Kategorie

Fiat, Silnik

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W przypadku silnika 1.4 T-Jet Fiata określenie włoski może zostać uznane za zaletę! Benzyniak jest dużo mniej problematyczny od konstrukcji sprzedawanych przez konkurentów. Mimo wszystko na co uważać podczas jego eksploatacji?
Ma blisko 3 dekady, a mimo wszystko nadal pojawia się w salonach. Co jest głównym źródłem długowieczności silnika 1.2 FIRE Fiata? Chodzi przede wszystkim o solidną technologię.
Fiat Doblo jest dostępny w jednej wersji nadwoziowej, sześciu wersjach silnikowych zasilanych benzyną, olejem napędowym i CNG, a także w pięciu wersjach wyposażenia. W poradniku tym podpowiadamy, jaką wersję Fiata Doblo wybrać.
JTD, czyli uniJet Turbo Diesel, to pełna nazwa fiatowskich silników diesla, wykorzystujących bezpośredni wtrysk paliwa typu Common Rail. Pierwszy silnik JTD pojawił się w 1997 roku i został zamontowany w Alfie Romeo 156.
Duże rodzinne kombi można mieć już za 5 – 6 tysięcy złotych. Samochód będzie miał wtedy przebieg rzędu 200 – 300 tysięcy kilometrów i nawet 18 lat. To dużo, ale wciąż można trafić całkiem ciekawe auto, pod jednym jednak warunkiem: Pamiętajmy, że rynek kombi pełen jest bardzo zjeżdżonych aut służbowych.
Doblo to auto do bólu praktyczne, ale nie pozbawione uroku. Jednak pakowność to jego główna cecha charakterystyczna, którą z pewnością wykorzystacie jadąc Fiatem Doblo na wakacje.
Fiat Sedici jest dostępny w jednej wersji nadwoziowej, dwóch silnikowych, z napędem na dwa lub cztery koła, a także w trzech wariantach wyposażenia. Podpowiadamy jaką wersję Fiata Sedici wybrać.
Fiat Sedici to na pierwszy rzut oka nic nadzwyczajnego. Miejskie auto udające terenówkę poprzez powiększony prześwit i plastikowe nakładki na karoserii. Jednak crossover Fiata z mocnym dieslem i napędem na cztery koła potrafi zaskoczyć swoją praktycznością.
Fiat 500 „Topolino” to jeden z małolitrażowych modeli Fiata. „Topolino” czyli „Mała Mysz” był produkowany w latach 1936-1954. Do dziś pozostaje jednym z kultowych przedwojennych modeli Fiata.
We Włoszech w ubiegły weekend odbyła się akcja z serii drzwi otwarte, promująca na rynku debiut nowego modelu Fiata Freemont. Klienci złożyli dotychczas na Fiata Freemont około 3 000 zamówień.
Z okazji 150. rocznicy zjednoczenia Włoch i 90. urodzin firmy odzieżowej Gucci, Fiat stworzył limitowaną edycję Fiata 500 Gucci.
Fiat 500 Coupé Zagato to koncepcyjne auto stworzone w wyniku kooperacji Centro Stile Fiat Group Automobiles z jedną z najsłynniejszym firm z branży wzornictwa motoryzacyjnego, czyli Zagato.
Produkowany w Polsce silnik TwinAir zdobył cztery nagrody w ramach konkursu "International Engine of the Year 2011". Dwucylindrowa jednostka TwinAir wyprzedziła silniki konkurencji we wszystkich kategoriach, w których startowała.
Pierwsza generacja Fiata Bravo była produkowana w latach 1995 – 2001 jako 3-drzwiowy hatchback (w ramach rodziny Bravo/Brava/Marea). W 1996 roku otrzymał tytuł samochodu roku. Niestety, włoskie auto było ponadprzeciętnie awaryjne, przez co zyskało niezbyt przychylną ocenę w środowisku kierowców. W efekcie jego następca otrzymał nie tylko nowy wygląd, ale i nową nazwę (Stilo).
Silnik Fiata Seicento zawieszony jest na trzech poduszkach. Uszkodzenie jednej z nich objawia się charakterystycznym stukotem podczas gwałtownego przyspieszania. Prezentujemy opis wymiany poduszek silnika w Fiacie Seicento.
Uszkodzony silnik wentylatora to dosyć częsta usterka w Fiacie Seicento. W poradniku tym pokażemy jak go sprawnie naprawić.
Cieknąca miska olejowa może świadczyć o konieczności jej wymiany. Zaklejenie uszkodzenia nie jest niestety trwałym rozwiązaniem.
Poradnik ten jest skierowany do posiadaczy Fiatów Albea, Siena i Palio z silnikiem 1.2 75 KM. Cała operacja nie jest trudna i powinniśmy sobie poradzić bez żadnych problemów.
Osłona pod silnikiem zapewnia dobra ochronę wszystkich podzespołów przed uszkodzeniami, wodą lub solą. W poradniku tym przedstawimy sposób na montaż osłony silnika w Fiacie Stilo 1.9 JTD.
