Kategorie

Samochody używane, Poradnik kupującego

MINI w chwili debiutu oczarowało niemal wszystkich. Na nowe MINI mogli pozwolić sobie nieliczni, jednak samochody z drugiej ręki stają się coraz bardziej przystępne. MINI to ciekawa propozycja. Trzeba jednak pogodzić się ze sporymi kosztami eksploatacji.
Zwrotny, przestronny i tani Hyundai Atos to ciekawa propozycja z rynku wtórnego. Ograniczony komfort jazdy oraz znaczne spalanie sprawiają, że nie każdy będzie nią zachwycony. Czy używany Hyundai Atos zasługuje na uwagę?
Używana Dacia Logan to dobry samochód za rozsądne pieniądze. Nie jest pozbawiona wad, ale niskie koszty eksploatacji rekompensują je z nawiązką. Warta uwagi jest także wersja MCV - jedno z największych kombi na rynku.
Kia Cee'd, koreański konkurent niemieckich kompaktów jest jednym z najpopularniejszych aut na polskich drogach.
Nie każdego sprzedającego używany samochód można zaliczyć do uczciwych. Dlatego przed zakupem pojazdu należy go bardzo starannie obejrzeć, zaczynając od oględzin karoserii.
Samochód jest maszyną, składającą się z kilku różnych zespołów, w skład których wchodzi kilkadziesiąt różnych podzespołów. Szybkie określenie ich aktualnego stanu i stopnia zużycia nie jest więc możliwe. Konieczny jest do tego ich demontaż.
Samochody wyprzedawane przez firmy, banki i instytucje finansowe zawsze kuszą bardzo atrakcyjnymi cenami. Taki samochód może być nawet o 20-30% tańszy niż identyczne auto z tego samego rocznika z prywatnych rąk. Czy warto je kupić? Co trzeba wiedzieć, żeby nie żałować?
Większość używanych samochodów oferowanych do sprzedaży jest reklamowane jako bezwypadkowe. Co dzień jednak widzimy na drogach mnóstwo większych lub mniejszych kolizji. Auta, które w nich uczestniczyły, często po niechlujnej naprawie wracają na rynek wtórny jako bezwypadkowe „igiełki”.
Oto trzecia część poradnika dla kupujących używane auta. W tym odcinku zajmiemy się zawieszeniem i hamulcami.
Oto część druga poradnika dla kupujących używane samochody. W tej części omówimy oględziny silnika i układu wydechowego.
Czasem nie warto jechać setek kilometrów, żeby przekonać się, że „nówka”, którą chcieliśmy kupić, to w rzeczywistości złom niewarty złamanego grosza. Dlatego dobrze najpierw porozmawiać telefonicznie z właścicielem auta, a kilka celnych pytań może oszczędzić nam dużo pieniędzy.
Czy można wierzyć w niski przebieg w starym aucie? Niestety, prawda jest taka, że stan licznika to jedynie cyferki, których zmiana jest dziecinnie prosta. W rzeczywistości nawet "podwórkowy spec" potrafi poradzić sobie z niechcianymi tysiącami kilometrów.
Auta sprowadzane z USA mogą różnić się od swoich europejskich odpowiedników. Sprawa oczywista to oświetlenie. Różnice mogą występować też w przełożeniach skrzyni biegów, układzie chłodzenia i klimatyzacji, często inne są poduszki powietrzne i kolumna kierownicy.
Wielu sprzedawców używanych aut cofa licznik przed sprzedażą, aby auto wyglądało na nowsze. Podpowiadam, jak wykryć to oszustwo.