Kategorie

Opony zimowe

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Michelin poinformował świat, że stworzył pierwszą na świecie oponę letnią z homologacją zimową. Co więcej na etapie projektu była testowana m.in. w Polsce. Czym opona Michelin CrossClimate różni się od opon całorocznych?
Tegoroczna zima jest zaskakująco ciepła, a śnieg zalegał na drogach bardzo krótko. Czy warto zatem już się brać za wymianę opon zimowych na letnie w samochodzie?
O ile kwestię wyposażenia samochodu w apteczkę, czy kamizelki odblaskowe regulują przepisy kraju, w których samochód został zarejestrowany, o tyle wymogi poruszania się na oponach zimowych, czy stosowania łańcuchów na koła obowiązują wszystkich, którzy znajdują się na obszarze objętym wspomnianymi obowiązkami.
Powszechnie panująca opinia głosi, że na zimę powinniśmy stosować opony o rozmiar węższe od tych, których używamy przez pozostałą część roku. Jak często bywa, prawda leży po środku.
Żeby opony spełaniły swoją rolę musi zostac spełnionych kilka warunków. Liczy się nie tylko głębokość bieżnika lecz także wiek ogumienia.
Czy zakup opon całorocznych zamiast zimowych jest lepszym rozwiązaniem? Czy zawsze taka strategia pozwala na obniżenie kosztów eksploatacji?
Na rynku pojawiła sie nowa opona Goodyear UltraGrip 9. Czym różni się od swojego poprzednika? Jak wypadła w pierwszych testach?
Sprzedaż nowych opon letnich i zimowych wyraźnie wzrasta w ostatnich miesiącach. W Polsce wynik w stosunku do poprzedniego roku poprawił się aż o 14%. Czy zatem Polacy doszli do wniosku, że dobre opony faktycznie poprawiają bezpieczeństwo jazdy?
Mimo że w Polsce nie ma jeszcze obowiązku sezonowej zmiany opon każdy odpowiedzialny kierowca dobiera ogumienie adekwatnie do pory roku. Kiedy można najkorzystniej zakupić opony na wymianę?
kolejki przed warsztatami zmieniającymi opony to znajomy widok w okresie sezonowej zmiany opon. Można ich uniknąć, np. zapisując się na wymianę telefonicznie. Jak do fryzjera.
W Polsce nie ma obowiązku zmiany opon w okresie zimowym. Jednak w niektórych europejskich krajach kierowcy są zobowiązani zmieniać opony na zimowe. W których?
Fiński koncern oponiarski Nokian przygotował prototypowe opony z automatycznie wysuwanymi kolcami! Czy i kiedy taki produkt trafi do klientów? Na czym polega innowacyjny patent z Finlandii?
Jakie technologie są obecnie stosowane przez producentów opon zimowych? Czy inżynierowie zajmują się jedynie doskonaleniem składu mieszanki gumowej?
Który moment jest najlepszy na zakup opon letnich, a który na zakup opon zimowych? Czy to prawda, że opony letnie najkorzystniej kupować zimą?
Czy opony zimowe lepiej kupić latem czy poczekać do zimy? Czy opony letnie są tańsze w okresie zimowym? Oto co na ten temat sądzi przedstawiciel sklepu AlejaOpon.pl
Czy opony zimowe są głośniejsze w eksploatacji niż letnie? Czy nowoczesne systemy wspomagające kierowcę pozwolą na rezygnację z opon zimowych? Rozwiewamy mity dotyczące opon zimowych.
Porsche Macan będzie pierwszym autem fabrycznie wyposażonym w opony Michelin Latitude Sport 3. Oprócz nich, producent przewidział do tego modelu także dwa inne typy opon - zimowe i całoroczne.
Dane zebrane przez serwis Allegro pokazują, że polscy kierowcy starają się eksploatować opony jak najdłużej. Zdaniem ekspertów jest to błąd. Dlaczego?
Mamy późną jesień. Według badań blisko 91% kierowców zmienia w tym okresie opony letnie na zimowe. Zatem jaka jest różnica pomiędzy ,, zimówkami” a oponami letnimi? Przekonajmy się.
