Mitsubishi. Auto wyróżnia się bogatym wyposażeniem i kosztuje 43 400 złotych.
Koncern Mitsubishi zapowiada kolejną generację Lancer Evolution, tym samym dementując plotki, jakoby Evo X miało być już ostatnią wersją tego modelu.
W salonach dealerskich pojawił się właśnie Outlander z nowym silnikiem Diesla opracowanym przez Mitsubishi Motors wspólnie z koncernem Mitsubishi Heavy Industries.
Mitsubishi ASX to przedstawiciel klasy kompaktowych SUV-ów. Występuje w jednej wersji nadwoziowej, ale w ofercie znalazły się trzy silniki. Można też wybierać spośród odmian z napędem na jedną lub dwie osie.
Recenzowanie aut typu Mitsubishi ASX jest nie lada wyzwaniem. Z jednej strony niczym szczególnym nie zachwycają, z drugiej nie ma się do czego przyczepić. ASX to wygodne w codziennej eksploatacji auto, którym jazda nie rzuca na kolana, ale też nikogo nie rozczaruje.
Koncern Beijing Automotive Industry Holding Corp. (BAIC) skopiował Mercedesa klasy B i będzie go oferować pod nazwą BC301Z. Auto będzie napędzane silnikami dostarczonymi przez Mitsubishi.
Co wybrać? Szwedzkie, w domyśle niezawodne, auto klasy średniej, czy samochód japoński, a więc równie bezawaryjny? W przypadku Volvo S40/V40 i Mitsubishi Carisma dostaniemy prawie to samo, na dodatek wyprodukowane w Holandii. Często z francuskim silnikiem.
W poradniku tym przedstawimy, jak wyczyścić trzpień i tryby w silniczku wolnych obrotów. Opis ten sprawdza się również w innych modelach z silnikiem o oznaczeniu 4G92.
Niniejszy opis wymiany palca rozdzielacza i kopułki ta dotyczy wszystkich modeli Mitsubishi z silnikiem o pojemności 1,3 litra o oznaczeniu 4G13. Jeżeli wcześniejsze czyszczenie kopułki i palca rozdzielacza nie przyniosły efektów, została nam tylko wymiana tych elementów.
Jednym z ważnych elementów eksploatacji silników starszego typu jest konserwacja silniczka wolnych obrotów. Oto, jak wyczyścić silniczek wolnych obrotów w Mitsubishi Galant.
Nierówna praca silnika to zawsze niepokojąca oznaka, sugerująca, że należy sprawdzić w Mitsubishi Space Start kilka rzeczy. Jedną z nich to aparat zapłonowy.
W polskich salonach Mitsubishi pojawił się właśnie Lancer z dwoma nowymi jednostkami napędowymi. Silniki te znane są już z crossovera ASX.
Mitsubishi ASX to crossover produkowany w Japonii. Powstał na płycie podłogowej Project Global, którą wykorzystano w modelach Outlander, Lancer Evolution, Lancer Sedan i Sportback.