Kategorie

Historia motoryzacji

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Autodelta to wydział firmy Alfa Romeo, zajmujący się przygotowaniem modeli włoskiego producenta do startów w wyścigach. Autodelta powstała w 1963 r. i stworzyła wiele emocjonujących modeli, które zapisały się na kartach historii motoryzacji.
Marka Datsun zostanie reaktywowana przez Nissana w tym roku. W połowie 2013 r. Datsun zaprezentuje pierwszy model z nowej oferty. Sprzedaż rozpocznie się od roku modelowego 2014.
W tym roku przypada 75. rocznica śmierci legendy sportów motorowych Bernda Rosemeyera. Był on idolem w latach trzydziestych XIX wieku. Ten genialny kierowca startował w barwach Auto Union. W 1938 roku uległ śmiertelnemu wypadkowi podczas próby ustanowienia rekordu świata.
Początki systemów nawigacyjnych stosowanych w urządzeniach nawigacyjnych, których obecnie używamy sięga roku 1957. Wtedy badacze z John Hopkins University w Baltimore obserwując radzieckiego satelitę Sputnik 1 stworzyli wynalazek, który dziś ma szerokie zastosowanie.
Pierwsza generacja Hondy CR-V pojawiła się w 1995 roku. Wtedy segment crossoverów dopiero raczkował, a model CR-V był jednym z pierwszych jego przestawicieli. Niedawno Honda zaprezentowała najnowszą, czwartą generację modelu CR-V. Z tej okazji przedstawiamy krótką historię Hondy CR-V.
Nowe Muzeum Skody zostało już oficjalnie otwarte. Znajduje się ono w Mladá Boleslav i prezentuje tradycję Skody przedstawioną w zupełnie nowym stylu. Obiekt ilustruje 117 lat historii Producenta, udostępniając 46 samochodów, wiele filmów i dokumentów na powierzchni 1 800 m2 w zabytkowej hali produkcyjnej.
Skoda Favorit zadebiutowała podczas 29. Międzynarodowych Targów Przemysłowych w Brnie w 1987 roku. W tym roku minęło 25 latod tego wydarzenia. Favorit to jeden z najważniejszych samochodów w historii marki.
Po kilkudziesięciu latach legendarny egzemplarz Auto Union wrócił do domu. Poznajcie tę poruszającą historię.
Klimatyzację samochodową zastosowano po raz pierwszy na rynku amerykańskim jeszcze przed Drugą Wojną Światową. A jak się rozpowszechniła?
Producent samochodów Skoda weźmie udział w rajdzie zabytkowych samochodów Sachsen Classic, prezentując aż cztery swoje pojazdy.
Znak towarowy Castrol zarejestrowano w Polsce w 1927 roku. Dziś oleje tej znanej marki należą do najczęściej wybieranych środków smarnych nad Wisłą.
Skoda zaprezentowała nową koncepcję swojego muzeum, które powstanie tuż obok głównej fabryki producenta w Mladá Boleslav w Czechach. Zmiany mają na celu przybliżenie zwiedzającym historii marki od początków jej istnienia.
Historia każdego logo marki jest zwykle odzwierciedleniem jej rozwoju na przestrzeni lat. Jako, że niedawno Mazda obchodziła niedawno swe 90-te urodziny, postanowiliśmy przybliżyć Wam historię jej symbolu.
Sobiesław Zasada to jeden z najbardziej znanych na świecie polski kierowca rajdowy oraz trzykrotny mistrz Europy.
Silniki spalinowe zrewolucjonizowały transport. Możliwość spalania destylatów ropy naftowej pozwoliła na konstrukcję niewielkich jednostek i powstanie automobili, a następnie samochodów. Jakie konstrukcje silników wypracowano przez lata istnienia motoryzacji? Jaką zasadę działania przyjęli twórcy silników spalinowych?
Zaawansowana technologia, małe spalanie, filtr cząstek stałych – wszystko to kojarzy się nam z nowoczesnymi dieslami, specjaliści zajmujący się ciągłym udoskonalaniem ich uważają, że w przeciągu kilku najbliższych lat będą one jeszcze oszczędniejsze.
