Kategorie

Opony

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Łata na kole ma trwałość nawet 30 tysięcy kilometrów, może więc wytrzymać nawet cały okres "życia" opony. Niestety nie każde uszkodzenie da się załatać.
Są auta, w których nie można stosować łańcuchów śnieżnych. Chodzi przede wszystkim o rozmiar felg, profil opony i wielkość przestrzeni między kołem a nadkolem. Jeśli jest ona za mała, łańcuchów nie założymy. A nawet jeśli się to uda, ich zerwanie może zdewastować drogie części zawieszenia. Jaka jest alternatywa?
Aluminiowe felgi to nie tylko ładny dodatek do auta. Popularne "alusy", zamiast tradycyjnych stalowych felg, dają wymierne korzyści: dzięki lżejszym felgom mniej zużywają się zawieszenie i hamulce, można także zauważyć spadek zużycia paliwa.
Potocznie zwane "alufelgami", aluminiowe obręcze są lżejsze od stalowych. Dzięki temu zmniejsza się zużycie zawieszenia i hamulców, auto zacznie też zużywać trochę mniej paliwa.
Przedstawiamy kilka sugestii dotyczących etycznej strony Offroad’u, który jest sportem mającym bezpośredni wpływ na środowisko naturalne. Przyjmując nasz punkt widzenia, wyrażony w tym artykule, przyczynicie się do poprawy piaru polskich offroaderów oraz środowiska.
Ciśnienie w oponach samochodowych ma wpływ na zużycie paliwa, żywotność opon oraz bezpieczeństwo jazdy.
Utrzymywanie prawidłowego ciśnienia powietrza w oponach samochodowych ma wpływ na wydłużenie żywotności opon, większą oszczędność paliwa, a także wpływa na lepsze i bezpieczniejsze prowadzenie pojazdu
Zjawisko ząbkowania to jeden z wielu problemów z ogumieniem, jaki może spotkać użytkowników samochodów osobowych. Mechanizm jego powstawania jest złożony i trudny do wyeliminowania.
Wymiana amortyzatorów to pozornie dość łatwa czynność. Podczas wykonywania tej naprawy należy jednak pamiętać o szeregu zasad. Gwarantują one prawidłowe działanie układu zawieszenia i dłuższą żywotność amortyzatorów.
Jeżeli jezdnia pokryta jest warstwą wody i widać ślady samochodów, które nią już przejechały, można mieć pewność, że będzie ona tak śliska, jak po zwykłym deszczu, przynajmniej do miejsca, gdzie warstwa pokrywającej ją wody stanie się bardzo cienka.
Zakłady Renault Warszawa wprowadziły jeden zintegrowany numer telefonu, pod którym można umówić się na wizytę we wszystkich czterech serwisach.
Śrubę, która pozornie stawia opór nie do złamania, może pokonać nieco chemii i czas. Lepiej jednak zapobiegać takim sytuacjom.
Gdy spadnie dużo śniegu, w niektórych sytuacjach kierowcy nie poradzą sobie bez zakładania łańcuchów na opony. Alternatywą dla powszechnie znanych, ciężkich metalowych łańcuchów są łańcuchy tekstylne.
Alternatywą dla klasycznych, metalowych łańcuchów, są wygodniejsze i szybsze do założenia łańcuchy tekstylne. Mogą okazać się niezbędne kiedy w trudnych warunkach, przy dużej ilości śniegu, ruszenie z miejsca okaże się niemożliwe.
W nowych autach najczęściej spotykanym widokiem po otwarciu  miejsca na koło zapasowe - jest brak koła zapasowego. Producenci oferują tańszą alternatywę - puszkę z awaryjnym uszczelniaczem opon. Jest łatwa w obsłudze i pozwala na szybkie pozbycie się "kapcia".
Coraz częściej, w nowych autach producent zamiast dać koło zapasowe lub dojazdówkę, dodaje puszkę z kołem zapasowym w spray’u. Awaryjny uszczelniacz opon to prosty w obsłudze sposób na „kapcia”.