Każdy odpowiedzialny kierowca powinien zmienić w swoim samochodzie opony z letnich na zimowe. A czy wystarczy zmienić na zimowe tylko opony na jednej osi?
Wybierając opony zimowe Polacy zwracają uwagę na cenę opony i jej przyczepność na mokrej nawierzchni. Nadal najlepiej sprzedają się w Polsce niedrogie opony Dębicy.
Lepsze opony zimowe na przedniej osi sprzyjają nadsterowności auta, z kolei lepsze na tylnej zwiększają podsterowność samochodu i wyraźnie wydłużają jego drogę hamowania. Co zatem zrobić w takiej sytuacji?
Niedługo zagości w Polsce zima. Eksperci zgodnie twierdzą, że najlepszą porą na zmianę opon letnich na zimowe, jest gdy średnia dobowa amplituda spadnie do 7 stopni Celsjusza i niżej. Zatem, kierowcy, nie czekajcie z dokonaniem wyboru do ostatniej chwili, my doradzimy Wam co wybrać i czym się kierować przy zakupie.
Na rynku debiutuje nowa opona zimowa Dunlop Winter Response 2, która łączyć ma wysokie osiągi z przystępną ceną.
Dużymi krokami zbliża się zima, a co za tym idzie zmiana opon z letnich na zimowe. Zatem czy warto zainwestować w nowe, czy może nieco tańsze, używane ogumienie?
Aby opony zimowe prawidłowo działały, muszą być w dobrej kondycji. Ich zły stan techniczny wydłuży drogę hamowania auta oraz zmniejszy przyczepność auta w zakrętach, co może zakończyć się poważnym wypadkiem. Zobacz co należy sprawdzić w oponie przed jej montażem.
Największym wrogiem stalowych felg jest rdza. Jednak powierzchowna korozja nie eliminuje felg z dalszej eksploatacji. Usługa regeneracji felg w wyspecjalizowanym serwisie nie kosztuje dużo, jednak można to zrobić we własnym zakresie.
Przełom marca i kwietnia to właściwy moment aby pomyśleć o wymianie opon z zimowych na letnie. Przy wymianie opon warto sprawdzić ich stan techniczny i określić, czy nadają się jeszcze do eksploatacji, czy nie. Po czym poznać zużyte opony?
Wymiana opon z zimowych na letnie to jedna z podstawowych czynności serwisowych, które należy wykonać po zakończeniu sezonu zimowego. Jak zwykle o tej porze rodzi się wiele pytań o prawidłowy dobór opon letnich i o ich właściwą eksploatacje. Ekspert radzi, na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie i jak poprawnie eksploatować opony, aby w 100% spełniały swoje założenia techniczne oraz w maksymalny sposób zapewniały komfort i bezpieczeństwo jazdy.
Duże floty z zasady współpracują z sieciami serwisów ogumienia działającymi w całym kraju. Sieci te wyznaczają punkty, które zajmują się obsługą flot. Dwa razy w roku firmowe auto musi zostać poddane wymianie ogumienia z zimowego na letnie i odwrotnie.
Mimo, iż kalendarzowa wiosna zbliża się dużymi krokami, to zimowa aura nie daje o sobie zapomnieć. Okres przejściowy pomiędzy zimą a wiosną może okazać się bardzo zdradliwy dla kierowców, którzy nie będą ostrożni. Eksperci z ITS radzą, na co należy zwrócić uwagę w czasie jazdy autem pomiędzy zimą a wiosną.
Odpowiednie przygotowanie auta do zimowych warunków eksploatacji pomoże zapobiec wielu niedogodnościom związanym z trudnymi warunkami. Podpowiadamy o jakie elementy auta należy zadbać, aby uniknąć nieprzyjemnego zaskoczenia lub niebezpiecznych sytuacji na drodze.
Już 15 stycznia 2013 r. wystartuje Rajd Monte Carlo. Rajd ten jest nie tylko jednym z najdłuższych, ale również jednym z najbardziej nieprzewidywalnych, jeśli chodzi o warunki panujące na drodze. Właśnie dlatego przepisy pozwalają załogom na wykorzystanie podczas wyścigu czterech różnych rodzajów opon, podczas gdy w pozostałych rajdach cyklu WRC kierowcy mogą wybierać spośród dwóch.