Każda kolejna edycja Rajdu Monte Carlo jest dobrą okazją na przypominanie sukcesów odniesionych w poprzednich latach. W tym roku przypada 50 rocznica zdobycia mistrzostwa w klasie do 1300 ccm przez Skodę Octavię TS.
Trzecia część opisu historii Fordów RS to XXI wiek i przejście z Escorta na Focusa. Nowe auta przygotowano według nowych przepisów rajdowych, ale nie zapomniano o cywilnych wersjach Fordów RS.
W pierwszej części opisu historii Fordów RS przedstawiliśmy początki Escorta RS1600 i opisaliśmy model z początku lat 70 XX wieku, który został dostosowany do współczesnych realiów wyścigowych. Jednak RS to nie tylko Escort. Poniżej inne auta z rodziny sportowych Fordów.
Pierwszy Ford z oznaczeniem RS (Rallye Sport) wyjechał na drogę ponad 40 lat temu. Od tamtej pory powstało wiele odmian rajdowych i cywilnych RSów, a każda z nich zapisała się w historii motorsportu. Poniżej przedstawiamy opis najszybszych seryjnie produkowanych w Europie Fordów.
Niewiele osób wie o tym, że przez całe dekady na deskach kreślarskich projektantów pracujących dla FSO powstawały dziesiątki niesamowitych aut koncepcyjnych. Niestety, zdecydowana większość z nich nie doczekała się produkcji. Podobnie było z przepięknym projektem Syreny Sport. Teraz pojawiła się nadzieja na przywrócenie do życia tego legendarnego prototypu.
John Surtees życie poświęcił wyścigom motocyklowym i samochodowym. Mistrzem Formuły 1 był tylko raz natomiast w wyścigach motocyklowych, zdobył aż siedmiokrotne Mistrzostwo Świata.
Luigi Viloresi - włoski kierowca - przez wielu nazywany ambasadorem włoskiego sportu. Przywracał na świecie sympatię do kraju podnoszącego się z faszyzmu. Dzięki niemu Włochy mogły wziąć udział w Igrzyskach Olimpijskich w Londynie w 1948 r.
Fransois Cevert to legenda Formuły 1. Zginął w wieku 29 lat na torze Watkins Glen w USA. Odszedł w chwili, kiedy dostał od losu największą szansę.
Skoda Rapid została uznana przez historyków motoryzacji za jeden z najbardziej dopracowanych europejskich pojazdów klasy średniej lat 30. XX wieku.
Chevrolet jest marką, której historia ciągnie się już od ponad 100 lat. Jest to amerykańska marka z tradycjami, która na przestrzeni lat dobrze sobie radziła nawiązując współpracę na przykład z Oplem czy Saabem.
Chevrolet jest jedną z lepiej radzących sobie marek na rynku. Zawdzięcza to długiej tradycji i doświadczeniu zdobywanemu przez lata działalności na rynku motoryzacyjnym.
Chevrolet jest marką o wieloletniej tradycji. Firma przez lata zbierała doświadczenie, które w dzisiejszych czasach pozwala jest przetrwać na niezwykle bogatym rynku motoryzacyjnym.
Chevrolet jest marką, której historia ciągnie się już od ponad 100 lat. Jest to amerykańska marka z tradycjami, która na przestrzeni lat dobrze sobie radziła nawiązując współpracę na przykład z Oplem czy Saabem.
Firmę Chevrolet założyły dnia 3 listopada 1911 dwie osoby. Pierwszą z nich był kierowca wyścigowy i inżynier Louis Chevrolet, drugą zaś biznesmen William C. Durant, współtwórca General Motors. Oczywiście firma potrzebowała własnego logo. Oto, jak powstała słynna "mucha" Chevroleta.
Marc Surer był jedną z najbarwniejszych postaci sportu samochodowego. Popularność zdobył w 1979 roku, gdy nieoczekiwanie został Mistrzem Europy w Formule 2.
Barry Sheene uważany jest za jedną z największych legend wyścigów motocyklowych. Był Mistrzem Świata w kategorii MotoGP.
Derek Bell to jeden z najbardziej lubianych kierowców rajdowych. Jest kierowcą Formuły 1 oraz pięciokrotnym zwycięzcą wyścigu Le Mans.