Najważniejsze przy wymianie koła jest ostrożność i dokładność, aby samochód nie spadł nam z podnośnika a felga została dobrze dokręcona do piasty.
Zmiana koła w bolidzie mechanikom w F1 zajmuje to kilka sekund. My nie musimy robić tego tak szybko, najważniejsza jest dokładność i bezpieczeństwo.
Jest kilka sposobów na poprawę wyglądu naszych felg. Możemy je wypolerować, pomalować lub pochromować. Niektóre z tych czynności możemy wykonać samemu, inne trzeba zlecić specjaliście.
Nie od dziś wiadomo, że chromowane elementy auta stały się pewnego rodzaju wyznacznikiem prestiżu. Auta wyposażone w pakiety chromowanych dodatków i chromowane felgi, błyszczą i zwracają na siebie uwagę. A jak wygląda sytuacja, kiedy sami chcielibyśmy dodać swojemu pojazdowi troszkę blasku, a przy tym zaoszczędzić?
Turystyka motorowa, zwłaszcza ta najbardziej zaawansowana, z własnym hotelem na kółkach, rządzi się swoimi prawami. Jedno z nich mówi o konieczności posiadania ze sobą wszystkich niezbędnych przedmiotów, narzędzi i przyrządów.
Są dwa czynniki mające wpływ na podjęcie decyzji o wymianie opon na nowe. Pierwszy z nich to trwałość określana przez producenta. Drugim czynnikiem jest poziom zużycia bieżnika związany z jego głębokością.
O podjęciu decyzji o wymianie opony na nową wpływ mają dwa czynniki. Pierwszym jest fizyczny poziom zużycia opony oceniany na przykład głębokością bieżnika. Drugim - trwałość określana przez producenta.
Podlasie położone jest na terytorium „Zielonych Płuc Polski”. Unikalność oraz dziewiczy charakter mało zaludnionych terenów tego regionu sprawia, że naprawdę warto oglądać jego kontury z perspektywy kilkuset metrów nad ziemią.
Oto druga część opisu technik driftingowych. Druga część dekalogu zasad, które każdy drifter musi poznać.
W obecnych czasach nie praktykuje się samodzielnego naprawiania uszkodzonych opon. Liczne wyspecjalizowane warsztaty wulkanizacyjne zrobią to szybko, solidnie i tanio.
Dziś już nie trzeba posiadać specjalnych umiejętności i tracić czasu na samodzielne naprawy uszkodzonych opon. Za niską cenę, zrobią to za nas warsztaty wulkanizacyjne.
Przebita opona to problem, który może zdarzyć się każdemu i wszędzie. Niestety, jeśli nam się to przytrafi, kontrola nad samochodem jest bardzo trudna. Podpowiadamy, jak bezpiecznie zjechać z drogi i zatrzymać się z uszkodzoną oponą.
Nie wszyscy muszą lubić koty, ale ich szczęśliwi właściciele w zimę mają z nich dodatkowy pożytek. Może nie dokładnie z samych zwierzaków, ale ze żwirku, który co jakiś czas wsypują do kuwety.
Trzymanie nogi na sprzęgle, jazda bez odpowiedniego ciśnienia i na rezerwie to najkrótsza droga do awarii naszego samochodu. Technika jazdy ma wpływ na żywotność pojazdu.
Od razu zaznaczymy, że ocenę stanu technicznego naszego ogumienia lepiej pozostawić specjalistom. Nie dajmy się im jednak naciągnąć, jeżeli stwierdzą, że powodem wymiany są przebicie gwoździem czy niewielkie otarcia.
Eksploatacja samochodu podczas zimowych miesięcy jest droższa niż podczas lata. O cenie opon decyduje głównie rodzaj mieszanki stosowany podczas ich produkcji.
Generalnie użytkowanie samochodu w trakcie miesięcy zimowych jest droższe niż w ciągu lata. O cenie opon decyduje rodzaj mieszanki stosowany podczas produkcji.