Problem z nierównomierną pracą silnika 1,0 Fire w Fiacie Uno bywa kłopotliwy z powodu gaśnięcia silnika oraz większego zapotrzebowania na paliwo. Poniżej znajduje się opis, jak wyeliminować tę usterkę.
Dwa modele Alfy Romeo, MiTo i Giulietta, zostały uhonorowane prestiżowymi nagrodami w Niemczech i Włoszech. W innym niemieckim konkursie nagrodę otrzymał też silnik TwinAir produkcji Fiata.
Poradnik ten jest skierowany do posiadaczy Fiata Uno z silnikiem 899. Poniżej znajduje się opis, który umożliwia samodzielną wymianę termostatu w Fiacie Uno z silnikiem o pojemności 899.
Wymiana termostatu jest jedną z czynności, które możemy wykonać sami w naszym Uno. Poradnik ten, przedstawia wymianę termostatu w silniku 1.5 (kod silnika 1249C1.000).
Wyciek oleju spod pokrywy zaworów w Fiacie Uno 1,4 jest dosyć często spotykany. Naprawa jest bardzo prosta i polega na wymianie uszczelki pod pokrywą zaworową.
Wymianę pompy wody w Uno Fire można przeprowadzić samemu. Jeżeli będziemy postępować zgodnie z opisem, możemy być pewni, że całą wymianę pompy w Uno Fire wykonamy poprawnie.
W poradniku tym pokażemy, w jaki sposób wymienić pasek rozrządu w modelu Fire. Opis ten sprawdza się dla silników 1.0, 1.1, 1.2. Jest to łatwa czynność, więc nie powinniśmy mieć problemów.
Wymiana uszczelniacza aparatu zapłonowego nie jest kosztowna. Jeżeli poświęcimy trochę czasu, przy pomocy tej porady, sami wymienimy uszczelnienie aparatu zapłonowego w Fiacie Uno.
Podczas Salonu Samochodowego w Genewie zostanie zaprezentowany nowy Fiat Freemont. Jest to pierwszy model, który powstał w wyniku współpracy Fiata z Chrysler Group. W salonach sprzedaży Fiat Freemont pojawi się w polowie 2011 roku.
Piękno, które do dziś potrafi zachwycić. Cudowne detale, świetne silniki. A co z legendarną awaryjnością?
Technologia MultiAir opracowana przez Fiat Powertrain Technologies (FPT) zdobywa nagrody za oceanem. Amerykańskie czasopismo „Popular Science" nominowało technologię MultiAir do nagrody „Najlepsza z nowości" 2010 („Best of What's New" 2010).
Problem z silnikiem krokowym spotyka prawie każdego kierowcę. Mechanicy za wyczyszczenie pobierają wysokie opłaty. W poradniku tym podpowiemy, jak to zrobić samemu.
Jak wiadomo pompa paliwa w Fiacie Punto nie psuje się sama z siebie. Powodem uszkodzeń jest zazwyczaj słabej jakości paliwo. Z nami sam wymienisz uszkodzoną pompę paliwa.
Jednym z najczęstszych powodów uszkodzenia mechanizmu wycieraczek jest pęknięty przegub kulowy. Pomimo skomplikowanego dostępu do mechanizmu, pokażemy jak we własnym zakresie dokonać jego wymiany.
Uszkodzenie wentylatora chłodnicy w Fiacie Punto może doprowadzić do przegrzania i zatarcia silnika. Różnica kosztów pomiędzy okresową wymianą a remontem jest dość duża.
Gdy po włączeniu nadmuchu powietrza w naszym aucie usłyszymy piski lub inne dziwne dźwięki to znaczy, że czas na wyczyszczenie i nasmarowanie łożyska wirnika nawiewu.
500 jest pierwszym modelem Fiata wyposażonym w dwucylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy TwinAir o pojemności 900 cm3 i mocy 85 KM.
Fiat Seicento zastąpił model Cinquecento. Niewiele się od niego różni. Aż szkoda, że Włosi nie wykorzystali okazji, by poprawić niektóre elementy.
Prawie dwa lata po wprowadzeniu na rynek, Fiat prezentuje model Fiorino na rok 2011, nowości dotyczą silników, tablicy rozdzielczej, tapicerek, kolorów nadwozia i innych elementów.
Liceum to specyficzny okres w życiu młodych ludzi. Poza nauką, jest to również czas na nieskrępowaną zabawę, pierwszą miłości i pierwszy samochód. Oto kandydaci: Peugeot 206 RC i Punto HGT.
Fiat Stilo ze względu na cenę nie był rynkowym sukcesem. Jest jednak samochodem przestronnym i praktycznym, zwłaszcza w wersji Multiwagon.
Fiat rozpoczął sprzedaż modelu Bravo z turbodoładowanymi silnikami MultiAir i T-Jet. Silniki spełniają normę emisji spalin Euro 5.