Kategorie

Samochody używane, Benzyna

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jest małolitrażowy, całkiem dynamiczny, a do tego oszczędny. Tylko czy montaż 3-cylindrowego silnika 1.0 TSI w takich modelach jak Fabia, Golf i Q2 to dobry pomysł? Oto raport dotyczący topowej jednostki niemieckiej grupy.
Ostatnia generacja Opla Vectry OPC zadebiutowała pod koniec 2005 roku i można ją było kupić w dwóch wersjach nadwozia - liftback i kombi. Występowała z jednym silnikiem - turbodoładowanym, sześciocylindrowym o pojemności 2,8 l, rozwijając przy tym 255 KM i 355 Nm momentu obrotowego. Za sprawą drobnej modernizacji Vectry OPC w połowie 2006 roku, jej moc wzrosła do 280 koni, a co za tym idzie nieznacznie poprawiły się osiągi Opla. Produkcja auta zakończyła się w roku 2008.
Wiele starszych samochodów dobrze znosi współpracę z instalacjami gazowymi, do tego koszt takiej adaptacji jest niższy niż w przypadku nowszych i bardziej skomplikowanych pojazdów. Są jednak producenci, którzy oferują fabrycznie nowe auta z instalacjami gazowymi, dzięki czemu popularność aut z LPG wciąż rośnie. W naszym kraju jest bardzo dużo aut zasilanych gazem płynnym i wyprzedza nas pod tym względem jedynie Turcja, gdzie litr benzyny kosztuje średnio 8,5 zł. Zapraszamy co zapoznania się z raportem "Samochody z instalacjami LPG w Polsce" przygotowanym przez serwis otoMoto.pl
Zmieniają się preferencje Polaków kupujących używane samochody – takie wnioski płyną z raportu półrocznego przygotowanego przez serwis ogłoszeń motoryzacyjnych otoMoto.pl. W ogłoszeniach pojawia się więcej starszych i tańszych pojazdów. Serwis odnotował więcej zapytań o samochody benzynowe, także te z instalacjami LPG.
Silniki Forda o nazwie Zetec, mimo niektórych swoich wad, są trwałe i niezawodne nawet po upływie kilkunastu lat. Jak wygląda eksploatacja Zetec-ów? Dowiesz się o tym w naszym poradniku.
Volkswagen Golf V poza kształtem nie ma wiele wspólnego z poprzednikiem. Jest to niewątpliwie największa zaleta tego modelu.
Mercedes klasy E W210 został wprowadzony na rynek w 1995 roku. Jego poprzednikiem był bardzo ceniony model 124, w którym wszystko sprawowało się tak jak powinno – trwałe zawieszenie, niezawodna elektryka i mechanika, nadwozie odporne na korozję. Czy jego następca w takim samym stopniu zaskarbił sobie serca klientów?
Największym konkurentem Astry H pozostaje Volkswagen Golf V. Podczas debiutu Opla Astry III generacji we Frankfurcie w 2003 roku stała się poważnym rywalem dla popularnego modelu Volkswagena.
Audi A4 B6 i B7 to samochód niezwykle popularny na rynku aut używanych. Głównie za sprawą prestiżu marki i małej utraty wartości. Kupić A4-kę w dobrym stanie jest jednak niezwykle trudno.
Nissan Primera P11 to całkowicie zwyczajne auto dla przeciętnego Kowalskiego. Trochę finezji w aucie pojawiło się, gdy przeprowadzono face lifting i wprowadzono na rynek model P11 144.
Toyota Corolla jest na rynku nieprzerwanie od ponad 40 lat. Model E12 był oferowany w latach 2002 – 2007. Corolla E12 to auto nie tylko niezawodne, ale bardzo solidne.
Citroen C3 pierwszej generacji to małe, praktyczne i niepospolite miejskie autko. Wyglądem nawiązuje do słynnego modelu 2CV, zwanego kaczką. Nie jest to drogie auto, choć czasami koszty napraw elektroniki mogą nas zadziwić.
BMW E46 to nic innego, jak stara dobra "trójka". Pojawiła się na rynku w 1998 roku i sprzedawano ją na wielu różnych rynkach: od Europy, przez USA, aż po Rosję, Wietnam, Indonezję i Chiny.
Mimo upływu lat używane Lupo jest warte uwagi. Najmniejszy Volkswagen zaskakuje zwrotnością i praktycznością. Koncern oferował wersje, które imponowały oszczędnością albo właściwościami jezdnymi. Niemiecki maluch jest też bardziej trwały od bliźniaczego Seata Arosy
Duże, solidne i wygodne auto za niewielkie pieniądze. Używany Rover 75 to bardzo ciekawa oferta. Niedoceniony przez rynek samochód jest owocem mariażu Rovera z BMW. Ma wyjątkowy styl, ale potrafi nadszarpnąć budżet. Czy jest warty zainteresowania?
Kia Sorento to reprezentant marki w segmencie dużych SUVów. Czy przestronne wnętrze i niezłe właściwości terenowe czynią z Kii Sorento atrakcyjną ofertę na rynku pojazdów używanych?
Kia Cee'd, koreański konkurent niemieckich kompaktów jest jednym z najpopularniejszych aut na polskich drogach.
Nissan 350Z to pochodzący z Japonii przedstawiciel gatunku pojazdów sportowych. Na jego agresywny charakter składa się zwarta i dynamiczna sylwetka, tylny napęd i mocny silnik w układzie V. Czy to auto składa się z samych zalet?
Smart CityCoupe (tak brzmiała nazwa tego auta do 2003 roku) zwany później ForTwo przybył z misją odkorkowania miejskich ulic 1999 roku. Nigdy nie był on hitem sprzedaży ze względu na kontrowersyjny wygląd i dwuosobowe nadwozie, jednak trzeba przyznać, że nawet dziś jest ciekawym zjawiskiem.
Hyundai Coupe od 1996 roku próbuje udowodnić, że sportowym wyglądem można nadrobić niedobór mocy. Wszystko w tym aucie oprócz stylizacji nadwozia jest pozbawione sportowych cech, jednak w tym przypadku nie jest to wadą.
Volkswagen Golf IV generacji pojawił się na rynku w 1997 roku. Na tle konkurencji wyróżniał się jakością wykonania i komfortem podróżowania. Obecnie jest jednym z najczęściej poszukiwanych przez klientów używanym autem na polskim rynku.
Piękno, które do dziś potrafi zachwycić. Cudowne detale, świetne silniki. A co z legendarną awaryjnością?
Jest to doskonała propozycja dla entuzjastów i pasjonatów motoryzacji, a w szczególności samochodów, kultowej już marki Saab. Przybliżamy Państwu II generację modelu 900.