Właściwie napompowane opony mają ogromny i nieoceniony wpływ na nasze bezpieczeństwo. Niestety wciąż jest to lekceważone i większość kierowców, ciśnienie sprawdza jedynie podczas wymiany lub montażu nowego kompletu.
Prawidłowe ciśnienie w oponach ma bardzo istotny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Niestety, większość kierowców sprawdza je tylko raz – podczas montażu nowych opon lub po naprawie u wulkanizatora.
Bardzo wysoka cena opon wykonanych z kevlaru, działa odstraszająco. Jednak nie na miłośników szybkiej jazdy, którzy kojarzą je z Formułą 1 i dużymi prędkościami. Ale czy takie opony mają zastosowanie w codziennej jeździe?
Do zakupu opon z kevlaru odstraszać może cena, ale miłośnicy szybkiej jazdy będą je uwielbiać, ponieważ kojarzą się z Formułą 1 i dużymi prędkościami. Czy sprawdzą się podczas codziennej jazdy?
Podróżowanie musi łączyć się z racjonalnymi metodami przygotowania się do podróży. Przedstawiamy kilka cennych wskazówek, jak należy przygotować nasze auto do drogi.
Jakie mogą być przyczyny drgań kierownicy? Ich amplituda wcale nie musi być duża, aby po dłuższym czasie doprowadzić prowadzącego pojazd do rozstroju nerwowego. Mogą świadczyć o drobnych, jak i poważnych usterkach. Na pewno nie można ich ignorować.
Eksperci są zdania, że pomimo wyglądu zbliżonego do zwykłych opon, run flat’y powinny być montowane przez odpowiednio przeszkolonych pracowników i przy użyciu specjalnego sprzętu. Montaż na własną rękę jest raczej ryzykowny.
Pomimo wyglądu zbliżonego do zwykłych opon, montaż opon typu run flat, powinno się zlecać odpowiednio przeszkolonym ludziom, dysponującym specjalnym sprzętem. Podejmując się montażu na własną rękę, sporo ryzykujemy.
Opony wrzucone w róg garażu, na strych czy do komórki nie stracą przez kilka miesięcy swoich właściwości jezdnych, ale przechowywane w prawidłowy sposób posłużą nam nieco dłużej.
Opony przechowywane we właściwy sposób, pozwolą cieszyć się ich dłuższą eksploatacją. Będą mniej narażone na zużycie i zniszczenie niż opony rzucone bezładnie w kąt garażu.
W dyskusjach dotyczących skuteczności opon ścierają się stanowiska zwolenników sezonowych zmian ogumienia z wielbicielami opon całorocznych. Niewiele osób natomiast zastanawia się nad skutecznością ich hamowania.
Dwa główne stanowiska dotyczące skuteczności opon, rozbijają się o konkurencję między oponami sezonowymi i całorocznymi. Niestety niewiele osób pamięta, że skuteczność hamowania jest jednym z najważniejszych parametrów.
Według ekspertów aż trzy czwarte Polaków jeździ, na co dzień z nieprawidłowym ciśnieniem w oponach. Szkoda, bo to ciśnienie tak naprawdę utrzymuje ciężar samochodu.
Jak często należy sprawdzać ciśnienie w oponach? Według statystyk, grubo ponad połowa użytkowników dróg jeździ na co dzień z niewłaściwym ciśnieniem w oponach. Tymczasem zbyt wysokie lub zbyt niskie ma negatywny wpływ na ich zużycie i nasze bezpieczeństwo.
Rdza na śrubach ma istotny wpływ na nasze bezpieczeństwo. Warto jest je co pewien czas wymieniać. Na co zwrócić uwagę?
Sezonowa zmiana opon to okazja do wnikliwej analizy stanu śrub koła. Zardzewiałe mogą mieć wpływ na nasze bezpieczeństwo.
Jeżeli jesteśmy szczęśliwymi posiadaczami garażu lub komórki nie musimy płacić wulkanizatorowi za sezonowe przechowywanie naszego ogumienia.