Walentino Rossi jest dziewięciokrotnym Mistrzem Świata MotoGP na torze Suzuka. Zawsze wygrywa w wielkim stylu. Znak rozpoznawczy motocyklisty to numer 46.
Joey Dunlop -człowiek legenda o wielkim sercu. W rodzinnej Irlandii Północnej znany był jako „King of the Road” albo „Yer Maun”. Dzięki swoim ambicjom i odwadze stał się jednym z najbardziej utytułowanych motocyklistów świata.
Jerzy Landsberg to największy polski talent rajdowy. Startował w wielu rajdach krajowych oraz zagranicznych, w tym trzykrotnie w Rajdzie Monte Carlo.
Nadwozie futurystycznego projektu Miray łączy aerodynamikę myśliwców z zaawansowaną technologią napędu hybrydowego. Auto miało swoją europejską premierę podczas wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie.
Chevrolet 490 był realizacją marzeń ówczesnego prezesa firmy Williama Duranta o małym samochodzie dla ludu, konkurencji dla legendarnego Forda T.
Historia samochodów marki Chevrolet zaczęła się efektownie. Pierwszy samochód tej marki został zaprojektowany i zbudowany w 1911 roku jako duże, szybkie i luksusowe auto. Był nim Chevrolet serii C, zwany także „Classic Six”.
Chevrolet El Camino to oryginalny samochód: połączenie pickupa i sportowego coupe. Choć wcale nie był pierwszym autem tego typu, do dzisiaj pozostaje jednak najsłynniejszym tzw. "użytkowych coupe".
Suburban jest ważny dla Chevroleta z kilku powodów. Po pierwsze, jest to jeden z najdłużej produkowanych modeli w historii motoryzacji. Po drugie, zarobił dla General Motors naprawdę poważne pieniądze. Suburbanem jeździł też serialowy gangster Tony Soprano z serialu "The Sopranos".
Ducati to jeden z największych europejskich producentów motocykli. Włoskie jednoślady odznaczają się niepowtarzalną stylistyką i ponadprzeciętnymi osiągami.
Motocykle Harleya-Davidsona są niewątpliwie jedną z ikon amerykańskiej kultury. Wielokrotnie widząc motocykl typu chopper ludzie krzyczą "o! Harley!" mimo, że przejeżdża obok nich Yamaha Road Star Warrior. Pokazuje to jak głęboko zakorzeniona w świadomości ludzi jest ta amerykańska marka.
Odnowiona w drugiej połowie lat 30. XX wieku gama modelowa Skody odniosła sukces sprzedażowy, co zachęciło jej kierownictwo do poszerzenia oferty produktowej o mały samochód miejski.
Skoda Superb kojarzona jest z nowoczesnym, trochę nudnym i poprawnym pod każdym względem samochodem, ale nie każdy wie, że historia Superba sięga aż 1934 roku.
Rauno Aaltonen to znana postać rajdów samochodowych. Z pochodzenia Fin. Przez wielu pamiętany, jako twórca widowiskowego obrotu autem o 360 stopni i mistrz Europy w rajdach samochodowych.
Mini jest samochodem który bez wątpienia miał wpływ na historię motoryzacji. W konkursie na "Samochód XX wieku" zajął drugie miejsce ustępując tylko Fordowi T.
Garde jest jednym z nielicznych aut z nadwoziem typu coupe, produkowanym za Żelazną Kurtyną. Seryjna produkcje tego modelu uruchomiono w październiku 1981 roku, w filii zakładów Skody w Kvasinach. Garde miał być zastępcą legendarnego modelu 110R.
Mija już 50 lat od wprowadzenia przez Czechów na rynek motoryzacyjny Skody Oktawii Combi. Pierwsze egzemplarze tego modelu, produkowane w Kvasinach, trafiły do klientów w 1961 roku.
Trend stylizacji motocykli na cafe-racery wywodzi się z Anglii. Jego początek datuje się na lata 60'te ubiegłego wieku. Wtedy to młodzi ludzie starali się udoskonalać swoje maszyny, aby osiągać jak największe prędkości. Magiczną barierą był wynik 100 mil na godzinę. Motocykle te odznaczały się wydłużonym bakiem, niską kierownicą i pokaźnym garbem na końcu siedzenia.