Kategorie

Samochody używane, Silnik

Bazując na podzespołach Astry II, Opel zbudował auto do konkurowania z przebojowym Renault Scenic. Udało się?
Niemieckie auta klasy średniej – dopracowane, niemal perfekcyjne. O tym, które z nich zwycięży zdecydują detale. Wybrać BMW serii 3, czy Audi A4?
Bezpośrednie starcie konkurentów wagi ciężkiej – BMW E39 staje naprzeciwko Mercedesa E-klasse.
W wadze ciężkiej walczyły ze sobą Opel Calibra i Ford Probe. W wadze lekkiej pojedynek stoczą Ford Puma i Opel Tigra. Gong, zapraszamy na walkę!

Peugeot 206

Peugeot 206 to ładne i zgrabne francuskie autko, które z jednej strony do dziś zasila szeregi miejskich samochodzików, z drugiej zaś - stało się dawcą karoserii do jednego z najlepszych aut WRC.
Ekologia nie musi być tylko praktyczna, teraz jest również luksusowa. Nowa hybryda Lexusa w 2011 roku pojawi się w sprzedaży.
Całkiem zwykłe, niepozorne auto, nie rzuca się w oczy. Szkoda, bo to na nim pewien Francuz trzykrotnie zdobył tytuł rajdowego Mistrza Świata.

Honda Civic

Honda Civic pojawiła się na świecie w roku 1972. Doczekała się aż ośmiu pokoleń potomków, z których jedno wygląda, jakby pochodziło z nieprawego łoża...
W połowie lat 90. ubiegłego wieku Opel i Ford wypuściły na rynek bardzo podobne w stylu auta. Które wygra pojedynek po latach?
Dobre, do bólu dobre. Bezawaryjne i legendarnie solidne. Nudne jak flaki z olejem. Takie jest flagowe auto Toyoty.
Design Megane II uznano za kontrowersyjny, acz szybko okazało się, że dzięki swojemu wyglądowi doskonale wyróżnia się z tłumu. A dziwne linie absolutnie nie przeszkadzają w jeździe.

Saab 9-3

Saaba nie kupuje się przypadkiem, szukając auta w dobrym stanie w konkretnym przedziale cenowym. By go zdobyć, trzeba się w nim zakochać.

Audi 80 B4

W 1991 roku na niemieckim autosalonie zaprezentowano odświeżony model Audi B4. Była to kontynuacja linii Audi 80, które produkowano od 1972 roku.
Subaru nigdy nie grzeszyło urodą. Wielbiciele tej marki kierują się innymi względami. Wszystkie modele przyciągają wzrok i urzekają zarówno kierowców, jak i przechodniów.
Druga generacja Seata Toledo była najładniejszą i najbardziej udaną wersją tego auta. Pierwsza dość się już zestarzała, trzecia – której linie rysował Walter da Silva – słabo się sprzedawała.
Duże i wygodne francuskie auto. Jedni je chwalą, inni unikają jak ognia. Co czeka na nabywców flagowej limuzyny Renault – miłość, czy nienawiść?
Auta na F, a w tym pojęciu mieszczą się również „francuskie” nie mają w Polsce najlepszej opinii, szczególnie psują ją różne ludowe podania. A szkoda…
Dwa niemieckie auta, duże, przestronne, wygodne. Często wykorzystywane jako służbowe, rodzinne, limuzyny i woły robocze. Który jest bardziej wszechstronny, bardziej niezawodny, po prostu lepszy?
Oba auta pretendują do miana "króla kompaktów". Golf to flagowy model Volkswagena, w Polsce jest to już prawie ikona motoryzacji. Focus jednak depcze mu po piętach. Kto wygra?
Dwa małe, europejskie, oszczędne, całkiem zgrabne autka, bardzo często wybierane przez duże firmy jako transport dla pracowników. Które warto kupić?
Ford Mondeo trzeciej generacji (2000-2007), czy Honda Accord z lat 2002-2008? Przed tym wyborem staje wielu nabywców. Kto wygra - Europa, czy Japonia?
W210 to Mercedes prawie ekstrawagancki. Kształt przednich świateł spowodował, że od razu nazwano go okularnikiem. Reszta już nie zaskakuje. A o jego trwałości świadczą kolejne pokolenia wybierających go taksówkarzy.
Liczba wersji silnikowych BMW E36 może jednak przyprawić o ból głowy. Podobnie jak próba znalezienia egzemplarza w dobrym stanie.
Fiat Seicento zastąpił model Cinquecento. Niewiele się od niego różni. Aż szkoda, że Włosi nie wykorzystali okazji, by poprawić niektóre elementy.
Audi A6 to bezpośredni następca popularnego, acz dziś już rzadko spotykanego modelu 100. A6 za to na stałe wpisał się w motoryzacyjny krajobraz Polski.
Kabriolety i roadstery to drogowe zabawki, które mają dostarczyć pozytywnych emocji w czasie jazdy. BMW Z3 i Mercedes SLK świetnie wywiązują się z tego zadania.
Liceum to specyficzny okres w życiu młodych ludzi. Poza nauką, jest to również czas na nieskrępowaną zabawę, pierwszą miłości i pierwszy samochód. Oto kandydaci: Peugeot 206 RC i Punto HGT.
Samochody z Japonii zwykle nie są porywające stylizacyjnie, jednak oferują nowoczesną technologię, niezawodność i komfort. Toyota Avensis i Mazda 626 stanowią tego doskonały przykład.
W obrębie tej samej definicji limuzyny różne firmy wypracowały swoje własne sposoby na zdobycie klientów. Lancia Thesis to indywidualista dla romantyków, Mercedes E (W210) to klasyka gatunku.

Koń roboczy

Passat wygląda przeciętnie, ale jeździ bardzo dobrze. Jego największym atutem jest jednak niezawodność. To dzięki niej właściciele tych aut zapominają, co to problemy z samochodem.
Fiat Stilo ze względu na cenę nie był rynkowym sukcesem. Jest jednak samochodem przestronnym i praktycznym, zwłaszcza w wersji Multiwagon.
Niewielki samochód miejski, ze sprawdzoną technologią pod maską oraz atrakcyjną stylizacją. Nadal stanowi łakomy kąsek na rynku pojazdów używanych. Trudno się temu dziwić.
Produkowany w latach 1995-2000 Cirrus był typowym autem klasy średniej. Czterodrzwiowy sedan z napędem na przednią oś to poprzednik dostępnego obecnie modelu Sebring.