Saab 9-5

Saab 9-5, będący następcą modelu 9000 nie stracił na uroku. Jest bardziej nowoczesny, ale jego charakter pozostał taki sam, a więc jest to eleganckie auto dla osoby pragnącej się wyróżnić.
Lexus LS 400 I generacji to japońska odpowiedź na europejskie modele luksusowe takie jak mercedes klasy S oraz BMW serii 7. Flagowy model koncernu Toyoty, który podbił rynek amerykański i ustanowił wiele standardów w swojej klasie.
Jeep Cherokee to jeden z już legendarnych modeli samochodów, produkowany przez amerykański koncern Chysler. Przedstawiamy krótko jego historię oraz charakterystykę.

Lancia Kappa

Lancia Kappa to samochód luksusowy, którego pierwszy egzemplarz wyjechał z fabryki w 1994 roku. Kappa zastąpiła Lancię Themę. Często nazwę Lancia Kappa skracano do Lancia K.
Przestronny? Mało powiedziane! Wygodny? Tak, wręcz komfortowy. Niedopracowany i awaryjny? Być może – sprawdźmy to.
Co wybrać? Szwedzkie, w domyśle niezawodne, auto klasy średniej, czy samochód japoński, a więc równie bezawaryjny? W przypadku Volvo S40/V40 i Mitsubishi Carisma dostaniemy prawie to samo, na dodatek wyprodukowane w Holandii. Często z francuskim silnikiem.

