Kategorie

Gaz

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zasilanie gazem LPG niesie ze sobą dużo korzyści, jednak czasami może być utrapieniem, z którego jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest zdemontowanie instalacji gazowej z samochodu. Opisujemy jak krok po kroku wymontować instalację gazową.
Podstawą do prawidłowego działania instalacji gazowej czwartej generacji z sekwencyjnym wtryskiem LPG w fazie lotnej jest jej prawidłowe zaprogramowanie.
W ostatnich latach w silnikach ZI coraz powszechniej stosowany jest system bezpośredniego wtrysku benzyny, dający wymierne korzyści szczególnie w silnikach z turbodoładowaniem.
Zarówno systemy mieszalnikowe, jak i wtryskowe pierwszych czterech generacji zasilają silnik gazem w fazie lotnej.
Podstawą do prawidłowego działania instalacji gazowej każdego typu jest prawidłowe ustalanie dawki LPG oraz podanie jej w odpowiednim momencie.
Rozwój i postęp w konstrukcji samochodów, a w szczególności wprowadzenie systemu diagnostyki pokładowej EOBD spowodowały, że sposób tworzenia mieszanki paliwowo-powietrznej, trzech pierwszych generacji samochodowych instalacji zasilania LPG okazał jednak niewystarczająco dokładny. Poniżej przedstawiamy jak działa instalacja gazowa czwartej generacji.
Głównymi wadami starszych typów instalacji gazowych (pierwszej i drugiej generacji) były niewystarczająca dokładność sterowania składem mieszanki oraz możliwość zapalenia się mieszanki paliwowo-powietrznej w kanałach dolotowych silnika, czyli zjawisko tzw. „strzału”.
Wprowadzenie na rynek silników z układami wtrysku benzyny i elektronicznym sterowaniem składem mieszanki za pomocą sondy lambda wymusiło na konstruktorach układów zasilania gazowego dostosowanie konstrukcji instalacji gazowych do wymogów nowego typu silników.
Najmniej zaawansowane technicznie i najprostsze konstrukcyjnie są mieszalnikowe układy zasilania LPG pierwszej generacji. Obecnie są one instalowane bardzo rzadko, ponieważ nadają się one jedynie do zasilania silników gaźnikowych.
Dla niektórych kierowców montaż instalacji gazowej to ciągle powód do wstydu, a inni szukając sposobu na obniżenie kosztów eksploatacji decydują się na jej montaż. Podpowiadamy jak prawidłowo zamontować instalację LPG w swoim aucie.
Producenci aut w swojej ofercie proponują nam szeroką gamę wersji silnikowych. Co wybrać i co się tak naprawdę opłaca?
Do zasilania tłokowych silników spalinowych coraz częściej są stosowane paliwa gazowe. Wynika to ze względów ekonomicznych: gaz jest paliwem znacznie tańszym od paliwa płynnego. Poniżej przedstawiamy sposób działania instalacji LPG i CNG.
Lancia na Paris Motor Show wystawi modele Delta, Ypsilon i Musa w różnych wersjach specjalnych. Auta odniosły już sukces we Włoszech, teraz zostaną wprowadzone na inne rynki.
Przygotowanie do okresu zimowego auta zasilanego gazem wymaga dużo więcej uwagi, niż przygotowanie samochodu napędzanego jedynie benzyną.
Odkąd pojawiły się na rynku pierwsze instalacje LPG, od razu znalazły grono zwolenników i przeciwników. Czy warto montować w samochodzie instalację gazową LPG?
Przez planowane zmiany przepisów o biopaliwach i zapasach obowiązkowych oraz rosnący VAT, w 2011 roku za każdy litr paliwa zapłacimy nawet o 4 proc. więcej niż teraz.
Auta klasy B w Polsce traktowane są jako rodzinne. Klucz to ekonomiczność, ale też przyzwyczajenie. W porównaniu z niegdysiejszymi królami naszych szos samochody uznawane na zachodzie za małe, u nas wydają się duże.
Zielony kolor kojarzy mi się z jaszczurkami i ekologią, która do niedawna kojarzyła się też dodatkowymi kosztami - nie tylko wymiernymi, ale i ukrytymi, jak niższa wydajność czy gorsza dostępność. W przypadku LPG to już historia.