W okresie zimowym zmieniają się obowiązki i przyzwyczajenia zarówno kierowców, jak i kontrolujących ich Policjantów. Wielu kierowców nie zdaje sobie sprawy, że nawet ich codzienne czynności przy aucie są zabronione i mogą skutkować otrzymaniem mandatu.
Opony z kolcami zostały dopuszczone do użytku w wielu europejskich krajach. Dlaczego w Polsce są zakazane? Co grozi za jazdę na tego typu ogumieniu?
Jako główne powody, dla których Polacy nie zmieniają opon na zimowe, są podawane argumenty, że zimowki nie zwiększają bezpieczeństwa, są drogie i niepotrzebne...
Właściwe przygotowanie auta do okresu zimowego znacznie podniesie poziom bezpieczeństwa zarówno naszego, jak i innych użytkowników dróg. W poniższym poradniku podpowiadamy, jakie elementy auta należy sprawdzić przed zimą.
W ramach akcji edukacyjnej „Ciśnienie pod Kontrolą” przeprowadzono badania, z których wynika, że ponad 30 proc. polskich kierowców nie wie, jaki jest prawidłowy poziom ciśnienia w oponach ich samochodów. Dodatkowo większość z nich kontroluje stopień napompowania opon zdecydowanie za rzadko.
Politycy z PO planują zmiany dotyczące wysokości mandatów drogowych. Parlamentarny zespół ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego ma już kilka pomysłów zmian w przepisach dla kierowców.
Z badania przeprowadzonego przez TNS Polska wynika, że polscy kierowcy kupując opony zwracają szczególną uwagę na cenę oraz producenta danej opony, a także na bezpieczeństwo i zrównoważone osiągi.
Według badania przeprowadzonego przez TNS Polska dla Michelin Polska, polscy kierowcy w większości zmieniają opony sezonowo, jednak w mniejszości są ci, którzy wiedzą kiedy zmieniać opony z letnich na zimowe i odwrotnie.
Większość polskich kierowców zmienia opony z letnich na zimowe, jednak tylko nieco ponad 25 proc. badanych wie, kiedy należy to zrobić. Przedstawiamy wyniki badania TNS Polska przeprowadzonego na zlecenie Michelin – organizatora ogólnopolskiej akcji „Ciśnienie pod Kontrolą”.
W dniach 13-20 Października Suzuki zaprasza do swoich salonów i serwisów na dni otwarte. Oferowane będą promocyjne ceny samochodów, a posiadacze Suzuki będą mogli skorzystać z oferty przygotowania samochodu do zimy.
W polskim klimacie, ze względu na występowanie czterech pór roku, właściciele samochodów powinni posiadać dwa komplety opon - letnich i zimowych. Coraz częściej spotkać można auta, które cały rok poruszają się na oponach zimowych.
Sól uważana za najtańszy środek skutecznie walczący z oblodzeniami na drogach, ma spory wpływ na stan opon w naszych pojazdach. Czym grozi jazda po zasolonych arteriach miast?
Zima to wyjątkowo trudny okres dla kierowców. Śnieg, błoto pośniegowe, lód - to tylko niektóre z pułapek, jakie czekają na kierowców. Dobre opony zimowe poprawią zachowanie auta na śliskiej nawierzchni, zwiększając tym samym.
Wielu zmotoryzowanych zdaje sobie sprawę, że zbyt mała głębokość bieżnika opony kwalifikuje ją do zutylizowania. Ale czy można używać opon, które np. używane nigdy nie były, ale ich data produkcji świadczy o tym, że mają więcej niż 10 lat?
Wybierając się zimą do innego kraju, sprawdź czy w danym kraju nie ma obowiązku jazdy na zimowych oponach. W przeciwnym wypadku możesz narazić się na wysoki mandat.
Przed wyjazdem na narty, oprócz dokładnego przygotowania pojazdu, należy odpowiednio wyposażyć swoje auto. W poradniku podpowiadamy co może przydać się podczas górskich wojaży.
Do tej pory opony zimowe i łańcuchy były jedynymi sposobami na zwiększenie przyczepności auta w zimie. My znaleźliśmy także inne rozwiązania. Przedstawiamy alternatywę dla łańcuchów na koła.