Toyota RAV4

RAV4 pierwszej generacji była autem przełomowym – pierwszym lekkim SUV-em. Czy druga jest godną następczynią?
Dwa klasyki, które leżą w zasięgu możliwości finansowych każdego kierowcy. Czy pierwsza przygoda ze starymi autami musi oznaczać niewygodę i wyrzeczenia?
Bazując na podzespołach Astry II, Opel zbudował auto do konkurowania z przebojowym Renault Scenic. Udało się?
Niemieckie auta klasy średniej – dopracowane, niemal perfekcyjne. O tym, które z nich zwycięży zdecydują detale. Wybrać BMW serii 3, czy Audi A4?
Bezpośrednie starcie konkurentów wagi ciężkiej – BMW E39 staje naprzeciwko Mercedesa E-klasse.
W wadze ciężkiej walczyły ze sobą Opel Calibra i Ford Probe. W wadze lekkiej pojedynek stoczą Ford Puma i Opel Tigra. Gong, zapraszamy na walkę!

Peugeot 206

Peugeot 206 to ładne i zgrabne francuskie autko, które z jednej strony do dziś zasila szeregi miejskich samochodzików, z drugiej zaś - stało się dawcą karoserii do jednego z najlepszych aut WRC.
Ekologia nie musi być tylko praktyczna, teraz jest również luksusowa. Nowa hybryda Lexusa w 2011 roku pojawi się w sprzedaży.
Całkiem zwykłe, niepozorne auto, nie rzuca się w oczy. Szkoda, bo to na nim pewien Francuz trzykrotnie zdobył tytuł rajdowego Mistrza Świata.
W połowie lat 90. ubiegłego wieku Opel i Ford wypuściły na rynek bardzo podobne w stylu auta. Które wygra pojedynek po latach?
Dobre, do bólu dobre. Bezawaryjne i legendarnie solidne. Nudne jak flaki z olejem. Takie jest flagowe auto Toyoty.
Design Megane II uznano za kontrowersyjny, acz szybko okazało się, że dzięki swojemu wyglądowi doskonale wyróżnia się z tłumu. A dziwne linie absolutnie nie przeszkadzają w jeździe.

Saab 9-3

Saaba nie kupuje się przypadkiem, szukając auta w dobrym stanie w konkretnym przedziale cenowym. By go zdobyć, trzeba się w nim zakochać.

Audi 80 B4

W 1991 roku na niemieckim autosalonie zaprezentowano odświeżony model Audi B4. Była to kontynuacja linii Audi 80, które produkowano od 1972 roku.
Subaru nigdy nie grzeszyło urodą. Wielbiciele tej marki kierują się innymi względami. Wszystkie modele przyciągają wzrok i urzekają zarówno kierowców, jak i przechodniów.
Druga generacja Seata Toledo była najładniejszą i najbardziej udaną wersją tego auta. Pierwsza dość się już zestarzała, trzecia – której linie rysował Walter da Silva – słabo się sprzedawała.
Duże i wygodne francuskie auto. Jedni je chwalą, inni unikają jak ognia. Co czeka na nabywców flagowej limuzyny Renault – miłość, czy nienawiść?
Auta na F, a w tym pojęciu mieszczą się również „francuskie” nie mają w Polsce najlepszej opinii, szczególnie psują ją różne ludowe podania. A szkoda…
Oba auta pretendują do miana "króla kompaktów". Golf to flagowy model Volkswagena, w Polsce jest to już prawie ikona motoryzacji. Focus jednak depcze mu po piętach. Kto wygra?
Dwa małe, europejskie, oszczędne, całkiem zgrabne autka, bardzo często wybierane przez duże firmy jako transport dla pracowników. Które warto kupić?
W210 to Mercedes prawie ekstrawagancki. Kształt przednich świateł spowodował, że od razu nazwano go okularnikiem. Reszta już nie zaskakuje. A o jego trwałości świadczą kolejne pokolenia wybierających go taksówkarzy.